Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه بین‌المللی رسیدگی به جرایم جنایتکاران جنگ بوسنی رهبر سابق صرب‌های بوسنی را به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، دادگاه بین‌المللی رسیدگی به جرایم جنایتکاران جنگ بوسنی امروز چهارشنبه حکم نهایی «رادوان کارادزیچ» رهبر سابق صرب‌های بوسنی را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس دستور صادره از سوی این دادگاه، حکم ۴۰ سال زندان برای وی ناکافی و سبُک تلقی شده و او به تحمل حبس ابد محکوم شده است.

بر اساس اعلام دادگاه، این حکم نهایی و غیرقابل تجدیدنظر است.

رادوان کارادزیچ رهبر صرب که به جرم ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی در یوگسلاوی سابق هم اکنون فقط به حبس ابد محکوم شده است.

گفتنی است، رادوان کارادزیچ رهبر سابق صرب‌های بوسنی و عامل کشتار بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ مسلمان در شهر سربرنیتسا، توسط نیرو‌های امنیتی صرب در اول مرداد ماه ۱۳۸۷ دستگیر شد.

به گزارش الجزیره، وی پس از یافتن محل اختفای کارادزیچ بازداشت شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صربستان حبس ابد حبس جنایت جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارباش: دنیا نفاق غرب را دید

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، علی ارباش، رئیس امور دینی ترکیه در برنامه پیش از "جلسه نماز عشا" که در مسجد قدیمی شهر ونیز ایتالیا برگزار شد، با شهروندان ترکیه‌ای خارج از کشور دیدار کرد.
 
ارباش، در این دیدار که توسط اتحادیه ترکی اسلامی امور دینی (DİTİB) برگزار شد، اظهار داشت: ما نسل کشی و کشتار غزه را می‌بینیم و قلبمان به درد می‌آید. نوزادان، بی‌گناهان و زنان در زیر بمباران مهاجم وحشی و بی‌رحم می‌میرند. 30 سال پیش نیز در بوسنی و هرزگوین چه گذشت؟ چند صد هزار نفر در وسط اروپا قتل‌عام شدند؟ تقریباً هیچ کس نیست که آن را به خاطر نداشته باشد. بعد از بوسنی، در کوزوو در دهه نود، در قلب بالکان، در مقابل چشمان جهانیان این ظلم رخ داد. به همین دلیل است که می‌گوییم اسلام، صلح را باید به قلب‌ها آورد.
 
ارباش با بیان اینکه تلاش زیادی برای توقف ظلم در غزه انجام دادند، گفت: ظلم تا ابد ادامه نخواهد داشت،ظلم در بوسنی و هرزگوین 2.5 تا 3 سال بیشتر طول نکشید و اکنون به پایان رسیده است؛ اما جهان دو چهره اروپا و غرب را دید. دنیا نفاق آنان را در مورد مسلمانان دید.

وی افزود: ما باید هوشیار باشیم و از دین خود محافظت کنیم و اسلام را به خوبی نمایندگی نمائیم. 
 

دیگر خبرها

  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • عفو و بخشودگی ۳ محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب
  • ایران حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی را محکوم کرد
  • کنعانی حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • (تصاویر) بارش برف در پایتخت بوسنی و هرزگوین
  • حکم سنگین برای نایب رییس سابق فدراسیون؛ شهره موسوی به 10 سال حبس محکوم شد!
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد
  • سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ارباش: دنیا نفاق غرب را دید