Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@08:52:10 GMT

۹ نکته شگفت انگیز برای پذیرایی از مهمان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۹۲۰۰

۹ نکته شگفت انگیز برای پذیرایی از مهمان‌ها

   کامتان را شیرین کنید
شیرینی جزو جدا نشدنی میزهای مهمانی است. کافی است انواع شیرینی، پشمک و نوقا برای پذیرایی را سر میز بگذارید و دم‌نوش یا چای خوش طعم را هم کنارش قرار دهید تا طراوت مهمانی‌تان چند برابر شود. اگر کسی از مهمان‌هایتان دیابت دارد یا رژیم است، خوب است از خوراکی‌های رژیمی و مواد شیرین حاوی استویا کمک بگیرید تا او هم بتواند در شیرین کامی بقیه مهمان‌ها سهیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور اختصاصی به او بگویید که فلان مدل شیرینی یا پشمک را برای تو تهیه کرده‌ام.

روی خوش را دریغ نکنید

اولین و مهم‌ترین اصل برگزار کردن یک مهمانی خوب، داشتن میزبان خوب است. میزبان خوب کسی است که ارتباط برقرار کردن با مهمان‌هایش را بلد باشد. اگر دوست دارید مهمان‌هایتان با شما احساس راحتی و صمیمیت کنند؛ باید روی رفتارهایتان کار کنید. برای این کار به موارد زیر دقت داشته باشید:

لبخند بزنید: هیچ چیز بدتر از میزبانی که اخم‌هایش توی هم است یا لبخند نمی‌زند، نیست. این میزبان احساس ناخواستنی بودن را به مهمان‌هایش منتقل می‌کند.
توجه به زبان بدن: زبان بدن یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. دست به سینه نایستید، دستتان را بالای سرتان نگذارید و پاهایتان را به سمت آشپزخانه قرار ندهید. با آرامش در حضور مهمانتان بنشینید؛ راحت تکیه دهید، دست‌ها را آزاد بگذارید و پاهایتان را تکان ندهید. تکان دادن پاها احساس استرس و بی‌قراری را به مهمان منتقل می‌کند.
ارتباط چشمی: وقتی مهمانتان صحبت می‌کند یا وقتی مشغول گفت و گو با او هستید، حتما به چشم‌هایش نگاه کنید. اگر چشم‌هایتان مرتب این طرف و آن طرف بگردد، در حقیقت به مهمانتان می‌فهمانید علاقه‌ای به حرف‌هایش ندارید؛ بنابراین اصول ارتباط چشمی را یاد بگیرید.
اهمیت خوب شنیدن: آدم‌هایی که توانایی خوب شنیدن و گوش دادن به حرف‌های طرف مقابلشان را دارند، افرادی گرم و صمیمی هستند که ناخودآگاه در بقیه احساس راحتی ایجاد می‌کنند. به حرف‌های مهمان‌هایتان به خوبی گوش کنید.
استقبال گرم: اگر بتوانید یک استقبال گرم و با هیجان داشته باشید، کار بزرگی انجام داده‌اید. به مهمانتان نشان دهید از دیدن او خوشحال هستید و به خانه شما خوش آمده است.

اهمیت خوراکی مرغوب

پذیرایی در مهمانی های دوستانه

از میوه خوب گرفته تا آجیل و خشکبار، گردو و خرما خشک مرغوب را روی میز و در دسترس مهمان‌هایتان قرار دهید. مهم نیست اگر ایام عید نیست و صرفا یک مهمانی رسمی است. مهم این است که وجود آجیل و هر خوراکی مرغوب دیگری باعث می‌شود حالت مجلسی مهمانی شما حفظ شود و مهمانتان متوجه شود به پذیرایی مناسب از او اهمیت می‌دهید. اگر مواد خوراکی روی میزتان کهنه باشند یا ظاهرشان مشکل داشته باشد، تقریبا به این معناست که آمدن مهمانتان آنقدر اهمیت نداشته که به خاطرش وقت بگذارید و سراغ خوراکی‌های تازه و باکیفیت بروید.

اهمیت ظروف زیبا

برای اینکه بتوانید حق مطلب را در مورد مهمانداری ادا کنید، بهتر است سرویس غذا خوری زیبایی تهیه کنید که یکدست است. یکدست نبودن لیوان‌ها، بشقاب‌ها یا حتی قاشق و چنگال رسمی بودن مهمانی شما را زیر سوال می‌برد. اگر امکان تهیه ظروف جدید ندارید، سعی کنید با ترفندهایی مثل استفاده از پوشش لیوان یا پوشش دسته قاشق و چنگال، عدم هماهنگی را تا حدودی پنهان کنید.

نحوه چیدمان صندلی‌ها

چیدمان منزل برای مهمانی

یکی از نکاتی که ممکن است خیلی‌ها به آن توجه نکنند، نحوه چیدمان صندلی‌ها نسبت به هم است. اگر مبل‌هایتان را دور از هم قرار داده‌اید، احتمال اینکه صمیمیتی بین مهمان‌هایتان ایجاد شود، بسیار کم است. فاصله صندلی‌ها نباید طوری باشد که افراد مجبور باشند برای صدا کردن همدیگر، صدایشان را بالا ببرند.

در عین حال خوب است مبلمان یا صندلی‌ها را گرد بچینید تا مهمان‌ها مجبور نشوند برای دیدن چهره هم سرشان را این طرف و آن طرف بچرخانند. این کار باعث ارتباط چشمی بهتر و رابطه گرم‌تر می‌شود.

خودتان را خسته نکنید!

اگر عادت دارید قبل از مهمانی خودتان را از دست و پا بیندازید و آنقدر کار کنید که دیگر رمقی برایتان نماند، لطفا دست از این کار بردارید. خیلی بد است که همه جنبه‌های پذیرایی تمام و کمال باشد؛ اما پای چشم میزبان از خستگی گود افتاده باشد یا مرتب خمیازه بکشد. سعی کنید کارهایتان را چند روز قبل از مهمانی تقسیم کنید تا در روز جشن کمتر تکاپو را داشته باشید. بهترین لباستان را بپوشید، به خودتان برسید و بشاش باشید.

فکر کردن به سرگرمی

معمولا زمانی که مهمان‌ها غریبه باشند یا برای اولین بار وارد منزل شوند، بهتر است موضوعی برای گفتگو در آستین داشته باشید که بین آن‌ها مشترک باشد. در فرهنگ‌های دیگر به این سبک سوال‌ها یخ شکن یا Ice breaker می‌گویند؛ اما اگر مهمان‌هایتان از قبل همدیگر را می‌شناسند، معمولا نیازی به این سوال نیست و آنقدر حرف توی حرف می‌آید که خود به خود یخ همه باز می‌شود.

بازی‌های دسته جمعی

اگر جو مهمانی‌هایتان خودمانی است و علایق مشترکی دارید، برای اینکه به همگی خوش بگذرد تهیه و تدارک یک بازی دسته جمعی را ببینید. از قبل با توجه به تعداد مهمان‌ها وسایل بازی را فراهم کنید و شب مهمانی به محض اینکه احساس کردید حوصله جمعیت در حال سر رفتن است، بازی را از آستینتان بیرون بکشید. بازی‌ها علاوه بر سرگرم کننده بودن تاثیر زیادی روی شناخت بهتر همدیگر دارد و صمیمیت بین افراد را بالا می‌برد.

سر زدن به تک تک مهمان‌ها

سلام و احوالپرسی دسته جمعی سر جای خود؛ یکی دیگر از ترفندهایی که می‌توانید مهمانی‌تان را با آن گرم کنید، سر زدن به تک تک مهمان‌ها و احوالپرسی اختصاصی است. اینطوری هر فردی متوجه جایگاه ویژه‌اش برای میزبان می‌شود و صمیمیت شما هم با او بیشتر خواهد شد. در پایان احوالپرسی یا ابتدای آن از مهمانتان بپرسید به چیزی نیاز دارد و به او خوش می‌گذرد؟ این سوال‌ها هم اهمیت دادن شما به او را نشان می‌دهد.

مردمان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مهمان نوروز پذیرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمانی اصفهان | در هفته اصفهان چه خبر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار اصفهان با بیان اینکه ۲۴ نمایشگاه صنایع‌دستی و ۸۵ برنامه فرهنگی و ورزشی همزمان با هفته فرهنگی اصفهان در این کلانشهر برگزار خواهد شد، اعلام کرد که بخشی از این برنامه‌ها با مشارکت مردم و مجموعه‌های فرهنگی با رویکرد محله‌محوری، بخش دیگر در سطح مناطق و بخش نیز به‌عنوان برنامه های شاخص در سطح شهر و ویژه عموم شهروندان برگزار می‌شود. علی قاسم‌زاده مهم‌ترین برنامه‌های این هفته را ویژه برنامه‌ای با حضور هنرمندان مطرح که آثاری درباره اصفهان خلق کرده‌اند، آیین اختتامیه مسابقه بین‌المللی «نقاشی پوپک» و زنگ انشا با موضوع «من در اصفهان ۱۴۱۰» معرفی کرد.

شهروندمحوری

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و مسئول هفته فرهنگی اصفهان نیز به همشهری گفت: «مقام معظم رهبری تعریف جالب و زیبایی از اصفهان داشتند با این مضمون که القاب اصفهان یکی دو تا نیست و این شهر، شهر علم و ایثار است و شهر هنر و زندگی. به همین دلیل هم بود که برای هفته فرهنگی اصفهان در سال جاری، شعار اصفهان، شهر زندگی را انتخاب کردیم.»

کمال حیدری از اجرای بیش از 300 برنامه در مناطق 15گانه و همچنین محدوده طبیعی ناژوان خبر داد و افزود: «این برنامه‌ها برای گروه‌های مختلف طراحی می‌شود. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های امسال هفته فرهنگی اصفهان با سال‌های گذشته توجه به محله‌ها و جلب بیشتر مشارکت مردم بوده است. بر همین اساس، گروه‌های هدف از دانش‌آموزان تا دانشجویان، ورزشکاران، هنرمندان، کودکان کار، بیماران خاص و همه اقشار مردم در این برنامه‌ها دیده شده‌اند.»

هفته سلامت نیز با هفته فرهنگی اصفهان هم‌زمان شده است که به همین دلیل، شهرداری اصفهان ویژه‌ برنامه‌هایی را هم در این زمینه تدارک دیده که در منطقه ناژوان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
هفته فرهنگی اصفهان گرامیداشت یک جهان شهر

بازگشایی کارخانه ریسباف

ریسباف، سال ۱۳۱۱ در سمت جنوب شرقی سی‌وسه‌پل با مشارکت جمعی از سرمایه‌داران در اصفهان راه‌اندازی شد و یکی از ٨ کارخانه ریسندگی اصفهان است که شناسنامه ورود صنعت مدرن به ایران به شمار می‌آید؛‌ کارخانه‌ای که دهه 1380 به صورت کامل تعطیل شد. این کارخانه که در سال 1381 ثبت ملی شده است، همزمان با هفته فرهنگی اصفهان برای احیاء و عملیات نجات‌بخشی در اختیار شهرداری قرار گرفت و طبق گفته علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان به عنوان بزرگترین موزه اصفهان بازگشایی خواهد شد.

کد خبر 846374 برچسب‌ها استان اصفهان تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • برنامه «مهمانی» از شبکه پیشران فراتر
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی
  • پهپاد‌های شگفت انگیز
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • مهمانی اصفهان | در هفته اصفهان چه خبر است؟