Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@16:22:06 GMT

ساعات پاياني سال و اوج خريد نوروزي در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۹۵۷۹

ساعات پاياني سال و اوج خريد نوروزي در مشهد

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- بازارها و خيابان هاي شهر زيارتي مشهد در ساعات پاياني سال جاري مملو از شور و شادي خريد نوروزي است و شهروندان تلاش مي کنند هر چه سريعتر هر آنچه از قلم انداخته اند خريداري کنند.

بازار دستفروشان در اين ساعات داغ است، گوشه و کنار خيابان ها بساط سبزه، تنگ ماهي قرمز و انواع سفره هفت سين نوروزي را پهن کرده و در تخفيف دادن و فروختن هر چه سريعتر اقلام از يکديگر سبقت مي گيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از صبح امروز تاکنون هيچ مغازه اي در مشهد تعطيل نکرده و از آنجا که لحظه به لحظه به تعداد مسافراني که از راه هاي دور به مشهد مقدس مي آيند، افزوده مي شود تا زمان تحويل سال، چراغ مغازه را روشن نگه مي دارند.
در اين ساعات صنوف اطراف حرم مطهر رضوي بيشتر از ساير صنوف مشتري دارند، شيريني فروشي ها، آجيل فروشي ها، نانوايي ها، سالن هاي غذاخوري، ميوه فروشي ها و گل فروشي ها رکورد مشتري ها در اين بازار را شکسته اند.
بازرسان اصناف و تعزيرات حکومتي نيز از گوشه و کنار مراقب بازار هستند و براي رسيدگي به شکايات مردم، برخورد با گران فروشي يا کم فروشي و ديگر تخلفات آمادگي کامل دارند.
مدير بازرسي و نظارت بر اصناف خراسان رضوي روز چهارشنبه در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: امروز شمار خريداران در بازارهاي مشهد بويژه بازارها، مجتمع هاي تجاري و خيابان هاي اطراف حرم مطهر رضوي به اوج خود رسيده است.
امير دلداري افزود: به همين منظور هفت پايگاه ثابت و موقت نظارتي اصناف در شهر مشهد مستقر شده و 50 گروه بازرسي با کارشناسان اتحاديه هاي صنفي در پايگاه هاي ثابت و موقت بازرسي حضور دارند.
وي اظهار داشت: چهار پايگاه نظارتي اصناف در خيابان هاي اطراف حرم مطهر رضوي شامل ابتداي خيابان طبرسي، خيابان آيت الله بهجت، خيابان شيخ طوسي و ميدان شهدا و سه پايگاه ديگر در ميدان استقلال، ميدان بار سپاد و اتاق اصناف در بولوار شهيد صادقي از ساعت 9 صبح تا 21 در تمام ايام نوروز فعال است.
وي گفت: گروه هاي بازرسي اصناف، گشت هاي مشترک خود با اداره کل تعزيرات حکومتي، معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد و اداره کل دامپزشکي را در سطح شهر آغاز کرده اند.
دلداري افزود: در اين ايام گروه هاي بازرسي اصناف در مسيرهاي حرکت زائران شامل جاده هاي نيشابور -مشهد، سبزوار - مشهد، گناباد - مشهد و تربت جام - مشهد نيز مستقر شده اند و به تخلفات واحدهاي صنفي بين راهي رسيدگي مي کنند.
وي با بيان اينکه کمبودي از نظر مواد غذايي در بازار مشهد وجود ندارد اظهار داشت: گوشت منجمد مرغ و گوشت کشتار روز طرح تنظيم بازار در شهر توزيع شده و ديگر کالاهاي اساسي مردم نيز به حد کافي و با قيمت مصوب در بازار مشهد عرضه مي شود.
وي گفت: به نانوايي هاي اطراف حرم مطهر رضوي نيز سهميه آرد اختصاصي ويژه نوروز داده شده و مکلف شده اند تا پايان 16 فروردين ماه به صورت شبانه روزي فعاليت داشته باشند.
دلداري افزود: ميوه طرح تنظيم بازار شامل سيب و پرتقال نيز به حد کافي با قيمت مصوب در 127 واحد صنفي منتخب شهر در حال توزيع است.
وي اظهار داشت: طرح ويژه نظارتي نوروز 98 از بهمن ماه امسال در شهر مشهد آغاز شده و تا پايان 17 فروردين ماه سال آينده ادامه دارد.
وي گفت: از ابتداي اجراي اين طرح تاکنون 28 هزار و 500 فقره بازرسي از صنوف مختلف مشهد انجام شده و 2 هزار و 200 فرم تخلف اين واحدها به تعزيرات حکومتي ارسال شده است.
87 هزار و 918 واحد صنفي توليدي، توزيعي، خدماتي و خدمات فني در مشهد پروانه کسب دارند.
7489 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت پلمب شیرینی فروشی قدیمی در خیابان انقلاب/ عکس

به گزارش خبرآنلاین ،شیرینی فرانسه در صفحه مجازی خود از رفع پلمپ شدن این شیرینی فرو خبر داد.

پیشتر در پی پلمب برخی از کافه‌ها و رستوران‌ها، شیرینی فرانسه تهران نیز پلمب شده بود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898780

دیگر خبرها

  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • آخرین وضعیت پلمب شیرینی فروشی قدیمی در خیابان انقلاب/ عکس
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم