Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@16:45:54 GMT

فوت ۲ کودک در سیلاب گلستان

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۹۵۸۵

معاون استاندار گلستان ضمن تشریح آخرین وضعیت از سیلاب در این استان گفت: حدود ۸هزار نفر از روستاهای بالادست سد بوستان و گلستان در سیلاب گرفتار شدند که راه ارتباطی با آن‌ها قطع شده است.

به گزارش «تابناک»، میرمحمد غراوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گنبدکاووس اظهار داشت: آب سدها به رودخانه گرگان‌رود سرازیر شده و به‌طرف سد وشمگیر و شهرستان آق‌قلا در حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای جلوگیری از سیلاب و آب‌گرفتگی شهر و روستاهای آق‌قلا و به‌تبع آن گمیشان، دیواره رودخانه گرگان‌رود قبل و بعد از سد وشمگیر شکسته شد تا حجم آب ورودی به‌طرف دشت و مزارع کشاورزی هدایت شود.

وی افزود: دبی آب رودخانه گرگان‌رود در حال حاضر 300 مترمکعب بر ثانیه است در صورتی که گنجایش آن 150 مترمکعب بر ثانیه بیشتر نیست و به همین سبب شکستگی بر دیواره رودخانه برای هدایت آب به بیرون از رودخانه و طرف دشت و مزارع کشاورزی انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان بیان داشت: همه ساکنان اطراف و حاشیه رودخانه گرگان‌رود و سد وشمگیر تخلیه و به جاهای امن منتقل شدند و روز پنج‌شنبه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از این آب به‌طرف گمیشان خواهیم داشت. بخشی از معابر شهری و روستایی گمیشان اکنون دچار آبگرفتگی شدند اما این نگران‌کننده نیست و نگرانی ما در 5 ساعت آینده است.

غراوی گفت: حدود 8 هزار نفر از روستاهای بالادست سد بوستان و گلستان در سیلاب گرفتار شدند که از عشایر مراوه‌تپه هستند و راه ارتباطی با آن‌ها قطع شده است. امروز توسط بالگرد آذوقه و مایحتاج ضروری بین این افراد توزیع شد. 2 فروند بالگرد از طرف ستاد بحران کشور برای امدادرسانی اعزام شدند. فردا قرار است این بالگردها چادر و موادغذایی لازم را برای عشایر مراوه‌تپه حمل کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان درباره آخرین وضعیت جاده‌های استان گلستان خاطرنشان کرد: محورهای شرق به غرب باز بوده و تردد در آن جریان دارد. محور توسکستان به شاهرود بازگشایی شده اما به‌علت بارش سنگین برف تردد به‌کندی انجام می‌شود.

وی افزود: محور خوش‌ییلاق به شاهرود از طرف شاهرود به آزادشهر یکطرفه است و تردد از طرف آزادشهر به خوش‌ییلاق تنها برای افراد محلی و بومی منطقه و با ظرفیت محدود امکان‌پذیر است. تقاضا می‌شود در صورت ضرورت از این محور برای تردد استفاده شود.

غراوی با اشاره به فوت 2 کودک گلستانی در حادثه امروز بیان داشت: متأسفانه یک کودک به‌همراه خانواده‌اش در روستای برنجوین زیر آوار ماندند که خانواده نجات یافته و کودک جان باخت و در روستای قرناوه کلاله نیز کودک دیگری جان باخت.

وی گفت: در حال حاضر آب آشامیدنی 51 روستا قطع است و با تانکر آبرسانی می‌شود. برخی راه‌های روستایی نیز به‌علت رانش و ریزش کوه مسدود شده و برق آنها نیز قطع شده است. با وجود همه مشکلات ناشی از سیل و توفان استان گلستان شرایط لازم و آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی را دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: استان گلستان سیلاب سد وشمگیر تخلیه روستاها خسارت مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸ اکیپ راهداری خراسان جنوبی برای سیلاب آماده باش هستند

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله جلال زاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های شدید و احتمال وقوع سیلاب، گفت: ۲۲۰ راهدار با ۱۸۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در قالب ۴۸ اکیپ راهداری در راهدارخانه‌ها و محل‌هایی که امکان سیلاب وجود دارد حضور داشته و آماده خدمت‌رسانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی پیرامون بارندگی و سیلاب خصوصاً در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، بیرجند، زیرکوه، خوسف و طبس احتمال انسداد راه‌ها، تخریب پل و اختلال در سفرهای بین شهری وجود دارد.

وی افزود: اکیپ‌های راهداری در حال پایش مستمر راه‌ها و پل‌ها هستند و در صورت نیاز، اقدام به لایروبی و بازگشایی مسیرها خواهند کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از مردم خواست: از تردد در مناطق سیل‌خیز خودداری کنند و در صورت ضرورت، با رعایت احتیاط کامل رانندگی کنند و قبل از سفر نسبت به کسب اطلاع از سامانه ۱۴۱ اقدام کنند.

جلال زاده یادآور شد: امیدواریم با آمادگی کامل نیروهای راهداری شاهد تردد ایمن بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای در استان خراسان جنوبی باشیم.

کد خبر 6080520

دیگر خبرها

  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • نجات كليه افراد مفقود شده در اثر سیلاب‌های جنوب کرمان
  • کودک میاندوآبی در کانال آب غرق شد
  • جان‌باختگان بارندگی در هرمزگان به سه نفر رسید
  • فوتی‌ های بارندگی در هرمزگان به ۳ نفر رسید
  • نجات کودک غرق شده در سیلاب
  • سیل و بارندگی‌ و قطع ارتباط با ۷۳ روستا در قصرقند
  • ۴۸ اکیپ راهداری خراسان جنوبی برای سیلاب آماده باش هستند
  • وقوع رویداد های ترافیکی در ۳ ولایت افغانستان
  • آماده باش نیرو‌های هلال احمر استان یزد