Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@08:14:44 GMT

اجرای مراسم کوسه به داس در مهاباد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۷۹۶۹۶

اجرای مراسم کوسه به داس در مهاباد

غلامرضا عبده رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: امروز اولین روز مراسم آیینی و سنتی کوسه به داس در قالب برنامه نوروزی از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مسیر گردشگری مهاباد-سردشت با حضور مردم برگزار شد.

وی افزود: فردا ساعت ۱۰ الی ۱۳ در محل موزه مردم شناسی مهاباد، بازارچه اصغری و تاناکورا همچنین روز جمعه صبح ساعت ۱۱ الی ۱۳ در محل تاج سد مهاباد و بعداز ظهر از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل غار آبی تاریخی سهولان این مراسم برگزارمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/ه

اجرای مراسم نوروزی در شهرستان مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمدباقر هنربر در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان میانه گفت: از این تعداد ۱۰ طرح با یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان اعتبار برای روستا‌های فاقد دهیاری و پنج طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای روستا‌های عشایرنشین مصوب و تخصیص یافته که در حوزه راه و آب است.

وی ادامه داد: علاوه بر این طرحها ۱۵ پروژه دیگر که پیشرفت بیش از ۶۰ درصد دارند با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان در حوزه‌های آب، راه، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن تکمیل خواهد شد.

فرماندار میانه با اشاره به لزوم تهیه سند توسعه متوازن استان، از ادارات خواست تا در کمترین زمان، در حوزه فعالیت خود، این سند را تهیه و به فرمانداری ارائه دهند.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح "تکام" به عنوان سند تحول بنیادی به منظور توانمند سازی مردم روستا و بهره مندی از ظرفیت روستاها گفت: اجرای این طرح در روستا‌های استان کاملا کاربردی، عملیاتی و میدانی است و نوع دخالت دستگاه‌های اجرایی در این طرح مردم پایه، بر مبنای این طرح خواهد بود.

محمد اسکندری با بیان اینکه برخی دهیاران فعالیت سنتی داشته اند و از وضعیت، امکانات و توانمندی‌های روستاهایشان بی اطلاع هستند افزود: دهیاران باید ضمن شناخت قابلیت‌های توسعه‌ای روستاها، طرح‌های جدید، ابتکاری و مفید ارائه دهند.

وی  افزود: در ۲۷ ماه اخیر نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های استان تزریق شده در حالی که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ این مبلغ تنها هشت میلیارد تومان بود به همین دلیل نباید مبالغ به صورت راکد در حساب دهیاری‌ها بماند.

دیگر خبرها

  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • جلوه اتحاد و اقتدار ملت با رژه نیرو‌های مسلح در مهاباد
  • برگزاری مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان/ کردستان مقصد ۳.۵ میلیون نفر گردشگر نوروزی
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شهرستان علی آبادکتول
  • روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد
  • ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • لحظه سرریز شدن سد در مهاباد + ویدئو