Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه «ترکی پرج»، رسانه‌های خبری گزارش دادند صالح گولن، برادر فتح الله گولن، رهبر مخالفان در ترکیه در مخفیگاهش در استانبول فوت کرده است.

بر این اساس، رسانه‌های ترکیه چهارشنبه گزارش دادند صالح گولن که پس از کودتای شکست خورده ترکیه، در یک واحد آپارتمانی در استانبول مخفی شده بود، فوت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ترکیه برای وی به سبب عضویت در جنبش گولن حکم بازداشت صادر کرده بود.
وی در صورت بازداشت، با حکمی تا ۱۰ سال زندان روبرو می‌شد.

گفتنی است دولت ترکیه فتح الله گولن را به تلاش برای کودتا در ۱۵ ژوئیه سال ۲۰۱۵ متهم کرده است و همچنان افراد منتسب به گولن را تحت پیگرد قرار می‌دهد.

با این وجود، هنوز هیچ مقام رسمی ترک این خبر را تایید نکرده است. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترکیه خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید

دولت آرژانتین از کشورهای پاکستان و سریلانکا خواست احمد وحیدی را بازداشت کنند و تحویل دهند.

به گزارش عصرایران ، به نوشته خبرگزاری فرانسه،‌ وزارت خارجه آرژانتین همچنین اعلام کرد از پلیس بین الملل (اینترپل) درخواست کرده احمد وحیدی وزیر کشور ایران را به اتهام دخالت در حادثه آمیا دستگیر کند.

حادثه  آمیا، بمب گذاری و انفجار مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس آرژانتین در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۴ (۲۷ تیر ۱۳۷۳)  است.
دولت ایران هر گونه دخالت در حادثه آمیا را رد می کند.

وزارت خارجه آرژانتین اعلام کرد وحیدی در حال حاضر در هیات ایرانی به پاکستان و سریلانکا سفر می کند. اینترپل به درخواست آرژانتین برای وی اخطار قرمز صادر کرده است.

اشاره به سفر فعلی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری به پاکستان و سریلانکاست. رئیسی امروز از پاکستان به سریلانکا رفت.

آرژانتین همچنین از دولت های پاکستان و سریلانکا خواسته است این وزیر ایرانی را دستگیر و به آنها تحویل دهد.

دادگاه آرژانتین  در 12 آوریل جاری /  ۲۴ فروردین  ۱۴۰۳ دولت ایران را مسئول دو حمله علیه مراکز یهودیان در آرژانتین اعلام کرد که سه دهه قبل، روی دادند.

شامگاه سه‌شنبه، وزارت امور خارجه در بوئنوس آیرس در بیانیه‌ای گفت: "آرژانتین به دنبال دستگیری بین‌المللی مسئولین حمله‌ای است که مرکز آمیا را در سال 1994 هدف قرار دادند. این حمله منجر به کشته شدن 85 نفر شد."

انفجار امیا آرژانتین

وزارت امور خارجه آرژانتین افزود یکی از افراد تحت تعقیب، احمد وحیدی است که توسط دادگستری آرژانتین به عنوان یکی از مسئولین حمله به مرکز آمیا تحت تعقیب است. این فرد در حال حاضر سمت وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد. او یکی از اعضای هیئت دولتی است که هم اکنون به پاکستان و سریلانکا سفر می کند.

در این بیانیه آمده است: "آرژانتین از دولت های پاکستان و سریلانکا درخواست کرده تا وی را مطابق مکانیسم های ارائه شده توسط اینترپل دستگیر کنند."

 وحیدی در سال 1400 و با آغاز دولت رئیسی،‌ به عنوان وزیر کشور منصوب شد. 

در سال 1992، حمله به سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس، 29 کشته برجای گذاشت. دو سال بعد، مرکز انجمن اسرائیل و آرژانتین (AMIA) در پایتخت این کشور توسط کامیونی مملو از مواد منفجره مورد هدف قرار گرفت. در این انفجار 85 نفر کشته و 300 نفر زخمی شدند.

بیش از سه دهه پس از این دو حمله، شعبه دوم دادگاه کیفری بوئنوس آیرس، دولت ایران را مسوول این دو حمله دانست.

دادگاه همچنین گروه حزب الله لبنان را که مورد حمایت تهران است، متهم کرد.
آرژانتین دارای بزرگترین جامعه یهودی در آمریکای لاتین است که حدود 300 هزار نفر جمعیت دارند. این کشور همچنین محل زندگی جوامع مهاجر از خاورمیانه، به ویژه از سوریه و لبنان است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درخواست یهودیان از چاوز: به احمدی نژاد بگو، هاشمی و محسن رضایی را تحویل دهد! رأی جدید دادگاه آرژانتین علیه ایران در پرونده آمیا آرژانتین : قاضی پرونده آمیا برای تحقیق به تهران می رود/ 8 مقام ایرانی به سؤالات او پاسخ می دهند اعتراض دولت آرژانتین به سفر محسن رضایی به آمریکای لاتین

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • شوک به گرایی؛ حذف کاپیتان کشتی از المپیک!
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه