Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@23:50:05 GMT

پیام تبریک ظریف به مناسبت سال نو

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۷۹۸۶۴

پیام تبریک ظریف به مناسبت سال نو

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  محمدجواد ظریف نوشت:

«بنام خدا

آب زنید راه را، هین! که نگار می‌رسد

مژده دهید باغ را، بوی بهار می‌رسد! (دیوان شمس / غزل ۶۴۹)

سلام دوستان

فرا رسیدن نوروز را به همه ایرانیان داخل و خارج کشور تبریک عرض می‌کنم. همزمانی نوشدن سال با بهار طبیعت، جلوه‌ای از فرهنگ ایرانی است. نوروز صرفاً تغییر سال نیست؛ برای مردم ایران و تمام مردمانی که این جشن باستانی را بزرگ می‌شمارند، نوروز فرصتی برای تأمل، اندیشه و نو شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گذشتگان ما با چنین درکی، توانسته‌اند نوروز ‌را از گزند سالیان محفوظ نگه دارند و آن را به دست ما برسانند.

مولانا می‌فرماید: غیر بهار جهان، هست بهاری نهان! ماه‌رخ و خوش‌دهان، باده بده ساقیا! (دیوان شمس / غزل ۲۱۱)

و این بهار نهان که به تعبیری می‌توان آن را بهار جان و نوشدن و نوکردن گاه به گاه روح آدمی دانست، به اندازه بهار جهان و بیش از آن، دیدنی، زیبا و شایسته‌ی جشن و پایکوبی است.

نوروز دو پیام مهم دارد؛  اول: ضرورت در جریان بودن و نوشدن آدمی و دوم: بخشندگی و دریغ‌نکردن. نوروز این مژده‌ی بهار، طبیعت را جامه می‌درد تا رخوت و رکود سرما را کنار بگذارد و  رویش و بارآوری آغاز کند.

انسان امروز بیش از همیشه نیازمند آن است که در حال شدن و نوشدن باشد و این نوشدن و دگرگونی باید به سوی بهترشدن و  بخشنده‌تر شدن باشد.

از بهاران کی شود سرسبز سنگ؟ / خاک شو! تا گل نمایی رنگ رنگ

سال‌ها تو سنگ بودی دل‌خراش / آزمون را یک زمانی خاک باش! (مولانا / مثنوی - دفتر اول)

این بهترین درس نوروز برای اخلاق فردی، اجتماعی و جهانی بشر است که در شعر مولانا جاری است و به راستی مردمانی که نوروز دارند، مردمانی که نوروز جان و جهان را می‌فهمند، مگر می‌توانند جز صلح بخواهند و جز نوع‌دوستی نگاهی به جهان داشته باشند؟

نوروز باستانی، این جشن بزرگ و کهن را به همه‌ی هم‌میهنان گرامی و دیگر اهالی جهان نوروز تبریک می‌گویم و آرزومندم که همچو طبیعت با نوروز، خاک جانمان بستان شود.

آمد بهار عاشقان، تا خاکدان بستان شود / آمد ندای آسمان، تا مرغ جان پران شود! (دیوان شمس / غزل ۵۳۶)

نوروزتان پیروز. هر روزتان نوروز»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور خارجه خاک سال نو شعر نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به مناسبت روز ارتش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پیامی فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت. 
وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ
و آنها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است. عنکبوت (۶۹)
سلام علیکم:
۲۹فروردین‌ماه، یادآور حماسه ماندگار جان‌برکفان نیروی زمینی مکتبی، فداکار و پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های نبرد، مجاهدت و ایثار است که دوشادوش سایر رزمندگان نیرو‌های مسلح، شجاعانه، با سلحشوری و نقش‌آفرینی تعیین‌کننده در برابر دشمنان پلید و قسم‌خورده این سرزمین، ایستاده و مقتدرانه از کیان، امنیت و تمامیت ارضی و اقتدار ایران عزیز اسلامی دفاع نمودند و مفتخر به دریافت عناوین غرورآفرین و ارزشمند «ارتش حزب‌الله» و «ارتش متدین» از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) گردیدند.
اینجانب در نهایت ادب، روز ارتش که روز بزرگداشت حماسه آفرینی‌های غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و یادآور دلاوری بزرگ مردانی از جنس ایمان و رشادت که در سایه راهنمایی‌های بی دریغ حضرت امام راحل با بذل جان و تقدیم هزاران شهید، نقش اساسی در پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته اند تقدیر و تشکر را داشته و آرزوی سعادت، سلامت و توفیقات روزافزون در خدمت به اسلام عزیز و امت بزرگ اسلامی در ظلّ توجهات حضرت ولیعصر (عج) و تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را از خدای سبحان خواهانم.
 ناصر عتباتی
 رئیس شورای قضایی و رئیس کل
دادگستری استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • پیام تبریک امیرعبداللهیان به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • پیام تبریک خاویر چیچاریتو هرناندز به مناسبت قهرمانی بایرلورکوزن / فیلم
  • پیام تبریک رئیس جمهور به مناسبت سالروز استقلال زیمبابوه
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت سالروز استقلال زیمبابوه
  • پیام تبریک رییس دانشگاه دفاع ملی به مناسبت روز ارتش
  • پیام تبریک رئیس پلیس پایتخت به مناسبت روز ارتش
  • پیام تبریک وزیر امور خارجه به مناسبت قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی
  • پیام تبریک رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به مناسبت روز ارتش
  • پیام تبریک فرمانده فراجا خوزستان به مناسبت روز ارتش
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی