Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@21:00:44 GMT

۹ نکته شگفت انگیز برای پذیرایی از مهمان‌ها

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۷۹۸۸۲

۹ نکته شگفت انگیز برای پذیرایی از مهمان‌ها

   کامتان را شیرین کنید
شیرینی جزو جدا نشدنی میزهای مهمانی است. کافی است انواع شیرینی، پشمک و نوقا برای پذیرایی را سر میز بگذارید و دم‌نوش یا چای خوش طعم را هم کنارش قرار دهید تا طراوت مهمانی‌تان چند برابر شود. اگر کسی از مهمان‌هایتان دیابت دارد یا رژیم است، خوب است از خوراکی‌های رژیمی و مواد شیرین حاوی استویا کمک بگیرید تا او هم بتواند در شیرین کامی بقیه مهمان‌ها سهیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور اختصاصی به او بگویید که فلان مدل شیرینی یا پشمک را برای تو تهیه کرده‌ام.

روی خوش را دریغ نکنید

اولین و مهم‌ترین اصل برگزار کردن یک مهمانی خوب، داشتن میزبان خوب است. میزبان خوب کسی است که ارتباط برقرار کردن با مهمان‌هایش را بلد باشد. اگر دوست دارید مهمان‌هایتان با شما احساس راحتی و صمیمیت کنند؛ باید روی رفتارهایتان کار کنید. برای این کار به موارد زیر دقت داشته باشید:

لبخند بزنید: هیچ چیز بدتر از میزبانی که اخم‌هایش توی هم است یا لبخند نمی‌زند، نیست. این میزبان احساس ناخواستنی بودن را به مهمان‌هایش منتقل می‌کند.
توجه به زبان بدن: زبان بدن یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. دست به سینه نایستید، دستتان را بالای سرتان نگذارید و پاهایتان را به سمت آشپزخانه قرار ندهید. با آرامش در حضور مهمانتان بنشینید؛ راحت تکیه دهید، دست‌ها را آزاد بگذارید و پاهایتان را تکان ندهید. تکان دادن پاها احساس استرس و بی‌قراری را به مهمان منتقل می‌کند.
ارتباط چشمی: وقتی مهمانتان صحبت می‌کند یا وقتی مشغول گفت و گو با او هستید، حتما به چشم‌هایش نگاه کنید. اگر چشم‌هایتان مرتب این طرف و آن طرف بگردد، در حقیقت به مهمانتان می‌فهمانید علاقه‌ای به حرف‌هایش ندارید؛ بنابراین اصول ارتباط چشمی را یاد بگیرید.
اهمیت خوب شنیدن: آدم‌هایی که توانایی خوب شنیدن و گوش دادن به حرف‌های طرف مقابلشان را دارند، افرادی گرم و صمیمی هستند که ناخودآگاه در بقیه احساس راحتی ایجاد می‌کنند. به حرف‌های مهمان‌هایتان به خوبی گوش کنید.
استقبال گرم: اگر بتوانید یک استقبال گرم و با هیجان داشته باشید، کار بزرگی انجام داده‌اید. به مهمانتان نشان دهید از دیدن او خوشحال هستید و به خانه شما خوش آمده است.

اهمیت خوراکی مرغوب

پذیرایی در مهمانی های دوستانه

از میوه خوب گرفته تا آجیل و خشکبار، گردو و خرما خشک مرغوب را روی میز و در دسترس مهمان‌هایتان قرار دهید. مهم نیست اگر ایام عید نیست و صرفا یک مهمانی رسمی است. مهم این است که وجود آجیل و هر خوراکی مرغوب دیگری باعث می‌شود حالت مجلسی مهمانی شما حفظ شود و مهمانتان متوجه شود به پذیرایی مناسب از او اهمیت می‌دهید. اگر مواد خوراکی روی میزتان کهنه باشند یا ظاهرشان مشکل داشته باشد، تقریبا به این معناست که آمدن مهمانتان آنقدر اهمیت نداشته که به خاطرش وقت بگذارید و سراغ خوراکی‌های تازه و باکیفیت بروید.

اهمیت ظروف زیبا

برای اینکه بتوانید حق مطلب را در مورد مهمانداری ادا کنید، بهتر است سرویس غذا خوری زیبایی تهیه کنید که یکدست است. یکدست نبودن لیوان‌ها، بشقاب‌ها یا حتی قاشق و چنگال رسمی بودن مهمانی شما را زیر سوال می‌برد. اگر امکان تهیه ظروف جدید ندارید، سعی کنید با ترفندهایی مثل استفاده از پوشش لیوان یا پوشش دسته قاشق و چنگال، عدم هماهنگی را تا حدودی پنهان کنید.

نحوه چیدمان صندلی‌ها

چیدمان منزل برای مهمانی

یکی از نکاتی که ممکن است خیلی‌ها به آن توجه نکنند، نحوه چیدمان صندلی‌ها نسبت به هم است. اگر مبل‌هایتان را دور از هم قرار داده‌اید، احتمال اینکه صمیمیتی بین مهمان‌هایتان ایجاد شود، بسیار کم است. فاصله صندلی‌ها نباید طوری باشد که افراد مجبور باشند برای صدا کردن همدیگر، صدایشان را بالا ببرند.

در عین حال خوب است مبلمان یا صندلی‌ها را گرد بچینید تا مهمان‌ها مجبور نشوند برای دیدن چهره هم سرشان را این طرف و آن طرف بچرخانند. این کار باعث ارتباط چشمی بهتر و رابطه گرم‌تر می‌شود.

خودتان را خسته نکنید!

اگر عادت دارید قبل از مهمانی خودتان را از دست و پا بیندازید و آنقدر کار کنید که دیگر رمقی برایتان نماند، لطفا دست از این کار بردارید. خیلی بد است که همه جنبه‌های پذیرایی تمام و کمال باشد؛ اما پای چشم میزبان از خستگی گود افتاده باشد یا مرتب خمیازه بکشد. سعی کنید کارهایتان را چند روز قبل از مهمانی تقسیم کنید تا در روز جشن کمتر تکاپو را داشته باشید. بهترین لباستان را بپوشید، به خودتان برسید و بشاش باشید.

فکر کردن به سرگرمی

معمولا زمانی که مهمان‌ها غریبه باشند یا برای اولین بار وارد منزل شوند، بهتر است موضوعی برای گفتگو در آستین داشته باشید که بین آن‌ها مشترک باشد. در فرهنگ‌های دیگر به این سبک سوال‌ها یخ شکن یا Ice breaker می‌گویند؛ اما اگر مهمان‌هایتان از قبل همدیگر را می‌شناسند، معمولا نیازی به این سوال نیست و آنقدر حرف توی حرف می‌آید که خود به خود یخ همه باز می‌شود.

بازی‌های دسته جمعی

اگر جو مهمانی‌هایتان خودمانی است و علایق مشترکی دارید، برای اینکه به همگی خوش بگذرد تهیه و تدارک یک بازی دسته جمعی را ببینید. از قبل با توجه به تعداد مهمان‌ها وسایل بازی را فراهم کنید و شب مهمانی به محض اینکه احساس کردید حوصله جمعیت در حال سر رفتن است، بازی را از آستینتان بیرون بکشید. بازی‌ها علاوه بر سرگرم کننده بودن تاثیر زیادی روی شناخت بهتر همدیگر دارد و صمیمیت بین افراد را بالا می‌برد.

سر زدن به تک تک مهمان‌ها

سلام و احوالپرسی دسته جمعی سر جای خود؛ یکی دیگر از ترفندهایی که می‌توانید مهمانی‌تان را با آن گرم کنید، سر زدن به تک تک مهمان‌ها و احوالپرسی اختصاصی است. اینطوری هر فردی متوجه جایگاه ویژه‌اش برای میزبان می‌شود و صمیمیت شما هم با او بیشتر خواهد شد. در پایان احوالپرسی یا ابتدای آن از مهمانتان بپرسید به چیزی نیاز دارد و به او خوش می‌گذرد؟ این سوال‌ها هم اهمیت دادن شما به او را نشان می‌دهد.

مردمان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مهمان نوروز پذیرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو

این روغن مفید از دانه درخت ماکادمیا بومی استرالیا گرفته می‌شود و در دمای اتاق مایعی شفاف و زردرنگ است که معمولا خالص استفاده می‌شود. با رایج‌ترین کاربردهای این روغن مفید در ادامه آشنا می‌شوید.

۱. آشپزی

به گزارش چطور، روغن گیاهی ماکادمیا یکی از بهترین روغن‌هایی است که می‌توانید برای آشپزی سالم استفاده کنید. نقطه دود این روغن از بسیاری روغن‌های دیگر مانند روغن زیتون بالاتر است و این باعث می‌شود برای سرخ‌کردن هم مناسب باشد.

۲. مراقبت از پوست

این روغن گیاهی یکی از اجزای مهم بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است. ممکن است بپرسید که «آیا فرد می‌تواند روغن خالص را مستقیما روی پوستش بمالد؟» خب بهتر است ابتدا این روغن را روی قسمت کوچکی از پوست‌تان بمالید و آن را آزمایش کنید. برخی از افراد ممکن است پس از استفاده مستقیم این روغن روی پوست، دچار جوش شوند. افرادی که به آجیل درختی آلرژی دارند نباید از روغن ماکادمیا استفاده کنند.

۳. تقویت مو

بسیاری از افراد از روغن دانه ماکادمیا خالص برای تقویت مو و حالت‌دادن به آن استفاده می‌کنند. افرادی که از این روغن گیاهی به‌عنوان نرم‌کننده و حالت‌دهنده مو استفاده می‌کنند معتقدند که این روغن گیاهی برای تقویت، صافی و درخشندگی موها بسیار مفید است.

خواص روغن ماکادمیا ۱. تقویت سلامت قلب

مصرف روغن ماکادمیا برای پخت‌وپز سلامت قلب را تقویت می‌کند. این روغن گیاهی دارای مقدار زیادی چربی تک غیراشباع است که مقدار کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و کم‌شدن مقدار کلسترول بد هم از حمله قلبی و سکته مغزی پیشگیری می‌کند.

۲. سرشار از آنتی‌اکسیدان

روغن دانه ماکادمیا منبع فوق‌العاده‌ای برای دریافت آنتی‌اکسیدان‌های مفید است. رادیکال‌های آزاد در بدن باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می‌شوند و استرس اکسیداتیو نیز در پیری زودرس و ابتلا به انواع سرطان نقش دارد. دریافت آنتی‌اکسیدان‌ها بهترین روش مقابله با رادیکال‌های آزاد است.

همچنین این روغن گیاهی سرشار از اسید اولئیک است، نوعی اسید چرب غیراشباع که خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. بر اساس آزمایشی که سال ۲۰۱۶ روی موش‌ها انجام شد، مصرف مکمل‌های اسید اولئیک از بدن در برابر اثرات استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.

سایر پژوهش‌ها هم حاکی از آن‌اند که ممکن است مصرف اسید اولئیک برای پیشگیری از سرطان و بیماری‌های خودایمنی و التهابی مفید باشد. بااین‌حال برای تأیید این یافته‌ها لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود.

۳. سرشار از ویتامین E

روغن دانه ماکادمیا حاوی موادی به‌نام توکوترینول است که از خانواده ویتامین E محسوب می‌شوند. بر اساس پژوهش‌ها، ویتامین E و توکوترینول‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند که ممکن است در برابر ابتلا به سرطان و انواع دیگر بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی‌عروقی و عصبی از بدن محافظت کنند.

۴. کاهش خارش و جوش پوست

بسیاری از افراد از روغن ماکادمیا برای لک صورت و جوش‌های پوستی استفاده می‌کنند. فیتواسترول موجود در این روغن گیاهی برای کاهش التهاب بسیار مؤثر است. این روغن گیاهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است و مالیدن محصولات حاوی روغن دانه ماکادمیا روی پوست خارش پوست و جوش‌های پوستی را کاهش می‌دهد و عارضه‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را نیز درمان می‌کند.

۵. ترمیم جای زخم و ترک‌های پوستی

ماکادمیا سرشار از اسید لینولئیک، اسید پالمیتولئیک و اسید اولئیک است و بر اساس پژوهش‌ها، این مواد برای درمان ترک‌های پوستی و ترمیم جای زخم بسیار مفیدند. این روغن گیاهی مرطوب‌کننده‌ای فوق‌العاده است که باعث تغذیه پوست به بهترین شکل ممکن می‌شود.

۶. پیشگیری از چین‌وچروک‌های زودرس

روغن دانه ماکادمیا حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان کمیاب به‌نام اسکوآلن است که با تحریک بازسازی کراتینوسیت‌های پوست از ایجاد چین‌وچروک‌های زودرس روی پوست پیشگیری می‌کند. اسید لینولئیک یکی از اسیدهای مفید موجود در روغن ماکادمیاست که پوست را آب‌رسانی می‌کند. آب‌رسانی به پوست با این روغن مفید از ایجاد چین‌وچروک روی پوست پیشگیری می‌کند.

۷. درمان ترک‌خوردگی لب‌ها

خواص ضدالتهابی این روغن باعث شده این روغن مفید در بسیاری از محصولات آرایشی مختلف از جمله رژ لب، کرم ضدآفتاب و نرم‌کننده‌های پوست استفاده شود. حتی می‌توانید با استفاده از این روغن گیاهی و موم زنبور عسل یک بالم لب خانگی درست کنید که با آب‌رسانی به لب‌ها ترک‌خوردگی آنها را درمان می‌کند و ظاهر زیباتری به لب‌هایتان می‌دهد.

۸. نرم‌کردن موهای وز و خشک

این روغن گیاهی حاوی اسیدهای چربی است که درخشندگی و رطوبت موها را تقویت می‌کنند. اگر موهای خشک و وزی دارید، حتما محصولات مراقبت از موی حاوی روغن گیاهی ماکادمیا را امتحان کنید. این روغن چربی زیادی ندارد و بسیار سبک است و بدون چرب‌کردن موها، وزی و خشکی موهایتان را برطرف می‌کند.

۹. آب‌رسانی به پوست سر

خواص روغن ماکادمیا برای مو در حدی است که حتی برای تقویت ریشه موها هم مفید است. این روغن گیاهی پرطرف‌دار تولید چربی پوست سر را تنظیم کند و این‌طوری پوست سر و موها را همیشه مرطوب نگه می‌دارد. اسید اولئیک موجو در این روغن گیاهی پوست سر را بازسازی و با مرطوب‌کردن و تغذیه پوست آن را بسیار نرم می‌کند.

۱۰. کمک به کاهش وزن

این روغن گیاهی سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و چربی‌های مفید و سالم است. اسید پالمیتولئیک موجود در روغن ماکادامیا باعث افزایش متابولیسم چربی و کاهش ذخیره چربی می‌شود. اسیدهای چرب امگا ۷ برای چربی‌سوزی و مهار اشتها بسیار مفیدند.

همه این اثرات باعث می‌شوند این روغن گیاهی برای وزن کم‌کردن مناسب باشد. برخی معتقدند روغن ماکادمیا برای حجم دهی قسمت‌های مختلف بدن نیز مفید است و به‌عنوان روغن ماساژ از آن استفاده می‌کنند. البته پژوهشی برای تأیید این اثربخشی انجام نشده است.

سؤالات رایج ۱. آیا روغن ماکادمیا باید در یخچال نگهداری شود؟

بله. روغن دانه ماکادمیا باید در جای خنک و در ظرفی دربسته نگهداری شود.

۲. آیا روغن ماکادمیا بهتر از روغن زیتون است؟

از نظر آماری روغن گیاهی ماکادمیا حاوی ۸۵درصد چربی‌های تک غیراشباع و روغن زیتون حاوی ۷۶درصد این چربی‌هاست. علاوه‌بر این، نسبت اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ در ماکادمیا کاملا متعادل است.

هر دوی این روغن‌ها برای مرطوب‌کردن و نرم‌شدن پوست و مو مفیدند، اما روغن ماکادمیا ۴۰ برابر قوی‌تر از روغن زیتون است که این باعث می‌شود در محصولات مراقبتی بیشتری استفاده شود و طرف‌داران بیشتری هم داشته باشد.

۳. آیا روغن ماکادمیا زود خراب می‌شود؟

در مقایسه با بسیاری از روغن‌های دیگر که به‌سرعت فاسد می‌شوند، ماکادمیا دوام بیشتری دارد. پس از برداشت دانه ماکادمیا و گرفتن روغن آن به مدت ۲ سال می‌توانید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

روغن ماکادمیا علاوه‌بر فواید بی‌نظیر برای پوست و مو، روغنی فوق‌العاده خوش‌طعم برای پخت‌وپز نیز محسوب می‌شود و فواید سلامتی بسیاری دارد. بااین‌حال افرادی که به آجیل حساسیت دارند، باید از مصرف این روغن پرهیز کنند یا قبل از استفاده از آن به هر شکلی (چه خوراکی و چه موضعی روی پوست و مو) با پزشک مشورت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در نقاشی (فیلم)
  • (ویدیو) مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی
  • «چهار شگفت انگیز» در شبکه نسیم
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!
  • یافته‌های جدید و شگفت‌انگیز درباره ملکه زنبورها
  • حمله پرسپولیس به رکورد شگفت‌انگیز مجیدی!
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • پنج فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)