Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@19:29:57 GMT

واگذاری زمین‌های رباط‌کریم به افراد دو‌تابعیتی

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۷۹۹۹۱

واگذاری زمین‌های رباط‌کریم به افراد دو‌تابعیتی

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس از واگذاری زمین‌های رباط کریم به افراد دو‌تابعیتی انتقاد کرد. ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۱ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تذکر کتبی خود به مسئولان اجرایی درباره واگذاری زمین‌های رباط‌کریم به ایرانی‌هایی که تابعیت ترکمنستان را دارند، گفت: این واگذاری‌ها با قیمت بسیار پایین انجام شده واقدامی نادرست و خطاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تذکر نماینده زنجان در مجلس به وزیر آموزش و پرورش؛ فرهنگیان زنجان بلاتکلیف مانده‌اند

 

وی افزود: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در حوزه انتخابیه رباط‌کریم زمین‌های فراوانی دارد و مسئولان ذیربط بدون توجه، زمین‌هایی که حدود متری یک میلیون تومان ارزش دارد را با قیمت بسیار ناچیز برای اجرای پروژه‌هایی که فاقد مصوبه، شهرستانی، استانی و ملی است  را به ایرانی‌هایی که تابعیت کشور ترکمنستان را دارند واگذار می‌کند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس با تاکید بر اینکه واگذاری زمین‌ها باید با قیمت روز و ارزش واقعی زمین‌ها انجام شود، اظهار داشت: باید مسئولان حراست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ، وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت کشور و استانداری‌ها به چنین مسائلی ورود کنند و شهرستان‌ها را از چنین مسائلی نجات دهند.

انتهای‌ پیام/

R1385/P1011115/S1,15/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۷۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس:دولت رئیسی کاری کرده که حتی شرکتهایی که کار دانش بنیان نمی کنند، خودشان را دانش بنیان جا می زنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا سلیمی مردمی‌سازی‌ اقتصاد را نیازمند راهکارهایی برای اجرا دانست و اظهار کرد: برای مشارکت مردم در جهش تولید باید اقتصاد را به مردم واگذار کرد و اقتصاد را مردمی‌سازی کرد. به این منظور باید قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به صورت دقیق اجرایی شود. متاسفانه امروزه معمولا واگذاری‌ها به مجموعه‌های شبهه دولتی یا خصولتی صورت می‌گیرد در حال که باید به معنای واقعی به مردم واگذار شده و دولت تنها سیاست‌گذاری و نظارت کند.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر لزوم کاهش هزینه‌های تولید در کشور، ادامه داد: تجربه نشان داده که تولید دولتی گران‌تر بوده و زمان بیشتری نیاز دارد و باعث می‌شود فضای تولید رقابتی نباشد.

وی با بیان اینکه جهش تولید از طریق کاهش هزینه‌های تولید محقق می‌شود، تصریح کرد: بانک‌ها باید تسهیلات خود را از کانال بورس بازی و دلالی به سمت سرمایه در گردش سوق دهند و ماهیت بانک‌ها باید تغییر کند. عمده بانک‌های ما تجاری هستند و باید با تغییر ریل، به سمت بانک‌های توسعه‌ای حرکت کنند. اگر بانک‌ها مسیر خود را تغییر ندهند، با مشکلاتی مواجه می شوند و به سمتی سوق پیدا خواهیم کرد که مردم نمی‌توانند پایه‌های مالی خود در حوزه تولید را تقویت کنند.

سلیمی تامین مالی را یکی دیگر از لازمه‌های مشارکت مردم در جهش تولید دانست و افزود: اخیرا در این زمینه، قانونی در مجلس تصویب شده که باید مو به مو اجرایی شود. اگرچه ممکن است نواقصی وجود داشته باشد، اما این قانون تا حد زیادی می‌تواند مشکلات موجود را مرتفع کند.

وی تصریح کرد: به منظور مردمی‌سازی اقتصاد، دولت نباید به دنبال درآمدزایی از اقدامات این حوزه داشته باشد. به عنوان نمونه زمین‌های شهرک‌های صنعتی باید به قیمت تمام‌شده به مردم واگذار شود اما گزارش‌هایی وجود دارد که در برخی موارد شهرک‌های صنعتی در بازه‌های زمانی به دنبال افزایش قیمت زمین هستند. این موضوع موجب می‌شود که سرمایه‌گذاران از سرمایه گذاری منصرف شده و مردم نتوانند در این حوزه‌ها گام بردارند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی دیگر از ابزارهای جهش تولید دانست و گفت: مجلس در این زمینه قوانین خوبی تصویب کرده و دولت نیز گام‌های بلندی در این حوزه برداشته است، اما هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و باید جهت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت آنها در کشور گام برداریم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به منحرف نشدن حمایت های دولتی از دانش بنیان ها، اظهار کرد: اخیرا حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان، باعث شده است که برخی مجموعه‌ها علیرغم اینکه دانش‌بنیان نیستند، به اسم شرکت دانش‌بنیان فعالیت کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیز تاکید کرد و ادامه داد: فاصله معناداری بین تحقیقات دانشگاهی و صنعت وجود دارد که این فاصله باید حذف شود. دانشگاه باید پشتیبان صنعت و کشاورزی بوده و حضور فعالی در میدان داشته باشد. امروزه به دلایلی، تحقیقات دانشگاهی راه خود را طی کرده و صنعت و کشاورزی نیز در مسیر خود حرکت می‌کند. همین موضوع باعث شده است که در بسیاری از این حوزه‌ها پشتوانه علمی وجود نداشته باشد.

وی افزود: باید با جدیت به دنبال رفع موانع تولید و صادرات باشیم. امروزه صادرات کشور با پیچ و خم‌های بسیاری مواجه است. اگر به دنبال جهش تولید هستیم، باید مسیر صادرات به ویژه در حوزه‌هایی که مزیت‌های صادراتی و تولید مازاد وجود دارد، هموارتر شود. از طرفی باید مردم را به مصرف کالاهای داخلی تشویق کرد. متاسفانه به دلیل اینکه در پاره‌ای از موارد، کیفیت کالاهای داخلی پایین است، مردم به سمت کالاهای خارجی سوق پیدا کرده‌اند. باید در حوزه نظارت بر کیفیت تولید داخلی و مصرف کالای داخلی، اقدام جدی و نگاه متفاوتی وجود داشته باشد.

۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888314

دیگر خبرها

  • جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است
  • ضرورت همدلی ۱۲ نماینده مازندران با استاندار به منظور رفع موانع استان
  • نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند
  • نماینده مجلس: دولت کاری کرده که شرکت‌هایی که کار دانش‌بنیان نمی‌کنند، خودشان را دانش‌بنیان جا می‌زنند
  • نماینده مجلس:دولت رئیسی کاری کرده که حتی شرکتهایی که کار دانش بنیان نمی کنند، خودشان را دانش بنیان جا می زنند
  • (ویدئو) افشاگری فرامرز خودنگاه از تماس نماینده مجلس تا پیشنهاد سکه و پرادو!