Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال عجیبی بود، آنقدر عجیب که حتما باید یک روز نشست و روز به روز آن را بررسی کرد.

ورزش موفقترین عرصه بود، از درخشش دختران فوتبالیست در آسیا تا درخشش پسران فوتبالیست در جام جهانی، از درخشش قهرمانان در آسیایی جاکارتا تا درخشش جانبازان و معلولان در پاراآسیایی، از درخشش جوانان در المپیک جوانان و ثبت رکورد جدید تا حضور همزمان پرسپولیس و استقلال بین هشت تیم باشگاه های آسیا و حضور پرسپولیس در فینال، به اینها اضافه کنید قهرمانی های مختلف در رقابت های آسیایی و جهانی را تا نام ورزش را به عنوان موفقترین حوزه قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست و اقتصاد عجیب و غریب بودند، هنوز چند ساعت از تحویل سال نگذشته بود که قیمت ارز به شکل عجیبی جهش کرد، اردیبهشت که به روزهای آخر رسید ترامپ زیر میز برجام زد، در تابستان تصمیم داشتند فضای سیاسی کشور را داغ کنند تا جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی را نبیند، چند شهر را هم تا حدودی بهم ریختند ولی خیلی زود هوای سیاست در تابستان دلپذیر شد. شایعه ها هم تا دلتان بخواهد زیاد بودند، از کمبود پوشک تا نبود دارو، از دستور شبکه های فارسی زبان خارجی برای احتکار خانگی تا تشویق مردم به خرید دلار و ارز برای شکستن کمر اقتصاد کشور! ترورها را هم در نظر بگیرید که از اهواز شروع شد و در سیستان و بلوچستان به پایان رسید، شروع تحریم ها و ثابت ماندن قیمت ارز، افزایش قیمت گوشت و مرغ، رفتارهای عجیب و غریب خودروسازان و البته پیش فروش های چند دقیقه ای! سال را عجیب تر می کردند. به اینها اضافه کنید تغییرات در مجمع تشخیص مصلحت و قوه قضائیه، جنجال های FATF و استعفای ظریف، توهین پی در پی به روحانی در محافل تندروها و صدا وسیما، تلاش ناکام برای استیضاح رییس جمهور و البته تلاش موفق برای سوال از رییس جمهور و بالاخره سفر تاریخی روحانی به عراق و چندین چند رویداد دیگر که سیاست ایران را پرخبر کرده بودند.

مبارزه با فساد هم که پرسروصدا پیش رفت، سلاطین یا پای میز محاکمه رفتند یا پای چوبه دار، مفسدان بانکی یا حکم محکومیت گرفتند یا در شرف صدور حکم محکومیت قرار دارند، پرونده فساد بزرگی اقتصادی مربوط به سال های قبل از ۹۰ هم به محاکمه رسید و سروصدا کرد. دولت هم شفافیت را افزایش تا زمینه های فساد کاهش یابند و این مبارزه همگانی از بهترین اتفاقات سال ۹۷ بود.

شهرداری تهران هم عجیب ترین سال خود را پشت سرگذاشت، سال را با نجفی شروع کرد، سپس افشانی شهردار شد و با حناچی سال به انتها رسید، این تغییرات البته فقط مختص شهرداری نبود، آخوندی و قاضی زاده هاشمی از وزارت های راه و بهداشت استعفا دادند و شریعتمداری هم از وزارت صمت به وزارت کار منتقل شد. قانون چهل سالگی باعث شد بسیاری از استانداران جابجا شوند و خیلی از مدیران بازنشسته جایشان را به چهره های جوان و میانسال بدهند تا ۹۷ سال پر از تغییر لقب گیرد.

همه اینها را کنار اتفاقات دیگری که فرصت نوشتن آنها نیست بگذارید تا ببینید اهالی خبر چه سال سخت و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتند و حالا که بهار آمده همه آنها آرزو می کنند سال آینده سالی آرام و کم حاشیه باشد، آرزو می کنند سال ۹۸ سال پوشش خبرهای خوب و امیدوار کننده باشد، سال همدلی، سال رفاقت و سالی پر از پیروزی در عرصه های مختلف.

این روزها که روزهای آغاز سال است کاش مردم باهم عهد ببندند هر آنچه را می شنوند باور نکنند و بدانند بسیاری از خبرهایی که در فضای مجازی می چرخد حاصل یک برنامه بزرگ برای برهم ریختن فضای ذهنی مردم و در نتیجه برهم زدن فضای اقتصادی و سیاسی کشور و فشار بیشتر بر مردم هستند. 

مسوولان هم عهد ببندند به جای ایستادن رو در روی رسانه های رسمی کشور، به آنها اعتماد کنند تا اطلاع رسانی در مسیر درست خود قرار گیرد. از شوآف هایی که حال مردم را بد می کنند بپرهیزند و توفیقات و ناکامی های ها را صریح به مردم بگویند. دعواهایشان را پشت درهای بسته نگه دارند و برای چند رای در انتخابات آخر ۹۸ کشور و ملت را بهم نریزند.

سال ۹۸ می تواند سال شیرینی باشد اگر همه باهم متحد باشیم و اختلافات سیاسی را به صحنه اقتصاد و اجتماع نکشانیم. سال نو مبارک.

یا علی(ع)

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزییات یارانه جدید ۶٠٠ هزار تومانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به ارزش ۶۰۰ هزار تومان برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند. 

این طرح برای مادران دارای فرزند زیر ۲ سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیتی حدود یک میلیون (۹۳۵ هزار و ۷۲۴) نفر هستند در تمام استان‌های کشور در حال اجرایی شدن است.
مادران مشمول طرح یسنا می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده که شامل: لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات، سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل: پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به‌صورت رایگان خریداری کنند.
مادران سه دهک اول درآمدی برای اطلاع از این که آیا مشمول طرح هستند یا خیر؛ می‌توانند به برنامه کاربردی «شما» مراجعه کنند و پس از وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار از وضعیت خود مطلع شوند.
اجرای این طرح از روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین آغاز شده است و مشمولان آن می‌توانند از تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد با کالابرگ الکترونیکی، خرید خود را انجام دهند.

دیگر خبرها

  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • اعلام جزییات یارانه جدید ۶٠٠ هزار تومانی
  • تیاگو موتا: بازیکنان رم خسته بودند؟ در این سطح، خستگی معنا ندارد
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • لوکا مودریچ ماندنی شد
  • چرخش 180 درجه‌ای: لوکا مودریچ ماندنی شد
  • خوش خبری برای مادران دارای فرزند شیرخوار در یزد
  • درخشش دوباره طارمی؛ بازگشت ستاره ایرانی به اوج
  • ترافیک عجیب در محور تهران رودهن