Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@20:30:03 GMT

حضور حزب حاکم مجارستان در پارلمان اروپا معلق شد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۰۳۴۷

حضور حزب حاکم مجارستان در پارلمان اروپا معلق شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، نمایندگان احزاب راست میانه اروپا، حضور حزب حاکم مجارستان موسوم به فیدز را در خانواده این احزاب در پارلمان اروپا به حال تعلیق در آوردند.

جوزف دوال رئیس حزب مردم اروپا (European People’s Party) ضمن اعلام این خبر گفت: این تصمیم با رأی نمایندگان عضو در بروکسل گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوال اعلام کرد این تصمیم در پی درخواست‌های گسترده از ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان برای رعایت اصول دموکراتیک و رعایت حاکمیت قانون در این کشور گرفته شده است.

دوال در توییتی نوشت: «این تعلیق شامل این می‌شود که این حزب در نشست‌های حزبی شرکت نداشته، حق رأی دادن و پیشنهاد نامزد برای کرسی‌ها را ندارد.»

از سوی دیگر، ویکتور اوربان رئیس حزب فیدز اعلام کرد که وی «داوطلبانه» با توقف مشارکت حزبش، یعنی حزب فیدز، در فعالیت خانواده اصلی احزاب راست میانهٔ اروپا موافقت کرده بوده تا از تعلیق اجباری آن جلوگیری کند.

اوربان گفت که کمیته‌ای در گروه احزاب راست میانه پارلمان اروپا به وی قول داده بوده است که حزب فیدز را معلق نکند بلکه اجازه بدهد این حزب به شکل داوطلبانه مشارکت خود را متوقف کند تا زمانی که کمیسیونی مستقل گزارشی از روند حاکمیت قانون در مجارستان ارائه کند.

حزب فیدز به رهبری ویکتور اوربان که در ابتدا یک حزب راست میانه به شمار می‌رفت در چند سال اخیر به یکی از افراطی‌ترین و مهاجرستیزترین احزاب مجارستان تبدیل شده است. تحلیلگران دلیل اصلی محبوبیت این حزب را نیز سیاست‌های مهاجرستیزانه آن می‌دانند ولی همین رویکرد سبب بروز اختلافات جدی میان دولتمردان مجارستان و اتحادیه اروپا شده است.

کد خبر 4572970

منبع: مهر

کلیدواژه: مجارستان پارلمان اروپا فیدز حزب حاکم مجارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادران عالمیان دو پینگ پنگ باز اعزامی به انتخابی المپیک

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های انتخابی تنیس روی میز مردان ایران برای معرفی دومین ملی پوش کشورمان جهت اعزام به رقابت‌های آسیای میانه با حضور ۶ بازیکن برتر ایران در آکادمی امیر احتشام زاده تهران برگزار شد.   در پایان این رقابت‌ها نیما عالمیان با کسب بالاترین امتیاز موفق به پشت سر گذاشتن رقبای خود شد و جواز حضور در بازی‌های آسیای میانه که حکم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دارد را دریافت کرد.   در این مسابقات انتخابی ۴ نفر برتر دسته برتر متشکل از حمیدرضا طاهرخانی، مهدی معدن کن، سروش امیری نیا و پویا دلواری که از مرحله نخست به مرحله پایانی راه یافته بودند به همراه نیما عالمیان و امیرحسین هدایی در یک جدول دوره‌ای با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان نیما عالمیان به عنوان نفر اول در رقابت‌های آسیای میانه برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ۲۰۲۴ پاریس جواز حضور گرفت.   پیش از این نوشاد عالمیان به عنوان نفر نخست کشورمان در رنکینگ جهانی با نظر کادر فنی برای حضور در مسابقات آسیای میانه انتصاب شده بود.   رقابت‌های انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ترکیب العین برای جدال با پرافتخارترین تیم آسیا
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • هفته چهلم لیگ دسته اول انگلیس؛ تثبیت ویکام در میانه جدول در حضور تفضلی
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)
  • برادران عالمیان دو پینگ پنگ باز اعزامی به انتخابی المپیک
  • برادران عالمیان در راه انتخابی المپیک
  • نیما عالمیان مجوز حضور در انتخابی المپیک را گرفت