Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: آیت الله فلاحتی با اشاره به نکات برجسته دعای تحویل سال نو، اظهار کرد: داشتن قلب معنوی و سرشار از معرفت به خدا که در دعای تحویل سال نو ذکر شده، راه سعادتمندی انسان‌‌ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم تحویل سال نو در گلزار شهدای رشت، اظهار کرد: سعادت بزرگی است که لحظه تحویل سال نو در کنار ارواح مطهر و پاک شهیدان هشت سال دفاع مقدس، شهدای انقلاب و شهدای مدافعان حرم سپری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه لحظه‌های آغاز سال نو یکی از بهترین و زیباترین لحظات زندگی است، تاکید کرد:‌ دعای "یا مقلب القلوب" که ویژه لحظه تحویل سال است، دارای نکات برجسته‌ای است.

وی با بیان اینکه آغاز دعای تحویل سال، به این موضوع اشاره دارد که دل و دیده در دست خداوند است، افزود: چشم دل و دیده ما در دست خداوند است و این موضوع در دعای تحویل سال مقدم بر دیگر موارد اشاره شده است.

آیت‌‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد:‌ در درگاه الهی، دل و دیده از تدبیر شب و روز برجسته‌تر شمرده شده است، تصریح کرد: قلب انسان حرم خداست و باید از آن با حساسیت محافظت شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه در دعای تحویل سال نو، از خدا می‌خواهیم که دل و دیده ما در 12 ماه پیش رو توسط خداوند حفظ شود، گفت:‌ بدتر از بیماری جسم، بیماری قلب است.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که گناه می‌کنند، قلب‌شان عاری از محبت و معرفت به درگاه الهی است، اظهار کرد:‌ همه باید در لحظه تحویل سال، از خداوند قلبی سرشار از معرفت، معنویت و نور الهی درخواست کنند.

آیت‌الله فلاحتی اذعان کرد: داشتن قلب معنوی و سرشار از معرفت به خدا که در دعای تحویل سال نو ذکر شده، راه سعادتمندی انسان‌‌ها است.

گفتنی است، این مراسم با حضور گسترده مردم و خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد و در پایان مراسم پس از تحویل سال نو، پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور برای حاضران پخش شد.

 

 

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهارشنبه سوری خبرگزاری شبستان مراسم اعتکاف اعتکاف ایام نوروز شبستان اعتکاف ماه رجب عید نوروز دیدار با مراجع محمد جواد ظریف آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان گلزار شهدای رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام دعا نماز را باطل می‌کند؟

به گزارش «مبلغ»، بخشی از ذکرها در نماز واجب است و باید گفته شود، مانند ذکر «سبحان الله» و «الله اکبر» که باید حتماً گفته شود؛ اما بعضی از ذکرها و دعاها مستحب محسوب می‌شوند و خوب است در نماز از آنها استفاده شود، مانند فرستادن صلوات یا استغفار. اما یک شرط مهم برای گفتن ذکر و دعا در نماز وجود دارد و آن، این است که مخاطب حتماً خدای متعال باشد و نه غیر او.

رهبر معظم انقلاب به استفتائی پیرامون «خطاب به غیر خدا در نماز» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

سؤال: آیا در قنوت نماز می توان دعای فرج (الهی عظم بلا) را قرائت کرد؟

جواب: خواندن دعای مذکور تا جایی که مخاطب خداست اشکال ندارد ولی مابقی که مخاطب غیر خدا می باشد جایز نیست و باعث بطلان نماز می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897775

دیگر خبرها

  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • سه ویژگی نخست تواصی در مسیر «اخوت»
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • کدام دعا نماز را باطل می‌کند؟
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه