Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@14:22:14 GMT

چگونه در عید وزن اضافه نکنیم؟

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۰۴۰۵

چگونه در عید وزن اضافه نکنیم؟

خبرگزاری ایسنا: تیرنگ نیستانی با بیان این که در تعطیلات نوروز نظم وعدهای غذایی بهم می‌ریزد و بنابراین باید مراقبت از وضع تغذیه در این ایام را جدی تلقی کرد، افزود: این مراقبت غذایی در افرادی که سابقه‌ اضافه وزن، دیابت و کبد چرب دارند باید نسبت به سایر افراد جدی‌تر گرفته شود. در این دسته از افراد، تغذیه جزئی از درمان محسوب می‌شود که باید در آن دقت کافی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:البته منظور از مراقبت از تغذیه به هیچ عنوان حذف وعده‌های غذایی نیست؛ زیرا عده‌ای با حذف یکی از وعده‌های غذایی، اقدام به پر خوری در وعده‌ بعدی می‌کنند که این رفتاری غلط است. همچنین باید دانست گرسنگی یک هشدار از سوی بدن برای نشان دادن احتیاج بدن به مواد غذایی است که اگر به این هشدار پاسخ مناسبی داده نشود، ترشح اسید معده آسیب‌رسان بوده و بدن برای حفظ سطح قند خون اقدام به مصرف پروتئین‌های ماهیچه‌ها می‌کند.

نیستانی همچنین بر مدیریت میزان مصرف تنقلاتی مانند آجیل و شیرینی تاکید کرده و افرود: توصیه ما این است کسانی که خانواده‌های پرجمعیتی دارند و در طول روز چندیدن بار به دید و بازدید می‌روند در تمام مهمانی‌ها از تنقلات استفاده نکنند و خودشان توانایی کنترل تغذیه‌شان را داشته باشند. یکی از راه‌های کنترل مصرف، کم کردن اندازه شیرینی‌ها و حجم آجیل خریداری شده است.

این متخصص تغذیه مهم‌ترین معیار برای رعایت در مصرف تنقلات را وزن افراد دانست و افزود: نمی‌توان معیار کمی برای میزان مصرف تنقلات ارائه کرد پس افراد با توجه به وزن خود باید مصرف این تنقلات را مدیریت کنند.

نیستانی در پایان گفت: برای افرادی که به سفرهای نوروزی می‌روند نیز توصیه می‌شود در استفاده از غذاهای بین راهی دقت کنند و تا حد ممکن از آب معدنی و غذاهای خانگی یا کنسروها استفاده کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: عید تنقلات اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود

به گزارش خبرآنلاین ،مصرف مکمل اینولین، مکمل ویتامین D و نوشیدن شیر کم چرب هر کدام به‌طور مکرر با کاهش وزن مرتبط هستند.

ایسنا در خبری نوشت:نتایج تحقیق نشان داده است که اینولین، فیبر طبیعی موجود به‌عنوان مکمل، می‌تواند کاهش وزن را چهار برابر کند. اینولین فیبری است که به‌طور طبیعی در بسیاری از غذاها از جمله تره فرنگی، گندم، پیاز، موز و مارچوبه یافت می‌شود.

تاکنون نتایج تحقیقات به‌طور مکرر نشان دادند که مصرف مکمل ویتامین D با کاهش وزن مرتبط است. افرادی که ویتامین D مصرف می‌کنند بدون رژیم غذایی یا تغییر سبک زندگی وزن خود را کاهش می‌دهند.

همچنین با افزودن رژیم غذایی و ورزش به سبک زندگی خود می‌توانید به افزایش بیشتر کاهش وزن کمک کنید.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه سه فنجان شیر کم چرب نیز می‌تواند کاهش وزن را دو برابر کند.

زنان چاق و دارای اضافه وزن در این مطالعه زمانی که هر روز یک و نیم پیمانه شیر کم‌چرب می‌نوشیدند، در مدت هشت هفته ۱۰ پوند وزن کم کردند.

پروفسور گری فراست، یکی از محققان این تحقیق در مورد اینولین و کاهش وزن گفت: این نتایج از این جهت دلگرم‌کننده هستند که نشان می‌دهند این مکمل غذایی بالقوه، زمانی که با ورزش ترکیب شود، می‌تواند به افراد کمک کند تا ذخایر چربی خود را سریع‌تر بسوزانند، اشتها را کاهش دهند و در درازمدت به رسیدن به وزن سالم کمک کنند.

علاوه بر این، اینولین به‌طور طبیعی در بسیاری از غذاها از جمله گندم، تره فرنگی، موز و مارچوبه یافت می‌شود. فیبر به بدن کمک می‌کند تا سریعتر چربی بسوزاند و هوس خوردن غذاهای پرکالری را کاهش می‌دهد.

محققان در مورد ارتباط بین کاهش وزن و شیر کم چرب اظهار کردند: نتایج ما نشان داد که مصرف شیر کم‌چرب تاثیر مفید رژیم غذایی با محدودیت انرژی را بر چاقی مرکزی و عمومی افزایش می‌دهد بنابراین می‌توان رژیم غذایی غنی از کلسیم لبنی را در افراد چاق امتحان کرد.

محققان در مورد ویتامین توضیح دادند که یافته‌های این تحقیق کارآزمایی بالینی دوسوکور در زنان چاق و دارای اضافه وزن ۲۰ تا ۴۰ ساله نشان داد، مکمل ویتامین D با دوز ۵۰هزار IU/w به مدت ۶ هفته به‌طور قابل توجهی میانگین شاخص توده بدنی (BMI) و وزن را کاهش داد، از طرفی سطح ویتامین D این افراد را در مقایسه با گروه کنترل به‌طور قابل توجهی افزایش داد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897003

دیگر خبرها

  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • اصول تغذیه سالم در خانواده + فیلم
  • عوارض مصرف بیش از اندازه میوه
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • به بچه‌هایتان نودل ندهید!
  • اگر بچه‌هایتان را دوست دارید به آن‌ها نودالیت ندهید
  • هشدار؛ این غذا برای کودکان ممنوع
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟