Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@15:57:11 GMT

تحویل امسال در ماه رجب سال امیدبخشی را نوید می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۰۵۵۶

تحویل امسال در ماه رجب سال امیدبخشی را نوید می‌دهد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد در پیام نوروزی خود تاکید کرد: تحویل امسال در ماه رجب و به ویژه در ایام البیض اعتکاف رقم می‌خورد، سال امیدبخشی را نوید می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام محمد علی نکونام امروز (۱ فروردین) با صدور پیامی فرارسیدن سال نو را تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متن پیام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد بشرح زیر است:

این سال بسیار ارزشمند و نورانی که در ایام ماه شریف رجب و به ویژه در ایام البیض آغاز می‌شود و بسیاری از عزیزانمان و هموطنان به ویژه جوانان عزیز، بصیر و مؤمن در حال اعتکاف هستند و لباس اعتکاف بر تن کرده‌اند و در خانه‌های خدا لباس عبودیت بر تن کرده و نشسته‌اند و به بندگی پروردگار متعال مشغول هستند، سال مبارک باشد.

 

در ادامه آمده است: سال 1397 با سختی‌های معیشتی که مردم با آن مواجه بودند گذشت اما برکات آسمانی و نزول رحمت الهی این سال را شیرین کرد.

 

امام‌جمعه شهرکرد در پیام خود اظهار داشت: سال گذشته سالی بود که در کنار این سختی‌های معیشتی مردم، چهره دشمنان انقلاب اسلامی بیشتر آشکار شد، سال 97 سالی بود که احیانا کسانی که قدری تردید داشتند و با محاسبه کمی تا قسمتی اشتباه فکر می‌کردند می‌توان با دشمن کمر بسته‌ای مثل آمریکا کنار آمد و با تصوری نابجا راه مذاکره را طی کردند اما آمریکا و حتی اروپا نشان دادند که به هیچ‌ وجه با اسلام و ارزش‌های والا و انسان‌ساز اسلام نمی‌توانند کنار بیایند و مذاکره را هم برای تحمیل خواسته‌های خودشان دنبال می‌کنند، امتیازهایی هم متأسفانه گرفتند اما درنهایت آنچه را که شاهد بودیم عهدشکنی و پشت پا زدن به همه عهده‌ها و قول و قرارهای خودشان بود که امید است آن‌ها که راه طولانی را به‌اشتباه طی کردند سال آینده جبران کنند.

 

در این پیام تاکید شده است: سال گذشته چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران بود که فرصت مغتنمی برای مرور دستاوردهای ۴۰ سال انقلاب اسلامی بود و همگان از داخل و خارج دیدند و شنیدند که انقلاب علیرغم چالش‌ها و علیرغم کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های دشمنان راه بالنده و سازنده‌ای را طی کرده و در این چهل سال بیش از صدها سال در دوران شاهان گذشته به حول و قوه الهی کار صورت گرفته است.

 

این پیام می افزاید: سال گذشته سال تحکیم چندباره پایه‌های انقلاب اسلامی نیز بود که توسط صاحبان اصلی انقلاب که مردم هستند، در ۲۲ بهمن رقم خورد و واقعاً ۲۲ بهمن کمرشکنی برای دشمنان بود و امید وافری در روح و جان مقاومت و اهل ایمان دمید.

 

این پیام متذکر شده است: سال گذشته با بیانیه بسیار مهم، جامع و راهگشای مقام معظم و معزز و والای رهبری هم مواجه بودیم که برای گام دوم انقلاب اسلامی بیانیه زیبا و جامعی را ترسیم کردند، بیانیه‌ای که لازم است مدام و مستمر با آن مأنوس باشیم و راه آینده و جامعه‌سازی و شکل‌دهی جامعه‌ای در تراز اهل‌بیت عصمت و طهارت را با تمسک به این بیانیه طی کنیم.

 

حجت الاسلام نکونام تاکید کرد: تحویل امسال در ماه رجب و به ویژه در ایام البیض اعتکاف رقم می‌خورد، سال امیدبخشی را نوید می‌دهد.

 

به گفته وی، سال 98 به لحاظ انتخابات و به لحاظ سنگ‌پرانی مستمر دشمن در تحریم‌ها و هم به لحاظ ایران هراسی که دشمن به مراتب بیش از گذشته راه انداخته و هم به لحاظ تلاش به مراتب بیشتر آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی، سال آسانی نخواهد بود هرچند تجربه‌های 40 ‌ساله‌ی گذشته و راه‌های سختی که مردم ما در این چهل سال طی کرده‌اند از این مردم قدرت قدر و قوی ساخته که سختی‌های آینده آسان‌تر از گذشته قابل‌تحمل است اما هوشیاری فراوان لازم است تا سال 1398 با بالندگی و سرفرازی طی شود و روسیاهی به زغال بماند و دشمن یک‌بار دیگر با خواب تعبیر نشده خودش مواجه شود.

 

در ادامه آمده است: ذکر این نکته لازم است که این انقلاب به فضل پروردگار راه‌های روشن خود را به زیبایی می‌پیماید و همه‌ی این سختی‌ها را هم ان‌شاءالله پشت سر گذاشته و پشت سر خواهد گذاشت.

 

این پیام می افزاید: استان فخرآفرین و بالنده چهارمحال و بختیاری و مردم خوب و غیورمان در این استان علیرغم فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف و علیرغم گویش‌های متفاوت همه در یک کالبد و در یک قالب زندگی می‌کنند و انس و الفت مثال‌زدنی با یکدیگر دارند و همین رمز رشد و پیشرفت استان است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد: جوانان عزیز، بالنده و غیور و آینده‌ساز ایران اسلامی و استانمان با به هم پیوستگی و با تلاش و پویایی آماده می‌شوند تا مسئولیت‌ها را از پدران خودشان تحویل بگیرند و با خلاقیت و نوآوری و با ایمان و تعهد و با صبر و استقامت، حرکت دهنده پرشتاب انقلاب اسلامی باشند؛ جوانان سرمایه مهم انقلاب هستند که خودشان هم به این ظرفیت مهم خودشان توجه دارند.

 

حجت الاسلام نکونام اظهار داشت: سال ۹۸ سال به‌هم‌پیوستگی‌های بیشتر و سال حرکت پرشتاب‌تر و سال جامعه‌سازی با مشارکت همگانی است.

 

در پیام امام‌جمعه شهرکرد آمده است: همه می‌دانیم که راهی که مردم آغاز کرده‌اند و لبیکی که مردم به روح خدا خمینی کبیر گفته‌اند راه روشن ظهور است، آسان نیست اما شیرین است، هموار نیست اما پایانش روشن است، جهنم و بهشت که پروردگار متعال مقرر فرموده در عالم و در عالم عقبی این بهشت از آن مردان خدا و مجاهدان فی سبیل الله است که در نهایت پرچم عدل الهی را روی زمین برافراشته خواهند کرد و وعده همه ادیان و انبیاء الهی را محقق خواهند کرد، این راه روشن انقلاب ما است.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهارشنبه سوری خبرگزاری شبستان ایام نوروز شبستان دیدار با مراجع محمد جواد ظریف عید نوروز اعتکاف مجلس مراجع نوروز۹۸ سال ۹۸ پیام تبریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی با اشاره به شب‌های قدر، گفت: امشب اولین شب قدر است. در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده که ماه رمضان سرور ماه‌ها و شب‌های قدر سرور شب‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری محفل امام حسنی‌ها در استادیوم آزادی، ادامه داد: اجتماع ۱۰۰ هزار نفری در استادیوم آزادی مایه افتخار بود و به این معناست که مردم ما دلداده خدا هستند.

مردم ما تقارن بهار معنویت و بهار طبیعت را به بهترین شکل در کنار هم قرار دادند. آن‌ها نشان دادند که شادی ما هم با انس در کنار قرآن است.

وی افزود:اجتماع ۱۰۰ هزار نفری در ورزشکاه آزادی حرکت بزرگی بود و نشان دهنده آن بود که مردم ما به بهترین شکل متوجه بزرگی این روز‌ها شده اند و همه همت کردند که نوروز با آسایشی داشته باشیم. گر چه در این بین آمار تصادفات جاده‌ای بسیار غم انگیز بوده است.

آیت الله خاتمی درباره نام گذاری سال ۱۴۰۳ گفت: این نام کذاری‌ها تعیین نقشه راه است و تشریفاتی نیست و کارشناسی‌ها م شود تا مقام معظم رهبری به یک نام برای هر سال می‌رسند.

وی ادامه داد: مشکل کشور را همه می‌دانند که مشکلات اقتصادی است و همه نام گذاری‌های سالیان اخیر حول محور کارگشایی و مشکلات اقتصادی بوده است. جهش تولید بسیار مهم است و با آن می‌توان انتظار داشت. نرخ تورم کاهش پیدا کند و حل مشکلات اقتصادی باعث  عزت ملی و سربلند کشور می‌شود. اما همه این‌ها بدون مشارکت مردم امکان ندارد.

وی افزود: مسئولین باید موانع را درباره مشارکت مردم بردارند. حداقل انتظار آن است که مسئولان امر تولید و مشارکت مردم را تسهیل کنند و مردم هم به تولید داخلی بها دهند. مردم ایران مردمی هستند که می توانند شعار ما می‌توانیم را عملی کنند.

وی درباره روز جمهوری اسلامی و ۱۲ فروردین گفت: این روز غدیر نظام اسلامی است. بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد به رای دادند و به تعبیر امام اگر اسلام را می‌خواهیم باید این جمهوری اسلامی را حفظ کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: ششمین ماه از تولد طوفان الاقصی می‌گذرد. این طوفان در طول تاریخ رژیم صهیونیستی ماندگار شده است. آن‌ها در این روز‌ها بار‌ها عنوان کرده اند که شکست نخورده اند، اما بدانید قطعا شکست خورده اند. اکنون ابتکار عمل دست شبکه مقامت است و جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها نشان از استیال آن‌ها است.

اکنون مقاومت یک شبکه پیوسته شده است. حزب الله لبنان و انصار الله یمن و حشد الشعی عراقی‌ها هر کدام از یک سو هماهنگ عمل می‌کنندو نتیجه این هماهنگی نابودی صهیونیست‌ها است .

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها توان شکست مقامت را ندارد و در آستانه ناتوانی کامل هستند و در این بین حرف اول را فقط مقاومت زده و خواهد زد.

خاتمی تاکید کرد: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنا بر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است.جنایاتی که این روز‌ها صهیونیست‌ها در غزه انجام می دهند جنایتی عجیب است که زبان از گفتن آن شرم دارد.

وی در پایان گفت: قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است. همیشه این روز روزی با شگوه است و هفته آینده و آمدن مردم به معنی خداقوت گفتن به مردان و زنان فلسطینی است که در زیر این همه بمباران و موشکباران مقاومت می‌کنند.

وی درباره حادثه تروریستی در روسیه گفت: کشور ما حادثه تروریسیتی در هر نقطه از جهان را محکوم کرده است، اما می‌گویند داعش این حمله را بر عهده رفته است و باید بدانیم داعش چیزی جز آمریکا نیست و آن‌ها تشکلی آمریکایی و اسرائیلی هستند که برای مقابله با انقلاب اسلامی به وجود آمده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • روز قدس امسال دیدنی خواهد بود
  • رسانه‌ها به دنبال امیدبخشی و نگاه روشن به آینده باشند
  • قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است
  • هر ماه افتتاح مسکنی خواهیم داشت
  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • وعده وزیر راه: هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • بازنشر پیام مهم «محمد الضیف» برای آزادی فلسطین
  • تحویل ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا سه ماه آینده درسیستان و بلوچستان