Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@04:43:16 GMT

قیمت نفت آمریکا از ۶۰ دلار فراتر رفت

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۰۶۴۲

قیمت نفت آمریکا از ۶۰ دلار فراتر رفت

در پایان معاملات روز چهارشنبه، پس از اینکه داده‌های دولتی آمریکا نشان داد میزان ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته سقوط کرده است، قیمت نفت آمریکا برای اولین بار بعد از ۴ ماه، از ۶۰ دلار برای هر بشکه، بالاتر رفت.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۸۰ سنت نسبت به قیمت بسته شده دیروز، جهش کرد و در ۵۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۳ دلار بسته شد. این شاخص نفتی، در طی معاملات امروز برای اولین بار پس از ۱۲ نوامبر از ۶۰ دلار فراتر رفت. قرارداد‌های جدید پیش‌خرید نفت آمریکا برای تحویل در ماه می، هم به رکورد ۶۰.۲۸ دلار رسیدند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، هم ۸۹ سنت یا ۱.۳ درصد جهش کرد و در ۶۸.۵۰ دلار به کار خود پایان داد. این درحالی است که ابن شاخص نفتی، در معاملات امروز رکورد ۶۸.۵۷ دلار را ثبت کرد که بالاترین سطح آن از ۱۳ نوامبر تا کنون است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که ذخایر انبار‌های نفت این کشور، در هفته منتهی به ۱۵ مارچ ۹.۶ میلیون بشکه سقوط کرده است، درحالی که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند ۳۰۹ هزار بشکه افزایش یابد.

در همین زمان میزان ذخایر بنزین انبار‌های آمریکا ۴.۶ میلیون بشکه سقوط کرد که تقریباً ۲ برابر مقداری بود که اقتصاددانان رویترز پیش‌بینی می‌کردند. میزان ذخایر تقطیرات نفتی شامل دیزل و روغن چراغ، ۴.۱ میلیون بشکه افت کرد.

نفت آمریکا که در آخرین ماه‌های ۲۰۱۸ حدود نیمی از قیمت خود را از دست داده بود، امسال ۳۲ درصد رشد داشته است. قیمت نفت برنت هم امسال ۲۷ درصد افزایش یافته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱

بازار جهانی نفت با کاهش درگیری‌ها در خاورمیانه به ثبات نسبی دست یافت. شاخص نفت برنت انگیس و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ترتیب ۸۷.۱۱ و ۸۱.۹۹ دلار در هر بشکه، رسیدند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تشدید تنش‌های منطقه‌ای بازار نفت را دچار نوساناتی کرده بود اما از روز گذشته با بازگشایی بازار‌های جهانی، بار دیگر قیمت نفت به ثبات نسبی دست یافت.

شاخص برنت انگلیس با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۸۷.۱۱ دلار رسید. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد افزایش، به قیمت ۸۱.۹۹ دلار مبادله شد.

در جدیدترین بروزرسانی قیمت نفت خاورمیانه، نفت سنگین ایران با ۰.۷۰ درصد کاهش، به ۸۲.۵۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت سنگین عربستان نیز با سقوط ۲.۰۱ درصدی با قیمت ۸۶.۳۳ دلار مبادله شد. بهای نفت سبک عربستان روز گذشته با ۲.۰۱ درصد کاهش، به ۸۷.۹۳ دلار در هر بشکه رسید.

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد