Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@07:44:16 GMT

برگزاری اعتکاف در ۲۱۰ مسجد مازندران

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۰۶۴۷

برگزاری اعتکاف در ۲۱۰ مسجد مازندران

حجت الاسلام ناصر شکریان امیری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن عرض تبریک ولادت امیر مؤمنان علی (ع) و روز پدر و تبریک فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۸، اظهار داشت؛ مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی استان و ستاد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مازندران در راستای ایجاد فضای معنوی استان در ایام اعتکاف برنامه‌های متعدد قرآنی و فرهنگی در بین معتکفین تدارک دیده است و تلاش ما این است این مراسم معنوی به نحو بسیار مطلوبی در استان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به استقبال بی نظیر مردم بصیر و ولایتمدار استان از مراسم معنوی اعتکاف در سال‌های اخیر، افزود: ۲۷۰ مسجد و اماکن مذهبی برای این مراسم معنوی اعلام آمادگی کرده بودند که متأسفانه با شرایط بحرانی این روزها در استان و وقوع سیلاب شدید و طغیان رودخانه‌ها که منجر به وقوع سیل در برخی شهرهای استان شد و بسیاری از این مساجد هم دچار مشکل آبگرفتگی شدند ولی با این حال بیش از ۲۱۰ مسجد استان در حال برگزاری این مراسم معنوی هستند.

حجت الاسلام ناصر شکریان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت موضوع اعتکاف در تاریخ اسلام اشاره و تصریح کرد: اعتکاف فرصت خودسازی و رجوع به فطرت الهی یک انسان مؤمن است که باید از این خلوت بی نظیر در جهت تقویت ایمان و معنویت بیشترین بهره را برد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با ابراز تأسف به علت بحران سیلاب در روزهای اخیر در برخی شهرهای استان و بروز مشکلات در شب عید ولادت امیر مؤمنان علی (ع) و عید نوروز ۱۳۹۸ برای برخی هم استانی‌های گرانقدر، تاکید کرد: مردم ولایتمدار و نجیب استان در بسیاری از بحران‌های و صحنه‌های تأسف بار کشور مانند سیل و زلزله....برای کمک به هموطنان عزیز پیش قدم بودند و امروز خود دچار مشکلاتی هستند که امیدواریم مردم عزیز و مسئولان استان و دستگاه‌های خدمات رسان و اجرایی در جبران این خسارات و مشکلات اقدامات مناسب را انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اهمیت موضوع مهدویت در بین معتکفین و مراسم معنوی اعتکاف، اظهار داشت؛ برنامه اداره کل تبلیغات اسلامی استان با محوریت این موضوع و معتکف شدن برای تعجیل در فرج منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) و ایجاد فضای معنوی و تقویت ایمان در بین جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری است که تلاش می‌شود از این فرصت در جهت تقویت این گفتمان بهره برد.

کد خبر 4572986

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب آیین اعتکاف تبلیغات اسلامی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۰۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدوديت‌های ترافيکی مسیر اجرای مراسم روز ارتش در ساری اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،ازسوی نصرالله بیگلری رئیس پلیس راهور مازندران، محدوديت‌های ترافيکی مسیر اجرای مراسم روز ارتش در ساری اعلام شد.

وی افزود: بر این اساس به‌مناسبت روزارتش از ساعت ۶:۳۰ صبح امروزچهارشنبه ۲۹ فروردین ماه امسال مسیر ميدان امام ساری تا ميدان ابن‌شهر آشوب (دروازه بابل) شهرستان ساری تا پایان اجرای مراسم مسدود خواهد شد.

رئيس پليس راهور استان مازندران با بیان اینکه امروز به‌مناسبت فرا رسيدن روز ارتش و اجرای مراسم رژه يگان‌های نظامی محدوديت‌های ترافيکی را در شهر ساری خواهیم داشت.بیگلری گفت: شهروندان می‌توانند جهت تردد از مسیرهای جايگزين ازجمله خيابان جام جم، بلوار عسکری محمديان و کمربندی تردد کنند.

دیگر خبرها

  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • کار برای اربعین نیازمند نگاه جهادی
  • سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی
  • برگزاری اولین دوره مسابقات فوتشال در کلات
  • تبریک مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران درپی قهرمانی تیم ملی کشتی
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • محدوديت‌های ترافيکی مسیر اجرای مراسم روز ارتش در ساری اعلام شد
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران