Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو سارق حین سرقت بزرگ از بانکی در خیابان شیراز جنوبی خبر داد. ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ اجتماعی پلیس تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حوالی ساعت 12 روز گذشته (29 اسفند 97) یکی از مأموران پلیس حین گشت‌زنی و سرکشی از بانک اقتصادنوین در خیابان شیراز شمالی با مرد جوانی روبه‌رو شد که با دیدن مأمور نیروی انتظامی مضطرب شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مأمور وظیفه‌شناس با زیر نظر گرفتن مرد جوان پی برد وی صندوق امانات بانک را تحت نظر گرفته که به این ترتیب او را مورد بازجویی قرار داد و مظنون نیز اعتراف کرد که با همدست خود که در قسمت زیرزمین بانک (صندوق امانات) در حال ارتکاب اعمال مجرمانه است، قصد خالی کردن صندوق امانات این بانک را دارند.

در این حین مأمور پلیس به فرد مظنون دستبند زد، او را به قسمت صندوق امانات بانک برد و در آنجا با متهم دیگر که زیر میز پنهان شده بود، روبه‌رو شد.

متهم اصلی پرونده (فردی که در قسمت صندوق امانات در حال انجام اعمال مجرمانه بود) نیز توسط این مأمور پلیس بازداشت شد و هر دو متهم به کلانتری 145 ونک منتقل شدند.

با بررسی‌های اولیه در محل مشخص شد متهمان از دو روز پیش در محل، شروع به تخریب صندوقها کرده بودند و تمامی دوربینهای مداربسته و سیستمهای امنیتی را نیز از کار انداخته بودند تا هیچ کدام از کارمندان و پرسنل بانک متوجه ماجرا نشوند.

طی تحقیق از متهمان مشخص شد که فرد بازداشت شده در صندوق امانات بانک، طراح اصلی نقشه بوده و با توجه به فعالیت 6 ساله در این بانک، نسبت به تمام قسمتهای بانک شناخت داشته و به این وسیله اقدامات مجرمانه خود را با اجیر کردن متهم دیگر در محل صندوق امانات بانک کلید زده بود که با تیزهوشی گشتهای انتظامی نوروزی از رسیدن به هدف خود باز ماند.

سردار کیوان ظهیری؛ رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: ارزش اموال موجود در صندوق امانات این بانک بیش از دو هزار میلیارد تومان بود و متهمان برای سیر روال قانونی پرونده، به مقام قضایی معرفی شدند.

15 نکته ایمنی مهم برای پیشگیری از سرقت خودرو در نوروز

انتهای پیام/

R1370/P1014142/S2,21,25,1392/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در حاشیه اجرای طرح برخورد با سارقان زورگیر که در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: همکاران من در پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از چندین روز کار اطلاعاتی، موفق به شناسایی تعدادی از سارقان به عنف و قاپ‌زن شده و در نهایت طی ۴۸ ساعت گذشته با هماهنگی مقام قضایی، ۷۴ نفر از سارقان به عنف حرفه‌ای و قاپ‌زن را دستگیر کردند. این افراد در بازجویی‌های اولیه به سرقت بیش از ۵۰۰ دستگاه تلفن همراه اعتراف کردند. همچنین با دستگیری این افراد ۲۱ باند سرقت نیز منهدم شد.

سردار علی ولیپور گودرزی درباره اینکه آیا انتشار ویدیوهایی مانند زورگیری در بزرگراه صدر نشان‌دهنده افزایش جرایم خشن است یا خیر، گفت: چنین مواردی در گذشته هم وجود داشته اما در گذشته ضریب نفوذ اینترنت به اندازه امروز نبوده است. آمارهای ما نشان می‌دهد که اتفاقاً در چنین سرقت‌هایی با کاهش روبه‌رو هستیم، اما انتشار گسترده ویدیو سبب می‌شود که افراد بیشتری از وقوع یک مورد باخبر شوند.

اخاذی با تهیه فیلم سیاه

اطراف یکی از متهمان دستگیر شده که مردی است با موهای بور، چند زن ایستاده‌اند و داد و فریاد می‌کنند. آنها مدعی هستند متهم آنها را بیهوش و به آنها تعرض کرده است.

یکی از شاکی‌ها گفت: سال گذشته، بعد از فوت مادرم، حالم خیلی بد بود. یک روز در صفحه اینستاگرام به صورت اتفاقی با صفحه‌ای مواجه شدم که مطالب قشنگی در رابطه با مادر نوشته بود. ناخواسته با حس همدردی عکس‌ها را لایک کردم اما صاحب صفحه لحظاتی بعد به من پیام داد. مرد جوان مدعی بود که مادرش فوت کرده و برای آرامش او، هر هفته خیرات می‌دهد. مرد جوان از من خواست در مراسمی که برای آمرزش مادرش برگزار می‌کنند، شرکت کنم.

وی ادامه داد: با این نیت یک روز که مرد جوان می‌خواست به بهشت زهرا برود، با او راهی آنجا شدم. بین راه او به من آبمیوه داد و من بعد از خوردن آبمیوه بیهوش شدم و زمانی که به هوش آمدم، متوجه شدم که مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و از من فیلم و عکس مستهجن تهیه کرده است. بعد از آن متهم با تهدید انتشار فیلم و عکس‌های مستهجن در فضای مجازی من را مجبور می‌کرد پول و طلاهایم را در اختیارش قرار دهم.

شاکی دیگری گفت: مرا تا یک‌قدمی مرگ برد. باورتان نمی‌شود طوری به سرم کوبید که بیهوش شدم. فقط از ترس اینکه عکس‌ها و فیلم‌هایم منتشر نشود، مبالغی را که برای اخاذی خواست، به او دادم.

شاکی دیگری گفت: متهم مرا برای شرکت در مراسم سوگواری و خیریه دعوت و با آبمیوه مسموم و سپس بیهوش کرد. بعد هم مثل سایر قربانیان از من فیلم و عکس مستهجن تهیه کرد. بعد از مدتی هم با من تماس گرفت و مدعی شد دو دستیارش که زن‌های رمالی بودند، پس از احضار روح و رمالی باخبر شده‌اند که داخل خانه‌ام شمش طلا دارم و از من خواست شمش را به او بدهم. شمشی در کار نبود اما از ترس اینکه تصاویر منتشر نشود برایش شمش خریدم و به او دادم.

اما متهم منکر این اظهارات شد و گفت: من یک صفحه اینستاگرامی به نام «مادرانه» به خاطر مادر مرحومم درست کرده بودم و پست‌هایی در رابطه با مادر می‌گذاشتم. سعی می‌کردم با انجام کارهای خداپسندانه روح مادرم در آمرزش قرار بگیرد و هیچ جرمی هم مرتکب نشده‌ام.

یعنی ۵ شاکی دروغ می‌گویند؟

چه بگویم؟! آنها می‌گویند که من فریب‌شان داده‌ام و با آبمیوه و چای مسموم آنها را بیهوش کرده‌ام و مورد آزار و اذیت قرار داده‌ام و برای اینکه بتوانم از آنها اخاذی کنم، فیلم هم از این صحنه‌ها گرفته‌ام. اما آنها مشتری مغازه الکتریکی‌ام هستند؛ نمی‌دانم چرا چنین ادعایی کرده‌اند.

می‌گویند آنها را به اطراف بهشت زهرا بردی و طلاهایشان را دزدیده‌ای؟

خودشان با پای خودشان بر سر مزار مادرم می‌آمدند، هیچ اخاذی نکرده‌ام. خودشان پول به حسابم واریز می‌کردند.

اما پلیس این فیلم و عکس‌ها را کشف کرده است؟

(سکوت متهم)

دستگیری با پابند الکترونیکی

هنگامی که پابند الکترونیکی داشته، در سرقتی شناسایی و دستگیر شده است؛ متهم ۲۴ ساله‌ای که با سن کم سوابق زیادی در پرونده‌اش دارد.

سرقت با پابند؟

راستش را بخواهید دوستانم در دورهمی که داشتیم، می‌گفتند این پابندها کار نمی‌کند و پلیس نمی‌تواند همه را رصد کند. من هم که به سرقت اعتیاد دارم، با حرف‌های آنها تشویق به سرقت شدم. با خودم گفتم اولین سرقت را امتحان می‌کنم. اما پابندها الکی نبود و حالا در لیست سارقانی قرار گرفته‌ام که با پابند سرقت می‌کنند و در این مورد رکورددار شده‌ام.

آخرین بار کی از زندان آزاد شدی؟

سوم عید نوروز بود و قبل از اینکه آزاد شوم، پابند به پاهایم بسته شد. من جزو سارقان گوشی‌قاپی بودم که 4 سابقه کیفری داشتند و شامل قانون مجرمان پابنددار قرار می‌گرفتم.

کی بازداشت شدی؟

دقیقاً یک ماه بعد از آزادی، یعنی سومین روز اردیبهشت، به همراه دوستم برای گوشی‌قاپی وارد عمل شدم. اما همین که خواستم گوشی را سرقت کنم، پلیس رسید و در نهایت با شلیک گلوله، مأموران موفق شدند مرا دستگیر کنند.

کد خبر 847123 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم حوادث ایران زنان

دیگر خبرها

  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان