Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@07:02:11 GMT

پامپئو از ولی‌عهد سعودی بابتِ یمن تشکر کرد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۰۹۶۷

 وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای درباره گفتگوی چهارشنبه شب (دیشب)  «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی منتشر کرده و در آن از تشکر او از پسر شاه سعودی بابت تلاش‌ها در یمن خبر داده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا که بامداد امروز پنجشنبه منتشر شده، آمده است: «مایکل آر پامپئو وزیر خارجه (آمریکا) دیروز با محمد بن سلمان آل سعود ولی‌عهد سعودی صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه از ولی‌عهد بابت حمایت عربستان سعودی از تلاش‌های مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای پیش برد فرایند سیاسی در یمن تشکر کرد».

وزارت خارجه آمریکا افزود: «وزیر خارجه و ولی‌‌عهد موافقت خود را درباره لزوم پایبندی طرف‌ها به توافقات انجام شده در سوئد ابراز داشتند. وزیر خارجه و ولی‌عهد همچنین درباره مسائل حقوق بشری و تحولات گسترده منطقه هم صحبت کردند».

تشکر وزیر خارجه آمریکا از بن سلمان درباره یمن در حالی صورت گرفته که عربستان سعودی به همراه امارات عربی متحده از ششم فروردین ماه سال ۱۳۹۴ تاکنون در حال جنگ و محاصره علیه یمن هستند و واشنگتن هم از ائتلاف متجاوز حمایت کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر خارجه عربستان سعودی یمن وزارت خارجه عربستان سازمان ملل سوئد حقوق وزیر خارجه آمریکا جنگ واشنگتن یمن پامپئو عهد سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است

وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است.

به گزارش جماران، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است. 

وی افزود که واشنگتن به دنبال تشدید به دنبال تلاش‌های دیپلماتیک در خاورمیانه و ممانعت از تشدید تنش میان تهران و تل‌آویو است.

بلینکن گفت که با این وجود آمریکا به دفاع از اسرائیل بعد از حمله تلافی‌جویانه اخیر ایران ادامه خواهد داد. 

دیگر خبرها

  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است