Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان با اشاره به همکاری خوب این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی، گفت: سال ۹۸ مرکز رشد مشترک بین این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی گلستان راه اندازی می‌شود.

دکتر مهدی غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سال ۹۷ طرح اشتغال همزمان با تحصیل را برای اولین بار در کشور در این دانشگاه انجام دادیم، اظهار کرد: این طرح به دانشجویان کمک می‌کند حین تحصیل با محیط کار آشنا شوند و همچنین ایده‌هایی نیز به ذهنشان برسد تا خودشان اقدام به اشتغال و کارآفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غفاری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که سال ۹۷ در این دانشگاه دنبال شد، برگزاری جلسات مستمر با دستگاه‌های اجرایی با هدف شناسایی و حل مشکلات دستگاه‌ها بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان با اشاره به اینکه ۲۵ نشست با دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، تصریح کرد: ۱۷ قرارداد انجام طرح به مبلغ بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی منعقد شد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات دانشگاه، یادآور شد: ۱۰ عنوان از چالش‌های عمده استان را شناسایی و با همکاری پارک علم و فناوری گلستان، پنل‌ها و نشست‌های تخصصی را با حضور صاحبنظران و مسئولین حوزه‌های مرتبط همزمان با نمایشگاه هفته پژوهش برگزار کردیم.

غفاری گفت: سال گذشته همچنین همکاری بسیار نزدیکی با دانشگاه علوم پزشکی گلستان در بحث استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه گلستان برای حل مشکلات حوزه درمان و سلامت داشتیم. در این راستا انعقاد ۲ تفاهم‌نامه و راه‌اندازی مرکز رشد مشترک بین دو دانشگاه برنامه‌ریزی شده است.

همکاری با دانشگاه‌های خارجی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان در ادامه با اشاره به ایجاد دفتر امور بین‌الملل در این دانشگاه، تصریح کرد: در حال حاضر با سه کشور آلمان، ایتالیا و اسپانیا تفاهم‌نامه‌هایی در حال تبادل داریم که بر اساس پروژه مشترک تعریف شده است.

وی بیان کرد: تاکنون یک تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های قزاقستان امضا شده و یک تفاهم‌نامه دیگر نیز در حال امضا است. تفاهم‌نامه در حال انعقاد با هدف جذب دانشجوی خارجی دنبال می‌شود. جذب دانشجوی قراقستانی وابسته به برقراری پرواز گرگان – آکتائو و استمرار آن است.

غفاری بیان کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری به امضا رسید، دانشگاه گلستان به عنوان یکی از پایگاه‌های جذب اساتید و محققان علمی برجسته خارج از کشور در نظر گرفته شد. در این راستا یک پست دکتری از دانشگاه تگزاس جذب شدند و سه استاد از خارج از کشور کارگاه و سخنرانی برگزار کردند.

راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال

وی در ادامه گفت: با توجه به استقبال از کتب دیجیتال، کتابخانه دیجیتال دانشگاه راه‌اندازی شده و در حال افزایش تعداد کتب آن هستیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان خاطرنشان کرد: با همکاری مخابرات استان گلستان، پهنای باند اینترنت دانشگاه سه برابر افزایش یافت.

غفاری اظهار کرد: طرح آبیاری هوشمند کشاورزی توسط مرکز تحقیقات ابر اشیاء دانشگاه گلستان به صورت پایلوت اجرا شد و آماده اجرای طرح در زمین‌های کشاورزی و باغات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح مرمت برج قابوس را با همکاری میراث فرهنگی و پایگاه جهانی برج قابوس با به‌کارگیری فناوری‌های نوین در گنبدکاووس اجرا کردیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان در پایان گفت: سال ۹۸ برنامه‌های خودمان در زمینه ارتباط با دستگاه‌های اجرایی، گسترش همکاری با دانشگاه‌های منطقه، اشتغال همزمان با تحصیل، جذب دانشجوی خارجی، رتبه‌بندی اساتید، راه‌اندازی مرکز اسناد و غیره را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانشگاه گیلان مركز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ ­اسماعیل عجم افزود: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند. وی گفت: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تامین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهمنامه‌ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود. این مقام مسوول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند. مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند. ضمنا در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متاهل عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاهها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد
  • راه‌اندازی ۳ مرکز مشترک توسعه فناوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل