Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که جامعه جهانی باید حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های اشغالی جولان را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رسانه‌های عبری زبان، بنیامین نتانیاهو در کنفرانس خبری مشترک با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در قدس اشغالی بار دیگر تاکید کرد که رژیم صهیونیستی عزم خود را برای مقابله با ایران جزم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو از آمریکا به خاطر حمایت‌های همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تقدیر و تاکید کرد که این رژیم به تلاش‌های خود برای مقابله با ایران در سوریه ادامه می‌دهد.

وی همچنین از اقدام ترامپ مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت آمریکا به این شهر، خروج از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها بر ایران تقدیر و تشکر کرد و خواستار اعمال فشار بیشتر بر تهران شد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نتانیاهو تصریح کرد که زمان آن فرا رسیده تا جامعه جهانی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های اشغالی جولان را به رسمیت بشناسد و این منطقه باید تحت حاکمیت این رژیم باقی بماند.

از سوی دیگر، مایک پامپئو نیز اظهار داشت که آمریکا دوست و همپیمانی بهتر از "اسرائیل" ندارد و اسرائیلی‌ها مطمئن باشد که ترامپ این روابط محکم و نزدیک را حفظ خواهد کرد.

پامپئو بر پایبندی کشورش بر حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و دفاع از آن تاکید کرد و گفت که واشنگتن به موجب توافقنامه به امضا رسیده در سال ۲۰۱۶، سالانه ۳.۸ میلیارد دلار به این رژیم کمک می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نتانياهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف نتانیاهو از حمله به رفح چیست؟

به گزارش تابناک به نقل از میزان - بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دیپلمات‌های غربی گفته که به پیشبرد طرح حمله زمینی به رفح در جنوب غزه ادامه خواهد داد. 

مقامات غربی گفتند که تاکید بر حمله به رفح نشان‌دهنده قصد نتانیاهو برای انجام عملیات گسترده در این شهر پرجمعیت است.

مقامات آمریکایی از جمله جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی واشنگتن قرار است از سوی همتایان صهیونیست خود در مورد برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح مطلع شوند. 

آمریکا با یک دوراهی مواجه است؛ زیرا تاکنون گفته که هیچ طرح معتبری از سوی رژیم صهیونیستی برای آنچه بیرون راندن حماس از رفح خوانده شده، و جلوگیری از فاجعه انسانی در این شهر، دریافت نکرده است. اما زبان آمریکا که زمانی حمله به رفح را رد می‌کرد به تدریج ضعیف شده است.

ژستگیری فریبکارانه آمریکا در حالی است که منابع آگاه می‌گویند که آمریکا به طرح رژیم صهیونیستی برای عملیات در شهر رفح در جنوب غزه چراغ سبز نشان داده است.

این منابع می‌گویند: دولت آمریکا طرحی را که پیش‌تر از سوی کابینه اسرائیل در مورد عملیات نظامی در رفح ارائه شده بود، پذیرفته است.

نتانیاهو همیشه گفته است که متعهد به آنچه پیروزی نظامی کامل خوانده، بوده و این هدف بدون حمله به رفح دست نیافتنی است. 

دیوید کامرون و آنالنا بائربوک، وزیران خارجه انگلیس و آلمان در ظاهر از نتانیاهو خواسته‌اند که تلاش‌های خود را روی دستیابی به توافق آتش‌بس با مقاومت متمرکز کند که به آزادی شهرک‌نشینان زندانی در نوار غزه منجر شود.

از شهر رفح چه می‌دانیم؟
رفح، شهری در امتداد مرز نوار غزه و مصر به نیمه شرقی در منطقه غزه و نیمه غربی در مصر تقسیم شده است. 

رفح شامل تنها گذرگاه مرزی به داخل و خارج از نوار غزه است؛ گذرگاهی که برای عبور افراد به جای مقادیر زیاد کالا طراحی شده است.

ساکنان غزه که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه آواره شده بودند، مجبور به پناه بردن به این شهر شلوغ شدند. این شهر به آخرین پناهگاه برای غیرنظامیان تبدیل شده است.

 رژیم صهیونیستی در حالی با حمایت‌های آمریکا قصد آغاز عملیات نظامی گسترده در رفح را دارد که بیش از یک میلیون غیرنظامی پس از فرار از جنگ در بخش‌های دیگر نوار به این شهر پناه برده‌اند. 

اشغالگران مدعی هستند که سران حماس و همچنین شهرک‌نشینان زندانی شده از سوی مقاومت در این شهر حضور دارند.

به گفته عمر رحمان، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی و فلسطین در اندیشکده شورای خاورمیانه برای امور جهانی، عملیات نظامی قریب الوقوع در رفح قصد دارد صد‌ها هزار فلسطینی را برای همیشه آواره کند.

او گفت که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه همیشه یک کارزار بسیار گسترده‌تر علیه مردم فلسطین و نه فقط مقاومت بوده است. وی گفت که طرح‌های رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح شاهد دیگری بر این موضوع است. 

دیگر خبرها

  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • چرا بایدن از نتانیاهو دغدغه بیشتری نسبت به اسرائیل دارد؟
  • نتانیاهو خطاب به آمریکا: با هر طرفی که درصدد تحریم ارتش اسرائیل باشد، می‌جنگم
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • لاپید: سیاست‌های کابینه نتانیاهو بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • ژنرال سابق صهیونیست: حقیقتا شکست خوردیم
  • هدف نتانیاهو از حمله به رفح چیست؟
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی توسط آمریکا