Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:52:56 GMT

«کتاب ایران» به زبان سوئدی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۱۴۵۱

«کتاب ایران» به زبان سوئدی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کتاب ایران» به عنوان یک متن و تصویر فاخر ایران‌شناسی که به زبان سوئدی تهیه و تنظیم یافته، نشانگر و روایتگر تاریخ وجلوه‌های تاریخی تمدنی از سرزمین ایران و زیبایی‌ها و جلوه‌های طبیعی آن است که می‌تواند برای مخاطب خود بسیار جذاب باشد.

این اثر در دو جلد فارسی و سوئدی در ۲۲۶ صفحه تهیه و تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کتاب ایران» حاوی معرفی ۳۱ استان ایران که برگرفته از مطالعات بنیاد ایران‌شناسی است. همچنین نمونه‌های شاخص سبک‌های معماری بناهای ایرانی در قالب تصاویر فاخر ایران‌شناسی در این کتاب معرفی شده است.

«کتاب ایران» ابتدا بر مبنای اسناد و مدارک برگرفته از منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با بهره‌گیری از مجموعه رهاوردهای مطالعات حوزه بنیاد ایران‌شناسی به همراه تصاویر فاخر و زیبای انحصاری این بنیاد در فضای مجازی منتشر شد.

انگیزه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوئد از انتشار این کتاب، آشنایی جامعه کشورهای اسکاندیناوی از ایران و تاریخ فرهنگ و تمدن ایرانی است که کمتر به مجموعه کشورهای حوزه اسکاندیناوی معرفی شده است.

گفتنی است؛ علیرغم تاریخ دیرینه روابط فرهنگی ایران و اروپا، این کشورها به دلیل بعد فاصله و بن‌بست شمال اروپا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی چندان با ایران و تاریخ فرهنگ و تمدن آن آشنایی ندارند.

گسترش و تعمیق روابط فرهنگی البته مرهون شناخت و آشنایی بیشتر دو فرهنگ ایرانی و اسکاندیناویایی است که باید در سایه تعارف متقابل و شناخت بیشتر همدیگر فراهم آید.

کد خبر 4571969 مهرنوش محمدزاده

منبع: مهر

کلیدواژه: سوئد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بنیاد ایرانشناسی معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ کتاب «تاریخ طب در ایران پس از اسلام» که اثر دکتر محمود نجم‌آبادی و از انتشارات دانشگاه تهران است، در بخش امانت‌دهی کتابخانه ملی و کتابخانه‌های عمومی قابل دسترسی است.
این کتاب شامل مقدمه‌ای در علم الاخلاق یا آیین و سنت پزشکی و نظام پزشکی و قوانینی که مورد احتیاج طبیب و وابستگان به فنون طبی است. قسمت اول آن مختصری از تاریخ بیمارستان‌ها و قسمت دوم آن تاریخ طب قبل از اسلام در کشورمان می‌باشد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/ پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد