Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مراجع تقلید شیعه گفت:امیدواریم در سال جدید مسئولان پرکارتر و مردم با یکدیگر صمیمی‌تر شوند تا بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایسنا، آیت‌لله ناصر مکارم شیرازی بامداد پنج شنبه در آئین تحویل سال ۹۸ در حرم مطهر حضرت معصومه (س) عنوان کرد: همه ما در دعای تحویل سال، دل‌ها را به دست خدا را می‌سپاریم و از او یاری می‌جوییم و تقارن سال نو با میلاد امام علی (ع) را به فال نیک می‌گیریم و ان شاءلله ایام خوبی را در پیش رو خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم در سال جدید مسئولان پرکارتر و مردم با یکدیگر صمیمی تر باشند تا بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: یکی از امور مهم در سال ۹۸ باید رسیدگی به وضعیت جوانان به ویژه در خصوص ازدواج و اشتغال و رفع مشکلات معیشتی شأن باشد. در این سال جدید باید چه مسئولان و چه مردم برنامه‌ای جدید برای امور زندگی و گذران فرصت‌ها داشته باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: برای داشتن زندگی تازه باید از قرآن کریم و معارف دینی بهره بگیریم و سبک زندگی مان را بر اساس قرآن کریم برنامه‌ریزی کنیم.

وی بیان کرد: دستگیری از نیازمندان یکی از شیوه‌های مهم زندگی بر اساس قرآن کریم است همچنین دوری از گناه و تقوای الهی و انجام عمل صالح را در رأس امور خود قرار دهیم. اگر انسان در زندگی به قرآن کریم و توصیه‌های آن توجه داشته باشد از بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات و تباهی‌ها در امان خواهد بود. وجود مشکلاتی در جامعه همچون ظلم و اختلاس ریشه در سست شدن ایمان و تقوای الهی دارد.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: اختلاس‌های هنگفتی با رقم‌های ۳ هزار میلیارد تومانی، یک شبه اتفاق نمی‌افتد، اگر در جامعه نظارت قوی و خوبی وجود داشت جلوی چنین اختلاس‌هایی گرفته می‌شد.

وی بیان کرد: یکی از فریضه‌های مهمی که باید در جامعه به آن توجه شود امر به معروف و نهی از منکر است، هیچ کس نباید نسبت به منکرها در جامعه، بی تفاوت باشد و در مقابل فساد، سکوت کند.

این مرجع تقلید شیعه گفت: باید از زندگی شخصیتی چون حضرت علی (ع) الگو گرفت و مانند او عمل کرد تا محبت زبانی و عملی خود را اثبات کنیم.

وی افزود: همچنین رمز مهم در پیروزی، ایستادگی در برابر دشمنان و بدخواهان است و باید در شرایط فعلی با ایستادگی و صبر به مقابله با مشکلات برویم.

آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد برنامه سفر در این ایام عنوان کرد: در کشور ما مراکز گردشگری و تفریحی زیادی وجود دارد و نیازی به سفرهای خارجی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آيت الله مكارم شيرازي سال تولید عید نوروز منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه سادات میررسولی از برگزاری ۳۷۴ طرح پاتوق گفتگو در گلستان خبر داد و اظهار کرد: در نخستین مرحله از اجرای این طرح، ۱۳۴ پاتوق دانش آموزی، ۷۲ مورد دختران و ۲۰۳ مورد برای عموم بانوان برگزار شد.

وی افزود: این طرح با هدف تقویت مهارت‌های ارتباطی، انسجام و همگرایی بیشتر در درون جامعه، کم شدن فاصله حاصل از جنگ شناختی دشمن با عموم مردم و ایجاد انس و ارتباط سالم در قالب‌های گفتگوی چهره به چهره در فضاهایی با مخاطب عام تر برگزار شد.

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: حوزه خانواده و بانوان این اداره کل در مناسبت‌های مختلف از طریق راهبرد گفت‌وگو اقشار مختلف جامعه اعم از استاد حوزه و دانشگاه، دانشجویان، دانش آموزان، بانوان خانه‌دار، دختران، جوانان و نوجوانان را کنار یکدیگر گرد هم آورده و شرایطی رقم‌زده تا اقشار جامعه حول یک محور با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۳۲۸ بانو در این طرح شرکت کردند، افزود: با توجه به اجرای طرح ملی زندگی با آیه‌ها، پیش بینی می‌شود در سه ماه اول سال ۱۴۰۳ تعداد پنج هزار بانوی گلستانی در پاتوق زندگی با آیه‌ها شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • برگزاری ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان
  • پیام قدردانی خانواده شهیدان خرسندیان از مردم و مسئولان
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • پیام آیت‌الله مکارم شیرازی درباره عملیات «وعده صادق»
  • دعوت آیت الله مکارم‌ شیرازی از مردم برای حمایت همه جانبه از نیروهای نظامی
  • پیام تشکر آیت‌ الله مکارم‌ شیرازی از عملیات وعده صادق
  • حدّ ترخّص در سفرهای هوایی چگونه مشخص می گردد؟
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: عملیات پیروزمندانه سپاه مایۀ سربلندی مسلمانان جهان شد
  • پیام آیت الله مکارم‌شیرازی درباره عملیات وعده صادق