Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه الجزایر گفت که رئیس‌جمهور این کشور قدرت را به رئیس‌جمهور منتخب مردم واگذار خواهد کرد. ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، "رمطان لعمامره" وزیر خارجه الجزایر گفت که عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور این کشور بعد از برگزاری کنفرانس ملی و تصویب قانون اساسی جدید، قدرت را به رئیس‌جمهور منتخب واگذار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در نشستی خبری در برلین گفت: «بوتفلیقه به عدم نامزدی خود در انتخابات پایبند است و کنفرانس ملی مستقل فراگیر زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید را مشخص خواهد کرد».

وزیر خارجه الجزایر در ادامه افزود: «به محض برگزاری کنفرانس ملی و تحقق دستاوردهای آن از جمله تدوین قانون اساسی جدید برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید به دوره ریاست جمهوری بوتفلیقه خاتمه می دهد و منتخب مردم این مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت».

 بوتفلیقه روز دوشنبه در پیامی خطاب به مردم گفت: « کشور ما در آستانه تغییر نظام از طریق برگزاری کنفرانس ملی فراگیر است».

شادمانی مردم الجزایر در پی انصراف بوتفلیقه از نامزدی در انتخابات+فیلمنخست‌وزیر الجزایر استعفا کرد؛ اظهارات بوتفلیقه بعد از انصراف از نامزدی

وی افزود: «کنفرانس ملی با مشارکت همه گروه‌ها در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد و مردم از طریق همه‌پرسی درباره اصلاح قانون اساسی نظر خود را اعلام می‌کنند».

بوتفلیقه اظهار داشت: «کنفرانس ملی تصمیمات سرنوشت‌سازی اتخاذ خواهد کرد که این تصمیمات نقطه عطفی در کشور خواهد بود».

رئیس‌جمهور الجزایر چند روز قبل ضمن اعلام انصراف خود از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده از تعویق زمان برگزاری این انتخابات خبر داد. وی همچنین نخست‌وزیر را برکنار و وزیر کشور را به تشکیل دولت مکلف کرد.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود 18 آوریل آینده (29 فروردین) برگزار شود و این کشور از زمان اعلام نامزدی بوتفلیقه برای انتخابات ریاست جمهوری صحنه اعتراضات است.

انتهای پیام/

R36348/P/S8,88/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، اونجو کچه‌لی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه، در واکنش به پست وزیر امورخارجه اسرائیل در مورد دیدار اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در شبکه‌های اجتماعی گفت: "کسانی که باید شرمنده باشند، مقامات اسرائیلی هستند که نزدیک به 35 هزار فلسطینی را که اکثراً کودکان و زنان بودند به قتل رسانده‌اند."

وی با بیان این که تلاش اعضای کابینه اسرائیل برای تغییر دستور کار نتیجه‌ای نخواهدداشت، تاکیدکرد: "اولویت ترکیه، پایان دادن به کشتار غزه و برقراری صلح دائمی در منطقه با تشکیل کشور فلسطین است."

وی افزود:  فعالیت‌های‌ ترکیه در این راستا ادامه داشته و حقایق جنایات اسرائیل را آشکار خواهد کرد.

عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه نیز در واکنش به سخنان یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه اسرائیل علیه رجب طیب اردوغان با انتشار مطلبی در شبکه ایکس اعلام کرد: "این سخنان چیزی جز تلاش‌های اسرائیل برای سرپوش نهادن به قتل‌عام‌های خود در غزه نیست."

در ادامه این توئیت آمده است: "سخنان نامتناسب و بی‌جای وزیر امورخارجه اسرائیل علیه رئیس جمهور کشورمان چیزی جز تلاش این رژیم برای سرپوش نهادن به کشتارهای خود در غزه نیست. قاتلان کودکان با هر نوع تلاش برای برقراری آتش‌بس و صلح دشمنی می‌ورزند. به‌همین خاطر نیک می‌دانیم که سیاست برقراری صلح و آتش‌بس به‌رهبری رئیس جمهور کشورمان در تیررس این قاتلان است؛ ولی چه حاصل که هر کاری کنند، در مقابل بشریت محکوم شده و بالاخره روزی در برابر قانون پاسخ‌گو خواهند شد."

گفتنی است، یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار عکس رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در شبکه اجتماعی ایکس اظهارات توهین‌آمیزی بیان کرد.

 

دیگر خبرها

  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • دبیر ستاد امر به معروف : اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد حجاب به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل
  • رئیس جمهور فردا تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند
  • رئیس جمهور فردا (دوشنبه) تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند