Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در بیان ارزیابی خود از عملکرد کشور در سال ۹۷ گفت: سالی که گذشت از نظر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در چهلمین سال پیروزی انقلاب بسیار ارزشمند و قابل تقدیر و مورد احترام بود اما از نظر اینکه آمریکا از برجام خارج شد و بدعهدی کرد و تبلیغات نرم علیه جمهوری اسلامی در رابطه با تحریم‌های فراوان به وجود آورد و نگرانی و ناآرامی درون دل‌های مردم به وجود آورد، سالی بد بود و امیدواریم در سال ۹۸ بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها به راه خود ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دشمن به این سادگی ما را رها نخواهد کرد و هر چه توفیق بیشتری نصیب جمهوری اسلامی ایران شود فشار آمریکا و اسرائیل و ارتجاع عرب که نسبت به موفقیت و اقتدار ایران حسود هستند، بیشترخواهد شد که امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌ها به راه خود ادامه دهیم. ایران ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و معادن بسیار با ۴۰۰ میلیون نفر در همسایگی ما قرار دارد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: ایران با توجه به مرز دریایی و زمینی که دارد، می‌تواند با منطق معتدلی که دارد از امکانات بسیاری در دنیا بهره بگیرد. ما باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های خودمان استفاده کنیم. ما در کشور نقدینگی سرگردان داریم که باید در شهرهای صنعتی از آن استفاده کنیم همچنین می‌توانیم در گردشگری از آن بهره ببریم. 

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه باید در مقابل دشمن ایستادگی داشته باشیم، اظهار کرد: یکی از خصوصیت‌های جمهوری اسلامی این است که بر اساس اسلام محمدی و با تکیه بر توان مردم شکل گرفته است مردم باید از درون خانواده کارها را انجام دهند. همه در خانواده باید با شفافیت، صداقت، تعاون و صراحت حرف بزنند و همین‌ها وقتی به بیرون خانواده می‌آیند، آن آموزش و قانونی که در داخل خانواده‌شان عمل می‌کرده‌اند ، بیرون هم عمل خواهند کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه به این دلیل که تحزب و تشکل را نداریم گاهی به صورت فردی حرف می‌زنیم و به برخی مسائل بیشتر و به برخی مسائل کمتر اهمیت می‌دهیم و لذا برخی مسائل آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرد. 

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم در سال ۹۸ گفت: بالاخره این مجلس دهم در کشور ما است که الان دارد فعالیت می‌کند و علاوه بر اینها در خبرگان و شوراها و ... هم انتخابات داشته‌ایم و در نتیجه در این بخش ناشی و تازه‌وارد نیستیم بلکه اشکال ما نداشتن تحزب و تشکل است ما به دلیل نداشتن تحزب گرفتار برخی مسائل شده‌ایم که باید تلاش کنیم در کشور چند حزب فعال دارای اساسنامه و با قابلیت عضو‌گیری و برگزاری جلسات هفتگی داشته باشیم تا منتخبان مجلس افرادی مطلع و با تجربه نسبت به مسائل دنیا و مسائل داخل کشور باشند و این مسائل را بررسی کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) علیه تاکید کرد: امام(ره) می‌فرمود مجلس باید بتواند یک دانشگاه باشد و بتواند به مردم درس دهد و درس‌هایی را که خود بلد است عمل کند تا بتواند مشکلات را حل کند.

وی تصریح کرد: در رابطه با مسائل اقتصادی هم باید از درون خانواده شروع به حل کرد مساله زندگی کردن مربوط به خانواده‌ها و درون خانواده است نظارت و حسابرسی باید از درون خانه شروع شود و نظارت بر خرج و برج باید از درون خانواده آغاز شود تا به جامعه برسد ما باید نظم داشته باشیم تا از خانواده هم که بیرون می‌آییم این نظم در جامعه عملیاتی شود. نظارت هم یک امر صد در صد قطعی است که فقط اختصاص به چند دستگاه دولتی ندارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سیدرضا اکرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست/ 20برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منوچهر متکی در گفت‌وگویی رادیویی با بیان اینکه ایران ظرفیت های داخلی و ملی فراوانی در حوزه های اقتصادی دارد که باید از قوه به فعل برسند، گفت: در خارج از مرزها با ظرفیت های قابل تاملی اعم از ایرانیان و علاقه مندان به ایران که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند مواجه هست؛ بکارگیری این ظرفیت ها در سایه یک دیپلماسی روشن صمیمانه، صلح جویانه و دوستانه می تواند افق های جدیدی را در حوزه اقتصاد ایران باز کند. در بخش نرم افزاری و نگاه به مسائل اقتصادی ایران، باید نقش دولت و نقش بخش خصوصی و همچنین نقش مردم که در پیام نوروزی مقام معظم رهبری هم به آن اشاره شده است را باز تعریف کنیم. اینها از باب تزیین نیست باید باورهایمان را تصحیح کنیم. من همانطور که قبلا هم گفته ام دولت باید اقتصاد را رها کند؛ دولت ها در ۴۵ سال گذشته اقتصاد را به گروگان گرفته اند و این موجب شده است که آن شکوفایی لازم در زمینه اقتصاد به وجود نیاید.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی افزود: باید یک آشتی و صمیمیتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است که مبتنی بر دین ماست. ما نگاهمان نسبت به ایرانیان مقیم در خارج از کشور در طی دهه های گذشته فراز و نشیب داشته و یک امر مسلم است که هر ایرانی در هرکجای دنیا باید یک ظرفیت تلقی بشود او نام ایران را با خودش دارد مثل کسانیکه مدارج عالی علمی را سپری کرده اند و در مراکز علمی دنیا نقش آفرین هستند و مانند کسانیکه در مسائل اقتصادی رکورد زده اند و جزو فعالین اقتصادی در جای جای جهان هستند. نخبگانی که در حوزه های علمی که فکر می کنند که در خارج از کشور ظرفیت های بیشتری برای شکوفایی علمیشان وجود دارد و می روند ما اینها را هم به عنوان ظرفیت کشور و مام میهن تلقی بکنیم؛ اگر این نگاه را داشته باشیم آنها را سرکوفت نمی زنیم و با انگ های مختلف نمی رانیم، این افراد هر کجای جهان باشند ایران در دلشان است.

نماینده برگزیده مجلس یازدهم یادآور شد: از شکل‌گیری مشروطیت تا تشکیل مجلس ما دائما داریم قانونگذاری می‌کنیم هیچ کشوری به اندازه ما این حجم از قانون‌نویسی و قانون‌گذاری را ندارد. در یک دهه معین بررسی کردند و قانونگذاری ایران و فرانسه را مقایسه کردند؛ ما بیش از ۱۰ برابر فرانسه قانون وضع کردیم و نکته دوم بحث نظارت بر اجرای قانون است. ما قوانین خوب بسیاری داریم که اجرا نمی شوند و بالای دو دهه است که مقام معظم رهبری سیاست های کلی نظام را بیان کردند؛ از حوزه فرهنگ و سیاست، بهداشت، آسیبهای اجتماعی و مسائل امنیت اجتماعی. ما سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری را داریم که اجرا نمی‌شوند.

متکی با بیان اینکه از وظایف مهم مجلس نظارت است، اظهار کرد: در حال حاظر این نظارت جدی نیست کمیسون‌های پا به پای دستگاه‌های هم‌تراز اجراییشان باید مسائل اجرایی کشور را پیگیری کنند. ما نباید در کمیسیون هایمان سرگرم رسیدن به ریاست باشیم اگر یک دستگاه اجرایی در مجلس نمره منفی گرفت آن کمیسیون مربوط هم باید استیضاح شود چون به کار آن دستگاه نظارت نداشته است.

وی یادآور شد: اجرای قوانین، ساده‌سازی و نظارت بر اجرا یکی از رمزهای موفقیت کشورهایی است که از پیچیدگی فرار کرده‌اند؛ نمی‌دانم ما قدرت را برای این تحول بزرگ، ولی این تحول وظیفه اصلی مجلس است.

۱۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888836

دیگر خبرها

  • مدیریت سازگار عید و عزا در جامعه ایرانی/ جوادی یگانه، جامعه شناس: «دستکاری» جامعه نه به این سادگی ممکن است و نه مطلوب/ حوزه اجتماع به خانواده و مسجد و هیات و نهادهای مدنی سپرده شود
  • منوچهر متکی: دولت باید اقتصاد را رها کند
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست /۲۰ برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • انتقادات برخی مربیان سازنده کشتی؛ قدرتی که منطق ندارد
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست/ 20برابر فرانسه، قانون وضع کرده ایم
  • برگزاری جشن بهره‌مندی مددجویان روستایی از مسکن
  • بهره برداری از آکادمی ورزشی، در تربت حیدریه
  • اهمیت نظارت درون سازمانی و مبارزه با فساد/ لزوم کاهش زمان دادرسی و تکریم ارباب رجوع
  • سلاح انتحاری قدرتمند ایران/ ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید
  • جزئیات پهپاد انتحاری ساخت ایران