Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی آقازاده در پیامی به مناسبت فرارسیدن سال نو، اظهار داشت: «عید نوروز امسال مزین با میلاد با سعادت حضرت علی (ع) است که نوید بخش سالی نیکو است و امید است یکی از بهترین سال‌ها برای تک تک ملت ایران رقم خورد. مردم تلاش کنند روحیه همدلی و وحدت خود را در سال جدید افزایش دهند زیرا این مهم بزرگترین گره‌ها را باز و مشکلات را راهگشایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۹۷ با اتفاقات زیادی همراه بود، تحریم‌ها از سوی دشمنان انقلاب اسلامی شدت بیشتری گرفت که هدف از این تحریم‌ها تنها مردم و ملت ایران بود. برگشت و شدت این تحریم‌ها مشکلات، دردسرها و زحماتی را برای مردم ایجاد کرد که از جمله آن افزایش تورم، برخی گرانی‌ها و کاهش ارزش پول ملی بود.

دشمنان با این اقدام قصد داشتند مردم ایران را به زانو درآورند اما در سال ۹۷ و در ایام الله دهه فجر مردم ایران در مناسبت‌های مختلف این دهه حضور پرشور و دشمن شکنی داشتند و نشان دادند که هر چقدر تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بیشتر شود، مردم هوشیار تر و هوشمند تر اقدام می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال با عنوان رونق تولید بار دیگر درایت و رهنمودهای همیشگی خویش را برای سربلندی کشور به منصه ظهور گذاشتند و مردم و مسئولان باید با اقدام عملی زمینه ساز تحقق شعار سال باشند.

در ایام الله دهه فجر سال ۹۷ طرح‌های قابل توجهی در استان مرکزی به بهره برداری رسید و حضور مردم در مناسبت‌های مختلف این دهه نشان دهنده اهمیت دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم بود. انقلاب اسلامی در دهه پنجم عمر با برکت خود قرار دارد و در گام دوم انقلاب همه تلاش‌ها بر این است که دستاوردهای کسب شده ۴۰ سال گذشته حفظ شود و ارتقا یابد و شرایط برای نسل جوان بر اساس بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب آماده شود.

سال ۹۷ با وجود مشکلات اقتصادی و تنگناهای مالی پر از موفقیت‌های خوب برای مردم استان مرکزی بود و در این سال با تلاش مردم، بخش خصوصی و تولید کنندگان نرخ بیکاری استان حدود یک و نیم درصد نسبت به مشابه قبل کاهش یافت. استان مرکزی در زمینه کاهش نرخ بیکاری مقام دوم را در کشور داشت و این پیروزی بزرگی بود که در کنار فشار اقتصادی و تحریم‌ها به دست آمد.

پارسال با تلاش و همکاری تولید کنندگان و صادرکنندگان استان مرکزی آمار بی سابقه و غیرقابل تصوری در زمینه صادرات غیرنفتی رخ داد که موجب شد صادرات این بخش برای نخستین بار به یک میلیارد دلار افزایش یابد و امید است این رشد در سال جدید بیشتر شود. پرداخت ۱۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید، یکی دیگر از اقدام‌های ارزنده سال گذشته در استان مرکزی بود که به یک هزار و ۵۶۰ واحد تولیدی این استان پرداخت شد.

استاندار مرکزی ادامه داد: ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در استان مرکزی وجود دارد که پارسال بیش از نیمی از این واحدها از تسهیلات رونق تولید بهره مند شدند. ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل پایدار در استان مرکزی و پرداخت حدود سه هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از دیگر اقدام‌های ارزنده در سال گذشته است.

پارسال در راستای کاهش آلودگی هوای اراک نیز قدم‌های بزرگی برداشته شد و در این سال تمام دیگ‌های آلوده کننده شرکت ایرالکو با تلاش این شرکت، مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای، گروه‌های مردم نهاد و حافظان محیط زیست جمع آوری و دیگ‌های جدید به چرخه تولید وارد شد.

اقدام‌های مؤثر در زمینه کاهش آلودگی هوای اراک موجب شد تا تعداد روزهای آلوده به نسبت سال ۹۶ حدود ۳۰ درصد کاهش یابد. این سیاست در سال ۹۸ در کارگروه‌های تخصصی و با بهره گیری از کمک‌های مردم و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

ایجاد خانه‌های جوان در استان مرکزی از دیگر اقدام‌های سال گذشته بود که ابتدا در اراک شکل گرفت و ایجاد آن در سال جدید در سایر شهرهای استان در دستور کار قرار دارد.

تفاهم نامه‌ای در سفر اخیر وزیر ورزش و جوانان به استان مرکزی در خصوص ایجاد ۱۰۰ زمین مینی فوتبال چمن مصنوعی و چند منظوره در روستاهای بزرگ این استان منعقد شده است که بر اساس این تفاهم نامه زمین رایگان از طرف استانداری در اختیار اجرا کنندگان طرح قرار می‌گیرد. اجرای این طرح نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است که مقرر شده ۱۵۰ میلیارد ریال آن توسط استان مرکزی و ۱۰۰ میلیارد ریال توسط وزارت ورزش و جوانان تأمین شود.»

کد خبر 4573086

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب استانداری مرکزی نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد واردات این کشور از ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به ۲۸۶ میلیون دلار رسیده است.

پاکستان در ماه های ژانویه تا مارس سال قبل ۲۴۷ میلیون دلار کالا ازایران وارد کرده بود.

بر اساس این گزارش واردات پاکستان از ایران در سومین ماه ۲۰۲۴ با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۹۵.۶ میلیون دلار رسیده است. پاکستان همچنین در ماه فوریه ۸۶.۲ میلیون دلار و در ماه ژانویه ۱۰۴.۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است.

ایران نهمین منبع واردات پاکستان در مارس ۲۰۲۴ بوده است.  چین، عربستان و اندونزی به ترتیب سه رتبه نخست را از این نظر به خود اختصاص داده اند. پاکستان در این ماه ۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار کالا از چین وارد کرده است.

بر اساس این گزارش در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۳ کل واردات پاکستان از ایران با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل از مواجه شده و به ۹۴۴ میلیون دلار رسیده بود. پاکستان در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۸۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر صادرات پاکستان به ایران بیش از ۲۰۰ میلیون دلار نبوده و با سیر روندی کاهشی از سال ۲۰۲۰ به مرز صفر رسیده است.

این در حالی است که واردات پاکستان از ایران روندی صعودی داشته است و از ۳۷۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۹۴۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ بالغ شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • خداحافظی با نخستین سامانه تحت وب سمات پس از ۱۶ سال
  • ۷ اقدام بانک مرکزی در حمایت از تولید
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • معاملات ۳۰۷ میلیارد ریالی ۲۱ شرکت توزیع در نخستین روز بازگشایی