Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:48:27 GMT

خرید بلیت بازدید آثار تاریخی اصفهان الکترونیکی است

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۲۰۵۲

خرید بلیت بازدید آثار تاریخی اصفهان الکترونیکی است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: از یک هفته پیش و در آستانه فرارسیدن نوروز طرح فروش الکترونیکی بلیت بازدید مکان های تاریخی اصفهان آغاز شد.

فریدون اله یاری روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اجرای این طرح با از بین بردن مبادلات پولی برای خرید بلیت بازدید اماکن تاریخی اصفهان از ازدحام جمعیت در باجه های محل فروش این بلیت ها جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: اکنون خرید بلیت بازدید مکان های تاریخی اصفهان بصورت کانتری انجام می شود و برای این منظور کانترهای زیادی را پیش بینی کرده ایم تا گردشگران و افراد علاقه مند به بازدید از بناهای تاریخی این شهر با سهولت بتوانند بلیت خود را تهیه کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: در گام بعدی باجه های مستقر در درب ورودی بناهای تاریخی را برخواهیم داشت و زمینه ای را فراهم خواهیم کرد تا علاقه مندان بتوانند از یک درگاه بلیت های بازدید از مکان های تاریخی اصفهان را تهیه کنند.
وی با اشاره به اینکه ساعات بازدید بناهای تاریخی اصفهان برای تعطیلات نوروز افزایش یافته است، گفت: بناهای تاریخی پربازدید این خطه از ساعت هشت تا 22 هر روز بر روی علاقه مندان باز است.
اله یاری با اشاره به زمینه اسکان 400 هزار نفر در شبانه روز در شهر اصفهان فراهم شده است، اضافه کرد: ظرفیت اقامت استان اصفهان نسبت به نوروز سال گذشته 10 هزار تخت افزایش یافته است.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد، 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
همچنین در این استان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های وزوان، مزد آباد و مون به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در تعطیلات نوروز است.
بر اساس آمار موجود در تعطیلات نوروزی سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار نفر به استان اصفهان سفر کردند.
2093/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بازديد بناهاي تاريخي الكترونيكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است

سید مجید پوراحمدی رئیس صندوق اعتباری هنر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره برنامه های صندوق برای حمایت از قشر فرهنگ و هنر در سال جاری گفت: توسعه کسب و کارهای فرهنگی یکی از دستورهای وزیر فرهنگ و ارشاد خطاب به صندوق اعتباری هنر است. البته از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی های متعددی برای تقویت و توسعه فرهنگ و هنر در کشور انجام شده است.
وی افزود: عموما موسسه و مجموعه های مختلف فرهنگی نقش کلیدی در تولید و نمایش آثار هنرمندان دارند از این رو صندوق اعتباری هنر هم با این موسسه و مراکز فرهنگی گفتگو و تعامل دارد تا بتواند از فعالیت هنرمندان حمایت کند.
رئیس صندوق اعتباری هنر با اشاره به پروژه قاب هنر، بیان کرد: هدف پروژه خرید اثر از هنرمندان به ویژه خوشنویسان است. در پروژه قاب هنر، صندوق اعتباری هنر آثار هنرمندان میانه و همچنین پیشکسوت را خریداری و به موسسات و شرکت های مختلف هدیه می دهد.
وی یادآور شد: صندوق اعتباری هنر برای برگزاری و خرید اثر قرآنی در نمایشگاه روایت باران نیز اقدام کرده است. 

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • ماجرای خودروی شراکتی دکتر معتمدی و دکتر مرندی و خرید بلیت قسطی هواپیما