Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاش دولت ، مردم و کارآفرینان باید بر تولید بیشتر با کمیت بالاتر و کیفیت بهتر باشد/ راه تشویق مردم به مصرف بیشتر لبنیات،افزایش تولید و مدیریت قیمت است

رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری سال 1398 هجری شمسی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال "رونق تولید" تصریح کرد: امسال به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده و همه تلاش دولت ، مردم و کارآفرینان باید بر تولید بیشتر با کمیت بالاتر و کیفیت بهتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنج‌شنبه پس از بازدید از مجموعه تولیدی صنایع شیر ایران (پگاه) در جمع خبرنگاران،ضمن تبریک سال جدید به ملت ایران و همه کارآفرینان و کارگران سراسر کشور، در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های دولت تدبیر و امید در راستای تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان رونق تولید نامگذاری شده است، گفت: سرمایه، فناوری و بازار از پایه‌های اصلی رونق تولید است که باید در این راستا دولت، مردم و کارآفرینان همه تلاش کنند تا این اصول بتواند برای کشورمان منجر به تولید بیشتر و بهتر شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بازدید از این کارخانه و سوالاتی که از مسئولان آن داشتم، متوجه شدم که دامداران، شرایط بسیار بهتری نسبت به گذشته دارند، خاطر نشان کرد: معنای آمار خرید شیر از دامداران براساس گفته مسئولان بدین معناست که دامداران وضع بهتری دارند و این برای تولید نیز مفید است.

دکتر روحانی افزود: محصولات عمومی که همه مردم از آن استفاده کرده و به آن نیاز دارند براساس آمار حدود 25 درصد افزایش داشته و این با آمار تورم سال گذشته که حدود 26 درصد است، منطبق است.

رئیس جمهور با اشاره به تولید محصولات لبنی در این مجموعه تولیدی، گفت: ما باید مردم را به مصرف بیشتر لبنیات تشویق کنیم و راه آن افزایش تولید و مدیریت قیمت است تا مردم بتوانند از این محصول ارزشمند به راحتی استفاده کنند.

مصرف شیر در مدارس سراسر کشور

دکتر روحانی اظهار امیدواری کرد در سال جدید مصرف شیر در مدارس سراسر کشور هم رونق بیشتری داشته باشد.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با چگونگی آمادگی نیروهای امدادی و خدماتی در ایام نوروز، گفت: قبل از حضور در مجموعه تولید صنایع شیر ایران از پلیس راهور، هلال احمر و اورژانس و آتش‌نشانی بازدید داشتم. برای من خوشحال کننده بود که امسال جایگاه‌های مجهزتری نسبت به سال‌های قبل ایجاد شده است.

فعالیت اورژانس موتوری

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امسال بالگردهای مجهزتری نسبت به دو سال پیش، می‌تواند به مردم ارایه خدمت کند و تعداد آن بیش از 2 برابر شده است،‌ گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر، اورژانس موتوری در کشور فعال شده و روزانه به طور میانگین به هزار بیمار در تهران مدد می رساند و این برای ما بسیار خوشحال‌کننده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: البته تلاش هلال احمر و اورژانس بیشتر در مناطق سیل‌زده شمال کشور بوده است، اما در عین حال علیرغم اینکه مسافرت‌ها طبق اعلام مسئولان 10 درصد افزایش یافته است که به معنای رونق گردشگری و نشاط مردم است، اما میزان تصادفات کاهش داشته است و نشان می‌دهد مردم در رانندگی دقت و مراعات بیشتری دارند.

دکتر روحانی با بیان اینکه مسئولان پلیس از همیاران پلیس و دانش‌آموزانی که در این زمینه کمک می‌کنند، رضایت دارند، گفت: در حقیقت فرهنگ سلامت و ترافیک را باید فرهنگ عمومی درست کند و همه باید در راستای حفظ محیط زیست و سلامتی مردم تلاش کنیم.

رئیس جمهور افزود: امیدوارم همه کسانی که در ایام عید به مردم و مسافران خدمت می‌کنند بتوانند تلاش بیشتر و بهتری داشته باشند و مردم نیز به سلامت به سفرهای نوروزی رفته و بازگردند و سال پرنشاط را داشته باشیم.

دکتر روحانی اظهار امیدواری کرد دولت در سال 1398 بتواند خدمات بیشتر و سهل‌تری برای مردم داشته باشد و ملت ایران بتواند در برابر دشمنان خود به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن بی‌بی را مهار می‌کند؟

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، گفت در تلاش است که اسرائیل را از انتقام گیری علیه تهران دور کند.

به گزارش اکوایران، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، ادعا کرد نیرو‌های آمریکایی به اسرائیل کمک کردند پهپاد‌ها و موشک‌های شلیک شده ایران را در روز شنبه رهگیری کند، اما به نظر می‌رسد او در تلاش است که متحد اصلی آمریکا را از انتقام گیری علیه تهران دور کند.

پاسخ دیپلماتیک

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بایدن افزود که روز یکشنبه رهبران گروه ۷ را برای هماهنگی پاسخ دیپلماتیک به تهران گرد هم می‌آورد و این نشانه دیگری است که او در تلاش است از تشدید تنش نظامی بیشتر که می‌تواند موجب شعله‌ور شدن درگیری گسترده‌تری در خاورمیانه باشد، جلوگیری کند.

رئیس جمهور ایالات متحده گفت که پس از تنش اخیر در روابط بر سر جنگ اسرائیل در غزه، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تماس گرفته است تا بر حمایت «آهنین» واشنگتن از اسرائیل تاکید کند.

بایدن گفت که در روز‌های اخیر با آشکار شدن تهدید احتمالی پس از حمله اسرائیل به ایرانیان در دمشق، به هواپیما‌های نظامی آمریکا و ناوشکن‌های دفاع موشکی بالستیک دستور داده در خاورمیانه مستقر شوند.

بایدن گفت که روز یکشنبه «با رهبران گروه هفت برای هماهنگی یک واکنش دیپلماتیک واحد به حمله گستاخانه ایران تشکیل جلسه خواهد داد.»

در میان ترس از کشیده شدن واشنگتن به یک جنگ دیگر در خاورمیانه، اظهارات بایدن حاکی از اقدام متعادل کننده ایالات متحده بین حمایت از متحد خود و تمایل به کاهش تنش بود.

این نگرانی‌ها از زمان حمله اسرائیل در ۱ آوریل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، افزایش یافت.

پس از انجام عملیات پهپادی و موشکی، تهران روز یکشنبه به ایالات متحده هشدار داد که از درگیری جمهوری اسلامی ایران با اسرائیل «دوری» کند.

تنش زدایی

در این شرایط، رسانه‌های آمریکایی ادعا کردن که بایدن به دنبال تنش زدایی است. خبرگزاری آکسیوس گفت بایدن به نتانیاهواطلاع داده است که ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

به گزارش ان‌بی‌سی، او به طور خصوصی به دیگران ابراز نگرانی کرده است که نتانیاهو در تلاش است ایالات متحده را به یک درگیری گسترده‌تر بکشاند.

اوایل روز شنبه، بایدن سفر آخر هفته خود را به سواحل دلاور کوتاه کرد و برای یک نشست اضطراری در کاخ سفید با مقامات ارشد امنیت ملی خود به واشنگتن بازگشت.

او تصویری از جلسه در اتاق وضعیت کاخ سفید با مقاماتی از جمله لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و بیل برنز مدیر سیا منتشر کرد.

نحوه مدیریت بایدن در مناقشه خاورمیانه نیز در سال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، رقیب بایدن در انتخابات نوامبر، گفت که رئیس جمهور فعلی دموکرات «ضعف» به نظر می‌رسد.

ترامپ گفت: «خدا قوم اسرائیل را برکت دهد. آن‌ها در حال حاضر مورد حمله قرار گرفته‌اند. این به این دلیل است که ما ضعف بزرگی نشان می‌دهیم.»

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان بورس: اعتماد مردم به بورس به دلیل برخی تصمیمات مخدوش شده است
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • برای پُررنگ شدن مشارکت‌ مردم و داده‌محوری در شهرداری تلاش می‌کنیم
  • تعزیرات، متمرکز بر حذف کالای قاچاق از بازار است
  • رونق کسب و کار در دوشنبه بازار زاهدان
  • (عکس) هدیه خاصی و ویژه‌ای که حسن روحانی دریافت کرد؛ عبای عربی بر تن رئیس‌جمهور سابق
  • تقدیر رئیس اتاق بازرگانی از پاسخ ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحانی: امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند
  • بایدن بی‌بی را مهار می‌کند؟
  • تصاویری از روز شلوغ حسن روحانی/سیاسیون به دیدار رئیس جمهور سابق رفتند /از ظریف، واعظی، نوبخت و زنگه تا مهدی و محسن هاشمی، ابتکار و ...