Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امام علی (ع) نکاتی را درباره عید نوروز و تحول زمستان به بهار، به شیعیان ایرانی متذکر شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین محمود ریاضت کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در این باره به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در زمان حکومت امام علی (ع) تعدادی از شیعیان ایرانی خدمت حضرت رسیدند و هدیه‌ای به ایشان عطا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر المومنین (ع) از علت این کار سوال کردند. شیعیان حاضر در جلسه عرض کردند که ما در ایران رسم داریم، آغاز بهار را نوروز بگیریم. در این ایام جشن گرفته و عیدی می‌دهیم. به عنوان عیدی عید نوروز این هدیه را خدمت شما آوردیم.

وی افزود: حضرت علی (ع) پس از صحبت‌های این شیعیان ایرانی، فرمودند: همه ایام سال را برای ما نوروز کنید ؛ نه فقط ابتدای بهار را. هر روزی که در آن گناه نشود، عید است. 

اینکه می‌گوییم هر روزتان نوروز منشأ روایی داشته و اشاره به جمله امام علی (ع) دارد. معنای عبارت هر روز را عید کنید کنایه از این است که عید روزی است که در آن گناه نکنیم. تلاش کنیم هر روز گناه نکنیم که آن روز برای ما عید باشد. ان شاء الله بتوانیم در سال جدید به این صحبت امیر المومنین (ع) جامه عمل بپوشانیم.

در ادامه می‌توانید، ویدئوی صحبت‌های کامل حجت الاسلام و المسلمین محمود ریاضت کارشناس مذهبی را در این باره مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانلود

انتهای پیام/

هر روز عید است، اگر کناه نکنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از یک میلیون آزمایش در مراکز تامین اجتماعی خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، هدایت‌الله عبدی‌زاده با تبریک سالروز تولد حکیم سید محمداسماعیل جرجانی و روز آزمایشگاه به تلاشگران و فرهیختگان علوم آزمایشگاهی گفت: پارسال بیش از ۴۷۶ هزار نفر به آزمایشگاه‌های مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی خوزستان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۱۴ هزار و ۲۵۰ بیمار به صورت سرپایی مراجعه و بیش از یک میلیون و ۸۹۵ هزار آزمایش برای آنها انجام شد.

وی افزود: همچنین برای ۱۶۱ هزار و ۷۹۹ بیمار بستری در مراکز تامین اجتماعی، ۷۶۹ هزار و ۶۵۳ مورد آزمایش انجام شد.

عبدی زاده با اشاره به راه اندازی بخش هورمون‌شناسی درمانگاه امام علی (ع) شوش، ادامه داد: یک دستگاه تمام اتوماتیک هورمون‌شناسی برای بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز و یک دستگاه دیگر برای پلی‌کلینیک ۴ خرداد دزفول خریداری شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان اضافه کرد: برای بیمارستان‌های ۱۷ شهریور آبادان و امیرالمومنین (ع) اهواز نیز ۲ دستگاه الکترولیت آنالایزر خریداری و مجوز خرید دستگاه کشت باکتری اتوماتیک برای اولین بار در کشور برای استفاده در آزمایشگاه بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز اخذ شد.

وی به برگزاری ۳ دوره آموزشی استانداردسازی نتایج آنالیز ادرار، تفسیر نتایج تست‌های تیروئیدی و کنترل کیفیت آنتی‌بیوگرام توسط کارشناسان متخصص آزمایشگاهی استان به صورت ویدیو کنفرانس برای کارکنان سراسر کشور اشاره کرد و افزود: تعداد مراجعان سرپایی به مراکز تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲، ۵ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۹۳۹ نفر بوده که از این تعداد ۵ میلیون و ۷۰ هزار و ۹۴۴ نفر توسط پزشکان عمومی، ۶۹۰ هزار و ۸۲۷ نفر توسط پزشکان متخصص و ۱۶۰ هزار و ۱۶۸ نفر خدمات دندانپزشکی گرفتند.

به گفته عبدی‌زاده؛ ۷ هزار و ۷۰۳ زایمان در بیمارستان‌های زیر پوشش تامین اجتماعی استان انجام شده که ۴ هزار و ۹۷ زایمان طبیعی و ۳ هزار و ۷۰۶ زایمان سزارین بوده است.

وی با اشاره به بستری ۴۵ هزار و ۱۸ نفر و ۱۸ هزار و ۴۲۸ نفر جراحی بستری در این مراکز در سال گذشته، افزود: ضریب اشغال تخت در بیمارستان آبادان ۸۰ درصد، امیرالمومنین ۷۶ و در بیمارستان ماهشهر ۸۵ درصد و بهبهان ۸۸ درصد است.

گفتنی است؛ دو سوم جمعیت استان خوزستان از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

دیگر خبرها

  • نقدی بر پنج ترجمه از کتاب «فصوص الحکم» ابن عربی
  • مقصد پروازهای ایرانی کدام فرودگاه استانبول است؟
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر
  • مشکل اصلی انیمیشن های ایرانی این است که در قصه‌پردازی و روایت ضعیف هستیم
  • انجام بیش از یک میلیون آزمایش در مراکز تامین اجتماعی خوزستان
  • حال و هوای زائران در حرم مطهر حضرت امیرالمومنین علی (ع) + فیلم
  • جای خالی فیلم‌سازان ایرانی در جنگ روایت‌ها
  • بخشی از طبیعت بهاری بهشت گردشگری استان قزوین به روایت فیلم
  • مشاهیر نقش‌بسته در قاب تلویزیون