Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@15:20:52 GMT

معدوم سازی ۴ تُن مواد غذایی فاسد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۲۱۸۷

معدوم سازی ۴ تُن مواد غذایی فاسد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ارسلان رستمی مسوول واحد بهداشت محیط استهبان گفت: به دنبال نظارت‌های ستاد نوروزی واحد بهداشت محیط شهرستان استهبان، بیش از چهار هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، جمع آوری و معدوم شد.

وی از مردم و مسافران نوروزی درخواست کرد، در صورت مواجهه با مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، موضوع را به سامانه بهداشت محیط با شماره ۱۹۰، اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی افزود: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی، افراد سودجو با هدف فروش اقلام غیرمجاز و تاریخ گذشته، اقدام به عرضه این مواد با قیمت های پایین تر می کنند، بنابراین شهروندان و مسافران باید به برچسب تاریخ مصرف محصولات غذایی، توجه داشته باشند.
انتهای پیام/م

نابودی مواد غذایی غیرقابل مصرف در استهبان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر تبلیغات تهیه کرده و بدون بررسی کیفیت، به صورت مستقیم برای بیمار تجویز یا مصرف می‌کنند. این کار خلاف مقررات بوده و همانند دیگر داروها و کالاهای سلامت که هیچ پزشکی اجازه ندارد خود به صورت مستقیم اقدام به تهیه و تجویز و مصرف برای بیمار نماید، زالو هم مانند دارو و سایر ملزومات پزشکی باید از طریق داروخانه تهیه و سپس در زنجیره مصرف قرار گیرد.

وی همچنین در رابطه با خطرات تهیه زالو از مسیرهای غیر قانونی و بی ضابطه افزود: زالویی که خارج از زنجیره سلامت و تأمین سازمان غذا و دارو تهیه می‌شود ممکن است که از زالوهای صید شده در تالاب‌ها و مرداب‌ها بوده و یا زالویی باشد که پس از مصرف بر روی یک بیمار به درستی معدوم نشده و به طبیعت بازگشته باشد، چنانچه بیمار قبلی که زالو درمانی کرده دارای بیماری عفونی مسری مانند ایدز، هپاتیت یا سایر بیماری‌های قابل انتقال باشد، زالوهای صید شده می‌توانند این بیماری‌ها را به افراد دیگر منتقل کند.

مشهود خاطرنشان کرد با توجه به دستورالعمل‌های ثبت شده در سایت سازمان غذا و دارو تنها دو روش استفاده از الکل ۷۰ درصد و فریز کردن در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد برای معدوم سازی زالوی مصرف شده قابل قبول است.

رئیس اداره دارو سنتی سازمان غذا و دارو گفت: در مواردی دیده شده که زالوی مصرفی را در آب نمک یا نمک گذاشته و پس از قی کردن زالو به اشتباه فرد استعمال کننده تصور می‌کند که زالو از بین رفته در حالی که این طور نیست و در صورتی که معدوم نشود در طبیعت دوباره به چرخه باز می‌گردد و می‌تواند عامل انتقال بیماری‌ها باشد.

کد خبر 6082924 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط مقادیری گوشت چرخ کرده فاسد از یک اغذیه فروشی در سبزوار
  • مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی اعلام شد
  • کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند
  • مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی
  • رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • مواد غذایی سالمی که می‌توانید جایگزین قند و شکر کنید
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده