Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@18:32:16 GMT

نوروز می تواند نور امید بر دلمان بتاباند

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۲۲۰۱

نوروز می تواند نور امید بر دلمان بتاباند

احسان حاجی پور نوروز را جزئی از اسرار می داند و می گوید: نوروز اگر در زمره و گونه عجایب نباشد بی شک دست به دست و شانه به شانه غرایب عالم هم پا می شود؛ توان آن دارد در سخت ترین و صعب ترین شرایط هم نوری از امید بر دلمان بپاشد.

«احسان حاجی پور»، نمایش نامه نویس و کارگردان تئاتر به بهانه سال نو یادداشتی اختصاصی برای خبرگزاری شبستان نوشته است؛در این یاداشت آمده است: نوروز جزئی از اسرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در زمره و گونه عجایب نباشد بی شک دست به دست و شانه به شانه غرایب عالم هم پا می شود. توان آن دارد در سخت ترین و صعب ترین شرایط هم نوری از امید بر دلمان بپاشد. می تواند با دیرینه تاریخ اش، با رویش زیستناک زمین اش، با دست سخاوتمند آسمانش، با پنجه های زر نشانِ خاک باغ و‌ بستانش آنچنان حال و احوالت را دگرگون نماید که تو گویی زمان زمان فراغت است و هوا هوای جنت... نوروز می تواند.

 

توان آن دارد حتی برای آنی، لحظه ایی، تام و تمام لبخندی از اعماق این جان کرخت شده بالا بیاورد و بر لب بنشاند. قرار عهد باستان و دوستان هم داستان تا بوده همین بوده، سختی ها را شکستن و شکاندن، ققنوس وار برخواستن و جامه به بد عهدی ایام نیالودن آنهم در سالی که دد بود و بد. کور و کر باد چشم و گوش تنگ نظر ناکس مردمانی که تاب و توان خوش خنده گی ما جماعت اهل تتبع را ندارند.آنان که دیو‌ نفرین شده جنگ و قحط و غلا را بر پهنه این ملک پر گوهر می خواهند و نمی دانند چرخ ایام گر دو روزی بر مراد ما نرفت دائما یکسان نماند حال ما...نوروز می تواند تمسک همه ما باشد برای عبور از ناملایمات این روز و روزگار فقط کافی است چشم ها را ببندیم و دیگر بار به خوش قدمی اش ایمان بیاوریم. به صدای نرم و‌ نازک نسیم فروردین گوش بسپاریم که زیر لب میخواند:

 

نرم دل نوروز می رسد. ساز و‌ نازش آماده، قدمش فرخنده، میر نوروزی اش جامه نو بر تن کرده، میخواند:

چو‌ در پرده کشیدی ناز نوروز

به نوروزی نشستی دولت آن روز

اختر بختتان رام، خاصه با قدوم‌ بهار

سال نو مبارک

احسان حاجی پور

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان چهارشنبه سوری مراسم اعتکاف اعتکاف ایام نوروز شبستان نوروز خبرگزاری سال نو محمد جواد ظریف نور امید صعب ترین دل احسان حاجی پور نوروز شرایط یادداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) واکنش احسان علیخانی به انتشار یک عکس جعلی

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • واکنش «احسان علیخانی» به عکس جنجالی
  • (عکس) واکنش احسان علیخانی به تصویری فیک؛ نه بابا من نیستم، ادیت شده‌ام
  • این عکس جعلی واکنش احسان علیخانی را برانگیخت | عکس
  • (تصویر) واکنش احسان علیخانی به انتشار یک عکس جعلی
  • ◄ امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا
  • عکس جدید احسان علیخانی در کنار مه‌لقا باقری
  • ۷ حرکت ورزشی مفید برای آب کردن شکم زنان
  • (عکس) تصویر باورنکردنی و جدید از احسان علیخانی
  • زیباترین جاده نخلستانی ایران در بوشهر + فیلم
  • همای سعادت بر شانه افعی تهران / در «افعی تهران» تعادل برقرار است