Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@09:28:59 GMT

فعالیت ۲۰هزار راوی در راهیان نور +فیلم

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۲۲۳۲

فعالیت ۲۰هزار راوی در راهیان نور +فیلم

‍‍‍‍‍‍

سردار مسجدی معاون امور راویان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه گفت که ۲۰ هزار راوی رشادت شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را در مناطق راهیان نور روایت می‌کنند که نیمی از آنها را جوانان تشکیل می‌دهد. ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

سردار ابوالفضل مسجدی معاون امور راویان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا اعزامی به خوزستان درباره فعالیت راویان در عملیات فرهنگی راهیان نور گفت که با شروع ایام اوج راهیان نور که فوج فوج زائران و دانشجویان که به مناطق راهیان نور در غرب و جنوب مشرف می‌شوند, راویانی که دوره‌های آموزشی تکمیلی را گذرانده اند و نسبت به عملیات‌ها توجیه هستند, در اتوبوس‌ها روایتگری می‌کنند و زائران را به مناطق عملیاتی رهسپار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود که در مناطق عملیاتی راویانی که خودشان در دوران دفاع مقدس حضور داشتند,‌ این روزها در یادمان‌ها مستقر شدند و روایت دوران دفاع مقدس را برای مردم و زائران به ارمغان می‌آوردند.

سردار مسجدی بیان کرد: امروز در همه یادمان‌ها و زیارتگاه‌های خوزستان راویانی از سپاه پاسداران, ارتش جمهوری اسلامی, مؤسسه روایت سیره شهدا و جهاد سازندگی مستقر هستند و 57 راوی در زیارتگاه‌ها و یادمان‌های خوزستان, 12 راوی در زیارتگاه‌ها  و یادمان‌های ایلام, 10 راوی در زیارتگاه‌ها و یادمان‌های کرمانشاه مستقر هستند که مردم را نسبت به عملیات‌ها و سبک زندگی و سیره شهدا و مجموعه رفتارهای رزمندگان که فرهنگ جبهه را تشکیل می‌داد, توجیه می‌کنند.

سردار اشتری: نیروی انتظامی امنیت زائران راهیان نور را ‌از مبدأ تا مقصد تأمین می‌کند

او گفت که تاکنون درسراسر کشور و در 32 سپاه که هرساله آموزش راویان برگزار می‌شود بیش از 20 هزار راوی آموزش دیده‌اند که آنها در رسته‌های مختلف ساماندهی شدند و در این ایام روایتگری می‌کنند.

معاون امور راویان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه اظهار کرد: این راویان به سه دسته راویان ویژه شامل فرماندهان گردان به بالا به عنوان استاد راویان, راویان درجه یک شامل رزمندگان گردان به پایین که به عنوان راوی و راویان درجه دو شامل جوانان که دفاع مقدس را ندیده‌اند و به روایتگری علاقمند هستند روایتگری می‌کنند و پا جا پای رزمندگان و شهدا می‌گذارند و هدفشان انتقال آن رشادت ها به نسل آینده است.

این جانباز بصیر دوران دفاع مقدس عنوان کرد که راویان جوان که نیمی از تعداد 20 هزار نفر از برادران و خواهران را تشکیل می‌دهند در کنار دیگر راویان پیشکسوت در اتوبوس‌ها روایتگری می‌کنند و در آینده همین جوانان باید روایتگر حماسه های دوران دفاع مقدس باشند.

در ادامه ویدئوی این گفت‌و‌گو را می‌توانید مشاهده کنید:

 

انتهای پیام/

R1405/P/S4,38/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر جانباز دفاع مقدس در آبادان تشییع می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر جانباز شیمیایی و هنرمند بسیجی آبادانی آقای رنجبر فردا صبح یکشنبه رأس ساعت از مقابل سپاه ناحیه آبادان به سمت گلزار شهدا تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

مراسم یادبود نیز پس از تشییع و خاکسپاری در مسجد ثامن الائمه (ع) برگزار می‌شود.

این جانباز، روایتگر دوران دفاع مقدس متولد سال ۱۳۴۰ است و فعالیت‌های انقلابی‌اش را از مسجد محل شروع کرد و از اعضای اصلی هسته تشکیل ناحیه مقاومت بسیج (سپاه) در آبادان بود.

وی نیز نقاش، عکاس، فیلمبردار، کارگردان و بازیگر تئاتر بود و از هنرمندان صاحب نام جبهه انقلاب فرهنگی آبادان است.

دوربین عکاسی و فیلمبرداری او در ۸ سال دفاع مقدس قاب‌های ماندگاری را از رشادت‌های رزمندگان اسلام ثبت کرده است.

کد خبر 6076527

دیگر خبرها

  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • حاج محمد کیانی جهادگر و راوی دوران دفاع مقدس
  • یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست
  • درگذشت رزمنده دوران دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری
  • نخل‌های قصر شیرین، نمادی از ایستادگی ایران در طول دفاع مقدس + فیلم
  • پتروشیمی ارومیه میزبان راهیان پیشرفت نورانی سمپاد
  • یک جانباز در قم به همرزمان شهیدش پیوست
  • پیام تسلیت وزیر کشور در پی درگذشت پدر شهیدان خرسندیان
  • پیکر حاج صادق کرمانشاهی در گلزار شهدای قم آرام گرفت
  • پیکر جانباز دفاع مقدس در آبادان تشییع می‌شود