Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پس از به قتل رسیدن خاشقجی بسیاری از مقامات آمریکایی ولیعهد سعودی را مسئول این قتل عنوان کرده و خواستار پاسخگویی عربستان شدند؛ در همین حال سازمان سیا نیز گزارشی منتشر کرد که نشان از دست داشتن «محمد بن سلمان» در این پرونده بود، اما با وجود این درخواست‌ها و گزارش‌های متعدد ترامپ همچنان به حمایت خود از ریاض ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، شواهد و مستندات بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد ائتلاف عربستان در حملات خود از سلاح‌های ممنوعه علیه مردم یمن استفاده کرده، اما با وجود این شواهد آشکار، آمریکا و همدستانش همچنان به دفاع خود از عربستان سعودی و فروش سلاح به این کشور ادامه می‌دهند.

پیامد‌های دلخراش تجاوز ۳۴ کشور به سرکردگی عربستان سعودی و با چراغ سبز بیشتر کشور‌های غربی علیه فقیرترین کشور جهان در ماه‌های اخیر آنچنان آشکار شده که دیگر هیچ آدمیزادی نمی‌تواند در برابر این جنایت‌ها سکوت کند، حتی سازمان‌های به اصطلاح حقوق‌بشری نیز مثل همیشه و با تأخیر زیاد در چنین مواردی هم‌اکنون از «فاجعه انسانی یمن» یاد می‌کنند.

 

پس از گذشت بیش از چهار سال از تهاجم ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، تصاویری از کودکان و مردم یمن منتشر می‌شود که جهان را در بهت و ماتم فرو برده است؛ کودکانی نحیف و پوست به استخوان چسبیده و هم‌شکل و چنان از رشد طبیعی باز مانده‌اند که تفاوت سنی‌شان را تنها با مراجعه به شناسنامه‌شان می‌توان فهمید.

پدران و مادرانی گرسنه‌تر که درمانده‌تر از آنند که بتوانند برای کودکان خردسالشان چاره‌ای کنند، این والدین غمگین تنها نظاره‌گر مرگ آرام کودکانشان هستند.

تراژدی یمن این است که یک نسل در این کشور در حال نابودی است. ائتلافی از چندین کشور عربی از سال ۲۰۱۵ تجاوز در این کشور را آغاز کرده‌اند، مدارس به طور مداوم در حال بمباران شدن هستند و کودکان در این مدارس جان خود را از دست می‌دهند.

 


حتی اگر بمباران، کمبود دارو و تجهیزات، گرسنگی و وبا در آینده نزدیک متوقف شود، اما موضوع به همین‌جا ختم نخواهد شد و بازگرداندن نظام آموزشی به اوضعیت عادی آن و همچنین بازسازی بسیاری از زیرساخت‌ها چندین سال زمان نیاز خواهد داشت.

سال ۲۰۱۸ و در پی بازیابی محل انفجار اتوبوس حامل دانش‌آموزان در شهر «ضحیان» قطعات بمب «رایتئون مارک ۸۲» که از بمب‌های سقوط آزاد چند منظوره ساخت آمریکا به شمار می‌رود یافت شد.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی را هدف قرار دادند که در پی این حمله وحشیانه ۵۱ نفر به شهادت رسیدند که بیشتر آنان کودکان بودند و ۷۹ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

تصاویر گرفته شده از محل حادثه به وسیله «ناصر عربی»، روزنامه‌نگار محلی، نشان می‌دهد که بمب ۵۰۰ پوندی «MK ۸۲» که از سوی آمریکا به عربستان فروخته می‌شود در این حمله استفاده شده است.

 

بیشتر بخوانید: درخواست اعضای کنگره آمریکا برای تحقیق درباره استفاده عربستان و امارات از کودک سرباز در جنگ یمن

 

قطعات این بمب به کرات در پی بررسی بمباران‌های ائتلاف سعودی در یمن مشاهده شده است؛ سال ۲۰۱۶ نیز جنگنده‌های ائتلاف یک مراسم خاکسپاری در یمن را هدف قرار دادند که در پی این حمله ۱۴۰ نفر جان خود را از دست داده و ۵۲۵ نفر نیز مجروح شدند.

 

تحقیقات انجام شده در پی این حمله متجاوزانه نیز حکایت از استفاده ائتلاف عربستان از بمب MK ۸۲ داشت.

علیرغم درخواست‌های مکرر از سوی نهاد‌های حقوق بشری و حتی قانونگذاران آمریکا مبنی بر متوقف شدن فروش تسلیحات به عربستان سعودی، اما پنتاگون همچنان به صدور تسلیحات به این کشور ادامه داده و مجوز فروش بمب ۵۰۰ پوندی MK ۸۲ را به شرکت سازنده سلاح «لاکهید مارتین» اعطا کرد.

در ماه مارس ۲۰۱۵ تنها دو هفته پس از آغاز جنگ یمن، نیرو‌های سعودی یک اردوگاه پناهندگان را بمباران و ۴۰ تن را به قتل رساندند. یک سال بعد و در ماه مارس ۲۰۱۶ نیز همان نیرو‌ها با بمباران یک بازار در صنعا پایتخت یمن، ۹۷ نفر را به کام مرگ فرستادند. در اکتبر ۲۰۱۶، در اثر بمباران یک مراسم تشییع جنازه ۱۴۰ تن قتل عام شدند. در ماه نوامبر سال گذشته ۲۵ نفر در بازار دیگری کشته شدند و در آوریل سال جاری ۲۰ نفر در یک عروسی و از جمله عروس جان باختند.

 

بیشتر بخوانید: مرگ ۱۰۰ هزار کودک یمنی در طول یک سال

هر بار که این جنایات وحشتناک اتفاق می‌افتد، کشور‌های غربی به مردم خود اطمینان می‌دهند که این اخبار دروغین و تحریف شده هستند. اگرچه در مورد بمباران اتوبوس مدرسه، سخنگوی ائتلاف عربستان سعودی، در نهایت مسئولیت را پذیرفت، اما چیزی تغییر نکرده است. جنگ و حملات هوایی همچنان ادامه دارد؛ بنابراین قتل عام غیرنظامیان ادامه دارد.

 

وزیر دفاع انگلیس پیش از این اعلام کرده که این کشور در راستای قرارداد نظامی با ریاض حدود ۵۰۰ بمب خوشه‌ای به عربستان فروخته است.

وی اذعان کرد که انگلیس در فاصله سال‌های بین ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹ حدود ۵۰۰ بمب خوشه‌ای به عربستان فروخته است.

انگلیس متهم به ارتکاب جنایات جنگی است و از این کشور خواسته شده تا از فروش سلاح‌هایی که طبق پیمان بین‌المللی سال ۲۰۱۰ ممنوع اعلام شده‌اند و این قطعنامه به امضای انگلیس نیز رسیده، دست بکشد.

 

علیرغم وجود انتقادات گسترده و شواهد محکم مبنی بر جنایات رژیم سعودی در یمن، آمریکا همچنان به صورت کامل از عربستان سعودی در کشتار کودکان یمن حمایت می‌کند.

صندوق نجات کودکان طی گزارشی اعلام کرد که احتمالا از زمان آغاز جنگ در یمن تاکنون ۸۵ هزار کودک یمنی در اثر سوءتغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که احتمالا ده‌ها هزار کودک یمنی از زمان آغاز جنگ یمن بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کشتار کودکان در یمن فروش سلاح به عربستان نقض حقوق بشر در عربستان جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مقامات پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از جمله روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌ها و همچنین بخش گردشگری پاکستان اعلام آمادگی کرد.
سایت خبری «رادیو پاکستان» اعلام کرد «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی که در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی - اقتصادی به پاکستان سفر کرده است امروز (سه شنبه) با مقامات این کشور از جمله «شهباز شریف» نخست وزیر و «آصف زرداری» رئیس جمهور این کشور بصورت مجزا دیدار و گفت و گو کرد.
به گفته منابع خبری طرفین در این دیدار‌ها درباره مرحله اول طرح سرمایه گذاری چند ده میلیارد دلاری عربستان سعودی در بخش‌های مختلف پاکستان بحث و تبادل نظر کردند.
در جریان مذاکرات دوجانبه پاکستان و عربستان سعودی که با حضور وزرای ارشد دو کشور برگزار شد، دولت اسلام آباد پیشنهاداتی مربوط به سرمایه گذاری در بخش‌های خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌های پاکستان، پروژه‌های تولید برق خورشیدی، بخش معدن و گردشگری این کشور را به طرف سعودی ارائه کرد که مورد استقبال مقامات ریاض قرار گرفت.
به گفته منابع در جریان این دیدار‌ها سرمایه‌گذاری در زمینه احداث شهرک‌های بهداشتی و همچنین بخش پالایشگاه‌های نفت در پاکستان نیز از سوی مقامات دولت اسلام آباد به طرف سعودی پیشنهاد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وزرای امور خارجه، دارایی، برنامه ریزی، صنعت پاکستان نیز در جریان دیدار نخست وزیر پاکستان با وزیر امور خارجه سعودی حضور داشتند.
وزیر امور خارجه عربستان همچنین در دیدار با «آصف زرداری» رئیس جمهور پاکستان ضمن بررسی موضوعات مورد علاقه دوجانبه بر تلاش مشترک جهت تبدیل روابط دوستانه به پیوند‌های استراتژیک و اقتصادی فی مابین تاکید کرد.
مقامات پاکستان و عربستان سعودی همچنین در زمینه تحولات مهم امنیتی منطقه از جمله بحران در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت و گو کرده و آتش بس فوری را در غزه خواستار شدند.
بنابر اعلام رسانه‌های پاکستانی سفر وزیر امور خارجه سعودی به اسلام آباد به منظور بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری دوجانبه انجام شده که تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های مرتبط با آن در جریان سفر آتی «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان در ماه می ۲۰۲۴ به امضا خواهد رسید.
لازم به ذکر است عربستان سعودی به منظور حمایت‌های اقتصادی از پاکستان پیشتر از برنامه خود در مسیر سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد دلاری در بخش‌های مختلف پاکستان در چند سال آینده خبر داده است.

دیگر خبرها

  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • گفتگوی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای سعودی