Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@19:56:35 GMT

کشف سنگ نگاره‌های باستانی در قصرقند

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۲۲۷۰

کشف سنگ نگاره‌های باستانی در قصرقند

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قصرقند گفت: سنگ نگاره‌هایی با قدمت بیش از چهار هزار سال در قصرقند کشف شد.

‌به گزارش ایسنا- من‌هدایت الله باشنده افزود: این سنگ نگاره‌ها متعلق به عصر نوسنگی است و روی تخته سنگی در روستای توتوران دپ منطقه کاجو کشف شده است‌.

باشنده گفت: نقش‌هایی که روی این تخته سنگ وجود دارد شامل بزکوهی، مرد کماندار، مرد جنگجو، خورشید، ماه و ستاره است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: وجود این تصاویر نشان می دهد که این منطقه سکونت گاه انسان های نخستین بوده است‌.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قصرقند افزود: این شهرستان با داشتن آثار تاریخی و طبیعی فراوان، یکی از مناطق گردشگری سیستان و بلوچستان به شمار می رود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید جامعه هتل، متل و هتل‌آپارتمان داران استان گلستان معرفی شد

به‌گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان،  یاسر قندهاری با اعلام این خبر گفت:  مجمع عمومی جامعه حرفه‌ای هتل، متل و هتل‌آپارتمان داران استان برای انتخاب اعضای هیئت‌مدیره این جامعه برگزار شد و بر این اساس محمد عجم به‌عنوان رئیس جامعه هتلداران معرفی و با اهدا لوح از تلاش و اقدامات ابراهیم ممشلی رئیس پیشین جامعه هتلداران قدردانی شد.معاون گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل جامعه حرفه‌ای هتل‌داران استان آموزش، توسعه کمی و کیفی و نظارت بر واحدهای اقامتی است.او اقدامات جامعه هتلداران استان را قابل‌تقدیر بیان کرد و تصریح کرد: فعالان حوزه گردشگری استان ازجمله هتل‌داران با ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف، در تمامی فصول سال توانسته‌اند به‌عنوان عاملی مهم نقش بسزایی در توسعه صنعت توریسم استان داشته باشند.قندهاری بابیان این‌که دومین دوره فعالیت هیئت‌مدیره جامعه هتلداران استان است، گفت: در حال حاضر استان گلستان دارای 50 هتل، متل و هتل‌آپارتمان است.

 

دیگر خبرها

  • رئیس جدید جامعه هتل، متل و هتل‌آپارتمان داران استان گلستان معرفی شد
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور
  • عظیم تربن سیل کاجو در نیم قرن اخیر
  • ترکش‌‌ جنگ بر تن شرکت‌ های گردشگری
  • آخرین وضعیت سیل در جنوب کشور
  • سیل و بارندگی‌ و قطع ارتباط با ۷۳ روستا در قصرقند
  • ترکش‏ جنگ بر تن شرکت‌های گردشگری
  • راه ارتباطی سی و سه روستا به قصرقند مسدود شد
  • محور قصرقند به نیکشهر مسدود شد