Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@05:48:46 GMT

یادداشت میهمان| نقش ورزش در رونق تولید در کشور

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۲۲۷۶

یادداشت میهمان| نقش ورزش در رونق تولید در کشور

ورزش با تاثیرگذاری بر جریان عرضه و تقاضا می‌تواند در رونق تولید در کشور نقش سازنده‌ای ایفا کند. ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هر چند سهم ورزش در گردش اقتصادی و تولید داخلی ایران بسیار کوچک است و به فراتر از نیم درصد نمی رسد اما ظرفیت اجتماعی و فرصت‌های ناشی از تولید رویداد در صنعت ورزش که عمدتا تولید خدمات می‌کند، می‌تواند بیش از آنچه که تصور می شود از دو منظر عرضه و تقاضا به رونق تولید در کشور کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سمت عرضه، با توجه به فراوانی رویدادهای ورزشی که در ورزش حرفه ای مبتنی بر تقویم مسابقاتی و در قالب لیگ های ورزشی برگزار می شوند، فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی می توانند عرضه خدمات با کیفیت تر و جذاب تر را هدف گذاری کنند. در این زمینه باید بر تکلیف قانونی صدا و سیما به پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی و یا حق تبلیغات ورزشی که در قانون برنامه ششم توسعه کشور نیز مورد تاکید قرار گرفته است، اشاره کنیم. صدا و سیما بالاخره ناگزیر است در این مورد به قوانین داخلی و رویه بین المللی در پرداخت حق پخش و تبلیغات ورزشی اقدام کند و چه بهتر که این تکلیف قانونی خود در قبال صنعت ورزش را در ذیل نامگذاری امسال برای حمایت از رونق تولید خدمات و رویدادهای ورزشی به انجام برساند.

تولید کنندگان کالای ورزشی نیز می توانند تخت حمایت وزارت ورزش وزارت صنعت و کمیته ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی از شرایط موجود با عرضه کالای با کیفیت ورزشی برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار تلاش کنند. در این زمینه علاوه بر لزوم حمایت دولت و نهادهای ورزشی از تولیدکنندگان کالای ورزشی، اشخاصی که به تولید کالای ورزشی اشتغال دارند نیز باید به داشتن راهبردهای صحیح مدیریت و برخورداری از برنامه های بازاریابی قوی و موثر، اهتمام بیشتری از خود نشان بدهند. وجود بعضی از برندهای ورزشی ایران که توانسته‌اند در سطوح منطقه ای و جهانی در لیگ های ورزشی خود را به نمایش بگذارند و به صادرات کالای ورزشی هم توفیق یافته‌اند، نشان می دهد تولیدکنندگان ورزشی اگر از یک برنامه صحیح و عزم راسخ برخودار باشند امکان کسب سهم بیشتر از بازار داخلی و حتی صادرات و حضور در بازارهای منطقه ای و جهانی را خواهند داشت.

تاج: صداوسیما حق پخش مسابقات فوتبال را پرداخت نمی‌کند اما کسی جرأت نمی‌کند بگوید چرا؟!فدراسیون فوتبال: برنامه تلویزیونی جرأت نداشت به موضوع حق پخش اشاره کنداصفهان| مدیرعامل سپاهان: از دریافت حق پخش تلویزیونی محروم مانده‌ایم

از سمت تقاضا نیز فدراسیون ها و باشگاه ها و لیگ های ورزشی کشور که برگزار کننده مسابقات و رویدادهای ورزشی هستند و در حقیقت کانون بسیار بزرگ و مهم برای مصرف تولیدات ایرانی و یا تبلیغ کالا و خدمات ایرانی است می توانند از طریق مصرف و ترویج مصرف کالای ایرانی نقش موثری در رونق بخشیدن به تولید کالا و خدمات ایرانی داشته باشند. چهره‌های ورزشی کشور که هر کدام‌شان یک رسانه اجتماعی با ارزش به شمار می روند نیز می توانند با مصرف و ترویج مصرف کالا و خدمات ایرانی، نقش با اهمیتی در رونق تولید داخلی داشته باشند.

ورزش و عوامل ورزشی به ویژه با تحریک تقاضا و هدایت تقاضای کالا و خدمات به سمت کالا و خدمات ایرانی با کیفیت می توانند در رونق تولید داخلی به ایفای نقش بپردازند.

خصوصی سازی و واگذاری صحیح و شفاف اماکن و استادیوم ها و باشگاه های ورزشی دولتی به بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه نیز می تواند به رونق تولید کالا و خدمات ورزشی در کشور بینجامد، فلذا در این زمینه نیز وزارت ورزش باید به تدوین و اجرای برنامه واگذاری و خصوصی سازی و رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش اهتمام ورزد.

نوشته: صادق رئیسی‌کیا

انتهای پیام/

R35350/P/S3,33/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ورزش ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش ایران ورزش ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف سه میلیارد ریال کالای قاچاق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: در اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا با اولویت مقابله با خودرو‌های شوتی، مأموران پاسگاه انتظامی معصومیه در حین گشت زنی دو دستگاه خودروی سواری شوتی حامل کالای قاچاق را شناسایی کردند.

سرهنگ معیریان افزود: با اقدام به موقع پلیس هر دو خودرو توقیف و در بازرسی از آنها تعداد ۳۴ بسته آدامس، شش کارتن نوشابه انرژی زا، پنج کارتن چیپس، تعداد ۱۳۰ بسته کاپوچینو، هزار و ۵۰۴ قوطی جوهر ویپ خارجی فاقد هرگونه مدارک قانونی، کشف شد.
او با بیان اینکه ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان سه میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: هر دو راننده خودرو در این رابطه پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد
  • به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید! (یادداشت)
  • جابجایی بیش از ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • کشف کالای قاچاق در دهلران
  • توقیف سه میلیارد ریال کالای قاچاق