Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیین استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی امروز در مبادی ورودی قزوین – رشت با حضور فرمانده ناجای گیلان، فرمانده مرزبانی، و رئیس پلیس راهور وپلیس راه و جمعی از کارکنان ناجا برگزار شد.

سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: طرح نوروزی پلیس همزمان با سراسر کشور با همکاری ۴۵۰ پلیس و در قالب ۳۰۰ تیم و گشت‌های محسوس و نامحسوس و با هدف کنترل ترافیک، کاهش سوانح رانندگی و ارتقاء سطح ایمنی سفر‌ها در همه محور‌های مواصلاتی استان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این طرح تا ۱۷ فروردین ۹۸ با هدف کاهش سوانح رانندگی ادامه دارد، افزود: برای نظارت بیشتر از وضعیت ترافیکی و اطمینان از رعایت نکات ایمنی، مأموران کنترل نامحسوس پلیس به ناوگان‌های حمل و نقل عمومی استان گیلان اعزام شده اند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان، با بیان اینکه در نوروز پارسال ۴۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند افزود: بیشتر آمار تلفات جاده‌ای مربوط به عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت است.

سرهنگ محمدرضا محمدی، با اشاره به اینکه ۹۰ درصد سوانح رانندگی در تعطیلات نوروز سال گذشته بومی استان بوده اند، از همه مردم و رانندگان خواست تا با رعایت نکات ایمنی و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

وی، با بیان اینکه خواب آلودگی، سرعت غیر مجاز و عدم توجه به جلو مهمترین علت این تصادف‌ها بوده است، افزود: در شبانه روز گذشته ۱۹۸ فقره تصادف در شهر‌های استان رخ داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان، همچنین از اهدای کلاه ایمنی و آموزش به راکبان موتورسیکلت در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: پارسال ۲۰ هزار کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت اهدا شده است.

سرهنگ محمدرضا محمدی تصریح کرد: آموزش فرهنگ ترافیک یکی از برنامه‌های پلیس راهور است و بنا داریم تا پایان سال ضمن آموزش به ۳۵ هزار راکب موتورسوارهمچنین فرهنگ ترافیک را نیز به آنان آموزش دهیم.

 

انتهای پیام/م.ع

پلیس گیلان از مسافران و گردشگران نوروزی استقبال کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت راه ها نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مسافران نوروزی از منطقه نمونه گردشگری حیران آستارا

ایسنا/گیلان روستا و گردنه زیبا و گردشگر پذیر حیران در ۳۰ کیلومتری شهرستان مرزی بندر آستارا قرار دارد و با زیبایی منحصر به فرد خود هر گردشگری را به سوی خود جذب می کند.

روستا و گردنه زیبا و گردشگر پذیر حیران که بعد از گذر از شهر مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان خودنمایی می کند، با ۲۲۰۰ هکتار مساحت در ۳۰ کیلومتری شهرستان آستارا قرار دارد.

عنوان

این گردنه زیبا که جنگل های هیرکانی ثبت ملی و جهانی شده در آن قرار گرفته و محل تلاقی و مرز مشترک بین استان های گیلان، اردبیل و جمهوری آذربایجان است، با درختانی انبوه، کوهای بلند، دره های عمیق و با آب های جاری هر رهگذری را به سوی خود فرا می خواند و آنها را حیرت زده طبیعت می کند.

در روزهای اخیر و آغاز تعطیلات نوروزی اغلب مسافران که از جاده سحرآمیز گردنه حیران عبور می‌کنند با توقف در کنار این طبیعت بکر به همراه خانواده خود لحظات مفرحی را سپری می‌کنند.

سرسبزی و زیبایی های مراتع و جنگل‌های انبوه واقع در کوه های بلند و دره های عمیق منطقه حیران هر نقاش و هنرمندی را در هنرنمایی خلاق هستی حیران می کند و عکاسان بسیاری برای ثبت زیبایی های طبیعی روستا و دهکده گردشگری حیران در تمام فصول سال به این منطقه سفر می‌کنند.

گردنه حیران که تا سال ها پیش تنها یک روستای نیمه متروک با نام حیران در آن قرار داشت، اکنون به یک حوزه بزرگ گردشگری مبدل شده و یکی از  طرح های بزرگ گردشگری استان گیلان با حضور موفق بخش خصوصی در این منطقه نمونه گردشگری با نام دهکده گردشگری حیران به اجرا در آمده و فعال است.

دهکده گردشگری حیران از سمت شرق به دریای خزر و شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان و چشم اندازهای زیبای گردنه حیران، از سمت غرب و جنوب به جنگل زیبای فندقلو در استان اردبیل و از شمال به مناطق مرزی کشور همسایه جمهوری آذربایجان مشرف است.

این منطقه زیبای توریستی که در حاشیه راه ارتباطی و پرتردد آستارا به اردبیل قرار دارد، محل تلاقی و مرز مشترک بین استان‌های گیلان، اردبیل و جمهوری آذربایجان است. تله کابین حیران که در گردنه کوهستانی حیران واقع شده از پرجاذبه‌ترین مناطق گردشگری کشور محسوب می‌شود و دارای کابین‌های معمولی و ویژه VIP است و در کنار سورتمه ریلی حیران که به عنوان طولانی‌ترین سورتمه شمال ایران در منطقه نمونه گردشگری حیران احداث شده‌، در ایام مختلف سال همواره میزبان گردشگران داخلی و خارجی از اقصی نقاط کشور است.

سرپرست بخشداری مرکزی آستارا در این رابطه در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه تعطیلات نوروزی فرصتی منحصر به فرد در صنعت گردشگری روستای حیران است، اظهار کرد: منطقه نمونه گردشگری حیران با استقبال چشمگیر مسافران نوروزی مواجه شده است.

سید سعید میر قربانی با بیان اینکه شهرستان مرزی آستارا مستعد سرمایه گذاری در صنعت گردشگری است، گفت: مناطق نمونه گردشگری آستارا کمک موثری به پویایی اقتصاد این شهرستان مرزنشین می کند. وی، افزود: سرمایه گذاری در صنعت گردشگری آستارا زود بازده است و بخش خصوصی نیز در این رابطه می تواند در رشد و ارتقاء این عرصه اقتصادی بیش از پیش سهیم باشد.

سرپرست بخشداری مرکزی آستارا با اشاره به استقبال بسیار خوب مسافران نوروزی از منطقه نمونه گردشگری حیران در ایام تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: شهرستان مرزی آستارا با داشتن جانبه های ویژه تجارت مرزی و طبیعت زیبای ساحل دریای خزر و همچنین گردنه کوهستانی حیران، در تمام فصول سال به ویژه در تعطیلات عید نوروز و تابستان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال مسافران نوروزی و گردشگران درسیستان و بلوچستان از پویش چشم به راهیم
  • آزادراه قزوین - رشت پر ترددترین محور ورودی گیلان
  • توجه به عرضه صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه‌های نوروزی
  • برپایی سیاه چادر در ورودی دزفول برای استقبال از مهمانان نوروزی
  • تردد در محورهای گیلان روان و شلوغ است/ فوت ۷ نفر بر اثر سوانح رانندگی
  • سیاه‌ چادر‌های عشایری همدان پذیرای مسافران نوروز ۱۴۰۳
  • مسافران نوروزی بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • اصلاح رفتار ترافیکی را از خودمان شروع کنیم/ فراکسیون ایمنی راه ها تشکیل شود
  • جان باختن ۱۰ نفر در تصادف‌های جاده‌ای قم طی نوروز امسال
  • استقبال مسافران نوروزی از منطقه نمونه گردشگری حیران آستارا