Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - آمریکا با تاکید بر ضرورت اقدام پایدار، قابل راستی آزمایی و برگشت ناپذیر پاکستان علیه تروریست ها، هشدار داد که یک حمله تروریستی دیگر در هند به شدت برای اسلام آباد مشکل آفرین خواهد شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روزنامه تایمز هند، یکی از مقامات عالیرتبه دولت آمریکا در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: لازمه تضمین جلوگیری از تشدید دوباره تنش ها در منطقه، مستلزم اقدامات منسجم و پایدار پاکستان در زمینه مهار گروه های تروریستی، به ویژه جیش محمد و لشکر طیبه، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، افزود: چنانچه به خاطر فقدان اقدام پایدار و درست پاکستان علیه این گروه ها، حمله تروریستی دیگری اجرا شود، برای پاکستان به شدت دردسرساز خواهد شد و دوباره به تنشی دامن خواهد زد که برای هر دو کشور(هند و پاکستان) خطرناک خواهد بود.
وی تاکید کرد، آمریکا و جامعه بین المللی باید شاهد اقدام برگشت ناپذیر و پایدار علیه گروه های تروریستی باشند. هنوز برای ارزیابی کامل زود است. پاکستان در روزهای گذشته گام هایی را برداشت و دارایی های برخی گروه های تروریستی را مسدود و برخی افراد را نیز دستگیر کرد. با این حال، باید شاهد اقدامات بیشتری باشیم.
به گفته وی، آمریکا به همراه شرکای بین المللی اش در تلاش است فشار بر پاکستان را تشدید کند. گروه اقدام مالی(FATF)، حوزه ای است که نشان دهنده ضرورت اقدام پاکستان علیه گروه های تروریستی است. در صورت اقدام نکردن، آنها (پاکستان) همچنان در فهرست خاکستری این گروه باقی می مانند.
این مقام آمریکایی خاطر نشان کرد؛ با وجود رفع تنش بین هند و پاکستان، این دو کشور همسایه همچنان در حالت آماده باش قرار دارند که مایه نگرانی واشنگتن است.
وی همچنین از تلاش واشنگتن برای جلوگیری از تشدید تنش بین هند و پاکستان گفت و افزود، سیاست دولت 'دونالد ترامپ' (رئیس جمهوری آمر یکا) در رابطه با پایگاه های امن تروریست ها، سیاست عدم مدارا است.
حمله انتحاری 25 بهمن ماه گروه تروریستی جیش محمد مستقر در خاک پاکستان به نظامیان هند در پولوامای کشمیر و کشتن 40 تن از آنها، شروع تنش تازه ای بین هند و پاکستان شد که پس لرزه های آن همچنان ادامه دارد.
هند به تلافی این حمله، پایگاه این گروه را در پاکستان بمباران کرد و نیروی هوایی این کشور نیز در جریان نبرد هوایی، دو فروند جنگنده میگ هند را سرنگون و یک خلبان آن را اسیر کرد که چند روز بعد آزاد شد.
آساق**1088**1486**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا پاكستان هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان با کشته شدن ۴ مهاجم دفع شد

به گزارش بامداد سه‌شنبه رسانه‌های پاکستانی، گروه تروریستی و تجزیه طلب ارتش آزادیبخش بلوچ مسوولیت حمله به پایگاه نیروی دریایی در شهر تربت واقع در ایالت بلوچستان را برعهده گرفت.

واکنش فوری نیرو‌های امنیتی پاکستان مانع از ورود مهاجمان به داخل محوطه پایگاه نیروی دریایی شد و درپی تبادل آتش، چهار تروریست کشته شدند.

منابع خبری پاکستان افزودند که توطئه حمله تروریستی دفع شد و نیرو‌های امنیتی عملیات پاکسازی در منطقه و بازداشت دیگر عوامل دخیل در این حمله را آغاز کردند.

هفته گذشته حمله تروریستی در شهر بندری گوادر واقع در بلوچستان پاکستان نافرجام ماند و ۸ مهاجم درپی واکنش نیرو‌های امنیتی این کشور کشته شدند. دو نظامی پاکستانی نیز در جریان این حمله جان خود را از دست دادند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به بندر گوادر، واکنش فوری و موثر نیرو‌های امنیتی پاکستان علیه اقدام تروریست‌ها را مورد تمجید قرار داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • طالبان حمله به شهروندان چینی در پاکستان را محکوم کرد
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • کشته شدن پنج مهندس چینی در حمله تروریستی در پاکستان
  • ۵ مهندس چینی در انفجار تروریستی در پاکستان کشته شدند
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان
  • آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان با کشته شدن ۴ مهاجم دفع شد
  • پژواک حمله تروریستی مسکو در پاریس
  • فیلم| محاکمه عاملان حمله تروریستی به سالن کنسرت در مسکو