Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:00:52 GMT

وزش باد، باران و برف برای البرز پیش بینی شد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۲۵۰۱

وزش باد، باران و برف برای البرز پیش بینی شد

کرج - ایرنا - مدیر کل هواشناسی البرز اعلام کرد که طی 2 روز آینده وزش باد، بارش باران و برف برای این استان پیش بینی می شود.

منصور رحمانیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بررسی آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی حاکی از فعالیت سامانه بارشی ضعیف در استان البرز است.
وی ادامه داد: پیامد این وضعیت، آسمان نیمه ابری، پاره ای نقاط به ویژه ارتفاعات بارش پراکنده باران و برف، عصر و شب وزش باد و به تدریج کاهش ابر برای استان پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول دمای کمینه و بیشینه هوای امروز استان را منفی یک تا 9 درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: کمترین و بیشترین دمای هوای استان فردا جمعه بین 2 تا 13 درجه بالای صفر و پس فردا شنبه بین سه تا 14 درجه بالای صفر افزایش می یابد.
وی خاطر نشان کرد:سرعت وزش باد عصر امروز و فردا جمعه 28 کیلومتر در ساعت است که پس فردا به 20 کیلومتر در ساعت کاهش می یابد.
مدیر کل هواشناسی البرز وضعیت کیفی هوای امروز و 2 روز آینده استان را سالم اعلام کرد.
7410/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد وزش باد باران و برف البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین باران در جنوب بوشهر به میزان ۴۰ میلیمتر ثبت شد

کارشناس مسئول اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه بارش باران با شدت در مناطق جنوبی استان ادامه دارد، گفت: ایستگاه‌های هواشناسی تاکنون بیشترین بارش باران در جم به میزان ۴۰ میلیمتر ثبت شده است. - اخبار استانها -

علیرضا بهادری در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به  اینکه سامانه بارشی در جنوب استان بوشهر فعال است، اظهار داشت: این سامانه با صبح فردا فعال است و بارش باران، رگبار پراکنده و افزایش سرعت وزش باد در پی دارد.

وی با بیان اینکه اکنون تمرکز سامانه بارشی استان بوشهر در جنوب این استان است، گفت: وزش باد، وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش تند باد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط استان به‌ویژه نواحی جنوبی و مرکزی مورد انتظار است.

کارشناس مسئول اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به میزان بارش باران در استان خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های هواشناسی استان بوشهر تا صبح امروز بیشترین بارش باران در شهرستان جم منطقه انارستان به میزان 40 میلیمتر ثبت کرده است.

بهادری ثبت 30 میلیمتر بارش باران در دشتی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: بنادر دیر و کنگان 25 میلیمتر بارش باران ثبت شده که اکنون بارش باران همراه با تند باد لحظه‌ای در این شهرستان‌ها ادامه دارد.

وی از مواج و متلاطم شدن خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از فردا به‌تدریج با کاهش ابر، وضعیت جوی و دریایی استان تا اوایل هفته آینده آرام می‌شود.

کارشناس مسئول اداره کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد و تا اوایل وقت فردا در برخی نقاط بویژه نواحی مرکزی و جنوبی، بارش باران، گاهی رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش تند باد پیش‌بینی شده است،گفت: جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر غالباً جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت 10 تا 36 کیلومتر در ساعت و تا اوایل وقت فردا در برخی ساعات در نیمه جنوبی گاهی بیش از 50 کیلومتر در ساعت است.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • بیشترین باران در جنوب بوشهر به میزان ۴۰ میلیمتر ثبت شد
  • افزایش دمای هوای استان گلستان برای روزهای پایانی هفته
  • رگبار شدید باران امروز و فردا در این ۱۱ استان | وضع هوای همه شهرها تا آخر هفته
  • پیش بینی آخر هفته ای بارانی برای کرمانشاه/دمای هوا افزایش می‌یابد
  • مدارس هرمزگان فردا غیرحضوری شد
  • پیش بینی دمای هوای ۳۰ درجه‌ای پایان هفته در گلستان
  • استقرار هوای صاف و آفتابی در مازندران
  • تداوم هوای سرد و بارش باران در خراسان رضوی
  • هوای صاف تا نیمه ابری در شهر‌های مازندران