Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:38:58 GMT

ژاپن وجود آب در سطح سیارک ریوگو را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۲۶۶۰

ژاپن وجود آب در سطح سیارک ریوگو را تایید کرد

پکن- ایرنا- تیم تحقیقات فضایی ژاپنی وجود آب بر سطح سیارک ریوگو جایی که کاوشگر هایابوسا 2 در حال انجام ماموریت است را تایید کرد.

به گزارش ایرنا تلویزیون ژاپن روز پنجشنبه گزارش کرد اعضای این تیم تحقیقاتی متشکل از آژانس اکتشافات هوا فضای ژاپن (جاکسا) و به همراه چندین دانشگاه، ترکیب بافت سنگ های جمع آوری شده توسط کاوشگر هایابوسا از سطح سیارک ریوگو را به مدت دو ماه با کمک اشعه های مادون قرمز این کاوشگر مورد آزمایش قرار داده اند این محققان هم اکنون می گویند که به نشانه ای دست یافته اند که حاکی از وجود آب در سنگهای موجود در سیارک ریوگو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر گفته این محققان این بدان معنا است که در سطح این سیارک آب وجود دارد اما این آب به صورت مایع یا یخ نیست بلکه به صورت مواد معدنی حاوی هیدروکسیل است.
کاوشگر هایابوسا 2 که بر سطح سیارک ریوگو فرود آمده بود در ماه فوریه نمونه سنگ هایی را از سطح این سیارک جمع آوری کرده است.
تیم تحقیقاتی جاکسا می گوید که ممکن است سیارک ریوگو از به هم پیوستن مجدد ذرات حاصل از برخورد یک جرم آسمانی به وجود آمده باشد.
کوهی کیتازاتو، یکی از اعضای این تیم می گوید اگر هایابوسا 2 نمونه های سنگ جمع آوری شده از سطح ریوگو را در سال 2020 به زمین بیاورد به کشف های بسیاری دست خواهند یافت.
او گفت امیدوار است که این ماموریت با موفقیت انجام شود.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات ژاپن كشف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت:  « طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

دیگر خبرها

  • تایید شد: لالیگا از دو فصل دیگر در آمریکا!‏
  • چگونه دوران "سربازی" را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • تمام؛ مالکیت سرخابی‌ها توسط AFC تایید شد
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • بازتاب خبر تایید انتقال طارمی به اینتر توسط خبرنگار مشهور + عکس
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • کشف سیارکی که بچه ماه است!