Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@05:48:40 GMT

دمنوشی آشنا برای کاهش چروک های پوست

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۲۷۵۱

دمنوشی آشنا برای کاهش چروک های پوست

بدون شک چای سبز نامی آشنا در میان تمامی افرادی است که به تناسب اندام و سلامتی خود اهمیت می‌دهند چرا که خواص بی‌شمار آن درمانگر بسیاری از مشکلات بدن است.

به گزارش ایمنا، خواص دمنوش چای سبز به قدری زیاد است که این نوشیدنی گیاهی را که از گلبرگ‌های تازه چای به دست می‌آید، در زمره سالم‌ترین نوشیدنی‌ها قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مصرف روزانه سه تا چهار فنجان چای سبز می‌تواند در مسیر دستیابی به سلامت عمومی بدن بسیار مؤثر باشد ولی نوشیدن بیش از حد آن ممکن است بر عملکرد کبد تأثیر منفی گذارد. این گیاه، محرکی بسیار قوی برای پایانه‌های عصبی است و احتمال بروز عفونت و دفع بیش از حد آب از بدن را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، چای سبز با تأثیر بر خواب سبب افزایش بی قراری و عصبانیت شده و مصرف آن برای خانم‌های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

با این حال فواید این گیاه به قدری است که بر تمامی مضراتش ارجحیت داشته و در صورتی که بیش از چهار فنجان در روز مصرف نشود می‌تواند بهترین تأثیر را در عملکرد بدن داشته باشد؛ در ادامه به بررسی این فواید می‌پردازیم.

تأثیر چای سبز در کاهش وزن

مصرف چای سبز دو ساعت پس از صرف هر یک از وعده‌های غذایی راهی مؤثر برای خلاص شدن از شر اضافه وزن و چاقی است. از سوی دیگر بر خلاف چای سیاه هیچ مشکلی برای جذب آهن غذا به وجود نمی‌آورد. البته مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند بر جذب آهن، روی، کلسیم و مواد معدنی موجود در غذاها تأثیر منفی داشته باشد.

تأثیر چای سبز بر سلامت پوست

وجود آنتی‌اکسیدان‌های بسیار در این نوشیدنی تأثیر به سزایی در کاهش روند پیری پوست و افزایش شادابی آن داشته و پوست را در برابر تأثیر رادیکال‌های آزاد در ایجاد آسیب، افتادگی، ایجاد چین و چروک و سرطان حفظ می‌کند.

تأثیر چای سبز بر سلامت قلب

چای سبز با کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب سبب بهبود شرایط قلب و عروق شده و از احتمال بروز تصلب شراین و لخته شدگی خون و در نتیجه رخ دادن بیماری‌های قلبی عروقی و حتی سکته مغزی پیشگیری می‌کند.

تأثیر چای سبز بر سلامت عمومی دهان

خاصیت گس بودن چای سبز و داشتن مقادیری از فلوراید می‌تواند به انقباض بافت‌ها و ماهیچه‌ها کمک کند و شستشوی دهان با آن سبب سفت شدن لثه‌ها و بنابراین حفظ دندان‌ها می‌گردد. همچنین این خاصیت در حفظ بدن از تورم مفاصل و غضروف ها و حتی پوکی استخوان نیز پیشگیری می‌کند. از طرفی این نوشیدنی با از بین بردن باکتری‌های مضر ناحیه دهان از ایجاد بوی بد آن نیز پیشگیری می‌کند.

تأثیر چای سبز بر بیماری‌ها

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز موجب تقویت سیستم ایمنی در بدن می‌شود. با کمک این خاصیت، می‌توان از بروز آنفلوآنزا، سرماخوردگی، حساسیت‌های پاییزی، اسهال و استفراغ و حتی سرطان پیشگیری کرد.

از جمله دیگر خواص چای سبز می‌توان به تقویت حافظه، افزایش فعالیت‌های مغزی، پیشگیری از بروز بیماری آلزایمر، پیشگیری از فشار خون بالا، کاهش قند خون، خاصیت آرامبخشی و کاهش افسردگی اشاره کرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیماری های قلبی عروقی چای سبز رژیم لاغری سلامتی مراقبت از پوست میکروب های دهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند

اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم  انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله نخست انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهادهای امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره  پرونده های تخلفات انتخاباتی  نیز گفت:  یکسری پرونده ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت:  در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده  است و نتیجه اش این بود که برای نخستین بار  در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقان در روزهای عید کلاً منتفی شد و سخت گیری ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقان  پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • عکس| امیر تتلو با لباس های چروک و مو و ریش های تراشیده!
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن + فیلم