Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:13:38 GMT

20 شهرستان مازندران از مهمانان نوروز98 استقبال کردند

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۲۸۷۱

20 شهرستان مازندران از مهمانان نوروز98 استقبال کردند

ساری - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران اعلام کرد: در نخستین روز از سال 98 ازمیان 22 شهرستان استان 20 شهرستان در مبادی ورودی خود از نخستین مسافران نوروزی با اهدای گل و شیرینی استقبال کردند.

مهران حسنی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران ستاد تسهیلات سفر نوروزی گفت: این میزان از استقبال نه تنها نشان از حرکت شهرستان های مازندران به سمت گردشگر پذیری دارد ، با توجه به حوادث طبیعی روهای پایانی سال 97، گویای عادی شدن شرایط زندگی بخصوص در مناطق مرکزی و شرقی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امسال سعی شده با توجه به پیش بینی های جوی و نوروز پر باران، برنامه های متنوعی برای گردشگران تدارک دیده شود که متناسب با شرایط فرهنگی ، تاریخی و گردشگری هر منطقه و شهرستان می باشد.
** رشد چهار درصدی سفرمسافران نوروزی به مازندران
معاون گردشگری مازندران اعلام کرد: از 27 تا 29 اسفند ماه 98 طی 2 روز میزان یک میلیون و 560 هزار مسافر و گردشگر وارد مازندران شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چهار درصدی را نشان می دهد.
وی همچنین اشاره کرد که با توجه به تعطیلی عملی مدارس از هفته آخر اسفند تعداد مسافران ورودی به استان مازندران بیش از آمار اعلام شده است.
حسنی اعلام کرد که امسال ظرفیت گردشگری مازندران در مجموع با احتساب اماکن رسمی و غیر رسمی به یک میلیون و 230 هزار نفر شب اقامت رسید که نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشت.
7335/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نوروز 97 گردشگر مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صفوی گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ در قالب ستاد خدمات سفر با برنامه‌ریزی انجام شده میزبان مسافران و گردشگران بودیم.

وی با اشاره به اینکه امسال بهار طبیعت با بهار قرآن مقارن شده بود، افزود: در ابتدای این طرح حجم ترافیک در جاده‌ها حاکی از کاهش ۱۰ درصدی تردد‌ها در کشور بود؛ اما آمار‌ها نشان می‌دهد، ورود مسافران به استان زنجان نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بابیان اینکه حدود ۲۶۰ موزه و اماکن در ارزیابی رسمی کشور وجود دارد، گفت: موزه رختشویخانه، موزه مردان نمکی و پایگاه جهانی سلطانیه جزو ۵۰ مکان نخست و ۲۰ درصد پربازدید اماکن و موزه‌های کشور بودند.

صفوی افزود: باید در حوزه زیرساخت‌های گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم و بویژه معرفی آثار تاریخی و طبیعی، گردشگری و صنایع دستی استان در همه حوزه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در نمایشگاهی، از گردشگری فناورانه یاد کردند و کارگاه گردی از موضوعاتی است که باید به آنها پرداخته شود و معرفی این ظرفیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما می‌تواند به تحقق آن کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموعه استان تمرکز توجه به حوزه‌های سه گانه میراث فرهنگی و صنایع دستی را می‌بینیم، گفت: در حال حاضر سه سرمایه‌گذار برای احداث هتل پنج ستاره داریم که کار‌های مقدماتی انجام شده است.

وی افزود: در دو سال اخیر حدود ۹۰ موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری صادر کردیم و بخشی از اینها به پروانه ایجاد رسیده است.

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز
  • آغاز ششمین فصل آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری مازندران
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان