Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@20:09:10 GMT

تبلیغات مؤثر در حوزه اسباب‌بازی بسیار کم است

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۳۳۳۶

تبلیغات مؤثر در حوزه اسباب‌بازی بسیار کم است

جاوید مقدمی عضو انجمن هیئت مدیره تولیدکنندگان اسباب‌بازی و تولید کننده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: اگر بخواهیم در زمینه فروش و ترویج اسباب‌بازی در داخل کشور موفق عمل کنیم باید تبلیغات مؤثر داشته باشیم تا مخاطبان را با خود همراه کنیم. البته تولید پیوست‌های فرهنگی همراه با اسباب‌بازی هم مؤثر است. اگر به اسباب‌بازی‌ها یا عروسک‌های معروف همانند «باربی»، «باب‌اسفنجی»، «بت‌من» و… نگاه کنیم، می‌بینیم همراه محصولات اسباب‌بازیشان انیمیشن، کارتون، لوازم‌التحریر و… تولید و عرضه شده است اما ما برای اسباب‌بازی‌هایمان چه کردیم؟

این تولیدکننده اسباب‌بازی با اشاره به اینکه تولید اسباب‌بازی باید با پیوست فرهنگی همراه باشد، تصریح کرد: اگر عروسک «اسپایدرمن» طرفدار زیاد دارد و خوب فروخته می‌شود حتی بزرگسالان هم عروسک‌های رومیزی‌اش را خریداری می‌کنند و روی میز کنار مانیتورشان می‌گذارند به خاطر اینکه فیلم، انیمیشن، کمدی استریپ درباره آن ساخته شده است اما شما ببینید برای اسباب‌بازی ایرانی چه‎کار کردیم؟ اسباب‌بازی‌های ما فقط اسباب‌بازی بوده‌اند نه انیمیشنی برایش ساخته شده! نه در کتاب‌های داستانی و فیلم‌ها به آن پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین درباره طراحی گرافیک کتاب‌های داستان کودک و نوجوان و کیفیت پایین برخی از آن‌ها گفت: ببینید اگر عروسک یا اسباب‌بازی فوق‌العاده‌ای طراحی شود و به داستان‌نویس کودک بگویند داستان خوبی برای آن محصول بنویسد هیچ فردی آن کتاب را نمی‌خرد زیرا در زمینه طراحی، گرافیک و نوع متن هیچ‌گونه تأمل و تفکرات عمیق وجود دارد و این بیشتر باعث دلزدگی مخاطب می‌شود.

مقدمی در ادامه اظهار کرد: زیرا در ایران بیشتر به دنبال این هستند که قیمت کتاب چه مقدار تمام می‌شود، گرافیستی که ارزان‌تر طراحی می‌کند و مبلغ بسیار کمی می‌گیرد را انتخاب می‌کنند اگر هم آن محصول نابود شد، برایشان اهمیتی ندارد ولی اگر به کتاب‌های کودک و نوجوان غربی نگاه کنید گویی هر صفحه از آن کتاب تابلوی نقاشی تمام عیار است. کاش ما هم می‌توانستیم به این موضوعات با دید وسیع و تفکرات عمیق نگاه می‌کردیم.

کد خبر 4571455 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اسباب بازی ایرانی اسباب بازی هوشمند شورای نظارت بر اسباب بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سامانه «نظارت مردمی بر تبلیغات»، شهروندان می‌توانند با مراجعه به شناسه اینترنتی #نظارت_بر_تبلیغات در پیام رسانه‌های داخلی، به ارسال شکایات، انتقاد و پیشنهاد متعهدانه خود در حوزه تبلیغات اقدام کنند.
به گفته عباس محمدیان، سامانه نظارت مردمی بر فضای تبلیغات کشور با امکان گزارش تخلفات در بستر‌های مختلف مجازی و حقیقی برای کاربران در دسترس عموم قرار گرفته است.
وی؛ افزایش دقت و سرعت نظارت، کاهش هزینه‌ها، افزایش اعتماد عمومی به نظام تبلیغاتی کشور، ارتقای سلامت تبلیغات، ایجاد زمینه رقابت سالم در فضای تبلیغاتی را از جمله فواید مردمی‌سازی نظارت‌ها در حوزه تبلیغات دانست..
به گفته مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شاخص‌ها و معیار‌های تشخیص تخلفات بر اساس قوانین و مقررات موجود در حوزه تبلیغات، قانون نظام صنفی، قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و آئین‌نامه اجرایی آن تدوین شده است.

دیگر خبرها

  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • تأکید رئیسی بر نقش مؤثر مجالس ایران و پاکستان در تسهیل و تسریع ارتقای روابط فیمابین
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • نکات مهم در طراحی بنر‌های تبلیغاتی!
  • دستورالعمل ساترا برای تبلیغات بازرگانی در شبکه نمایش خانگی
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • ترجمه «آموزه‌های استفان کاوی» منتشر شد