Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@11:54:39 GMT

شهر گنبد از سیلاب تخلیه شد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۳۴۴۳

شهر گنبد از سیلاب تخلیه شد

فرماندار ویژه گنبدکاووس روز گذشته (چهارشنبه) در مصاحبه با خبرنگاران، از آبگرفتگی و وورد سیلاب به 25 درصد از شهر گنبدکاووس خبر داده بود و تا روز گذشته سیلاب ناشی از طغیان گرگانرود به داخل شهر، تا حوالی برج قابوس در مرکز شهر نیز مشاهده می شد.
هم اینک نیروهای امدادی و رفتگران با استفاده ماشین آلات در حال پاکسازی مناطق مختلف شهر، بویژه حوالی برج قابوس در مرکز شهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاهدات خبرنگار ایرنا از مناطق حاشیه ای شهر نیز حاکیست، مردمی که چند روز سخت را پشت سر گذاشته اند، در حال پاکسازی حیاط منازل و معابر شهر در محدوده سکونت خود هستند و شهر حالت عادی به خود گرفته است.
یکی از ساکنین محدوده افغان آباد گنبد به خبرنگار ایرنا گفت: در این بخش از شهر، تنها محله افغان آباد که در حاشیه رودخانه واقع شده هنوز دچار آبگرفتگی است. است.
مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا از مناطق مختلف شهر گنبد در حاشیه گرگانرود در صیح روز پنجشنبه از جمله محله بدلجه در انتهای خیابان خیام شمالی، محله آخوند آباد و نیز خیابان های این محله تا میدان یادبود و همچنین کوی ملانفس که دچار آبگرفتگی شده بودند، حاکی از تخلیه کامل آب از این مناطق است و مردم به همراه نیروهای امدادی در حال نظافت شهر می باشند.
بارش شدید باران در منطقه شرق گلستان که از 26 اسفند سال گذشته آغاز و به مدت 48 ساعت به طور مداوم ادامه داشت، باعث طغیان رودخانه های منطقه و نیز سرریز سدهای گلستان و بوستان شد.
این وضعیت به پرآبی رودخانه گرگانرود انجامید که با طغیان خود در محدوده شهر گنبد، جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی یک چهارم از شهر را سبب شد.
براساس مشاهدات خبرنگارایرنا، سطح آب این رودخانه هم اینک با کاهش بسیار محسوس نسبت به روز گذشته، به صورت کامل در بستر خود در جریان است.
1860
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 برج شهر سیلاب گنبد تخلیه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سعید کیا کجوری با تشریح عملکرد اداره کل در سال ۱۴۰۲ گفت: عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار در این مدت در بخش صادرات کالا، از رشد ۲۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه قبلی برخوردار بوده است.

وی با بیان این که افزایش عملکرد بنادر تابعه اداره کل در سال ۱۴۰۲ طی ۱۳ سال گذشته بی سابقه بوده است خاطر نشان کرد: عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار در بخش تخلیه و بارگیری کالا طی یک سال گذشته، در مجموع بالاترین نرخ رشد را در بین بنادر تجاری کشور داشته است.

کیا کجوری با اشاره به افزایش ورود کشتی به بنادر تابعه اداره کل با وجود مشکلات مربوط به لایروبی و کاهش تراز آب دریا گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل و شرکت‌های تابعه بخش خصوصی، تعداد ۴۸۸ فروند کشتی تجاری در سال گذشته وارد بنادر نوشهر و فریدونکنارشده که ۷۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه قبلی نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی معابر و اجتناب از توقف در حاشیه رودخانه‌ها
  • رشد ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  •  امدادرسانی نجاتگران هلال احمر گرمه به متاثرین از سیل و آبگرفتگی
  • تخلیه آب از منازل‌ مسکونی‌ در شهرستان خانمیرزا و بروجن
  • آبگرفتگی و سیل آبشار یاسوج/ رعایت نکردن حریم رودخانه خسارات به بار آورد+ فیلم
  • پیشرفت ۶۰ درصد لایروبی جاجرود در محدوده شمیرانات
  • تداوم عملیات تخلیه آب در سه محله اهواز
  • ۱۱ شهر خوزستان درگیر آبگرفتگی‌ اند/ تخلیه آب از منازل در اهواز
  • ۱۱ شهر خوزستان درگیر آبگرفتگی‌اند/ تخلیه آب از منازل در اهواز
  • وضعیت قرمز و خطر وقوع سیلاب در ۹ استان