Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@14:52:39 GMT

چه چیزهایی را جایگزین آجیل کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۳۴۴۶

 زهرا عبداللهی رئیس دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگویی، اظهار کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز به دلیل افزایش تعداد مهمانی و دید و بازدید مردم، افراد باید با رعایت الگوی غذایی سالم از مصرف غذاهای چرب، شور جداً بپرهیزند.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات عید نوروز افراد باید به شدت مراقب نوع موادغذایی مصرفی خود باشند تا دچار بیماری‌های غیرواگیر مانند افزایش وزن، چاقی، دیابت، فشار خون و قلبی و عروقی پس از پایان تعطیلات نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبداللهی افزود: مصرف آجیل شور به دلیل اینکه حاوی میزان زیادی نمک است برای بدن به شدت ضرر دارد و در افراد مستعد و حتی مردم عادی باعث بروز بیماری فشار خون و در نهایت مشکلات قلبی – عروقی می‌شود و من به همه توصیه می‌کنم در ایام تعطیلات نوروز از آجیل‌های کم نمک و مغزهای طبیعی مانند برگ انجیر، کنجد و دیگر تنقلات سالم استفاده کنند.

رئیس دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: مصرف بیش از حد شیرینی به دلیل قند و چربی بالا باعث افزایش وزن و گرفتگی رگ‌های قلب می‌شود و از این رو باید مصرف شیرینی و شکلات را از برنامه غذایی خود کم کرده و به جای آن از میوه و سبزی استفاده کرد.

وی تأکید کرد: متأسفانه به دلیل شرایط اقتصادی موجود برخی از میوه‌ها گران قیمت است، اما میوه ریز و درشت دارای ارزش غذایی یکسان است و افراد برای تأمین ویتامین و املاح مورد نیا بدن خود لازم نیست حتما میوه درشت را جهت مصرف خریداری کنند.

عبداللهی گفت: به جای مصرف آجیل‌های شور و چرب می‌توان از گندم، کشمش، شاهدانه، عدس و ماش بو داده و دیگر تنقلات سالم مصرف کنند، زیرا این مواد دارای ارزش غذایی بالا بوده و جایگزین خوبی برای آجیل محسوب می‌شود.

روزپلاس

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چربی‌سوزی مؤثر با این ۵ ماده غذایی

به گزارش خبرآنلاین، برای چربی‌سوزی اصولی، ترکیبی از یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و به‌کارگیری عادات سالم در سبک زندگی ضروری است. هم‌چنین برخی مواد غذایی چربی‌سوز با دارا بودن مواد مغذی خاص به کاهش چربی و کاهش وزن کلی کمک می‌کنند:

۱) تخم‌مرغ

تخم‌مرغ سرشار از کولین است و در متابولیسم چربی نقش دارد. خوردن تخم‌مرغ می‌تواند با ایجاد حس سیری، احتمال پرخوری در طول روز را کاهش دهد.

۲) آجیل

آجیل‌ها منبع پروتئین و چربی‌های سالم هستند؛ همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده مغذی تبدیل می‌کند که برعکسِ ارزش غذایی بالا، دارای کالری پایینی هستند و گزینه مناسبی برای کاهش وزن به شمار می‌آیند.

۳) روغن زیتون

روغن زیتون، سرشار از چربی‌های تک غیراشباع یا چربی‌های سالم و اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ است و با افزایش سوخت‌وساز بدن، باعث چربی‌سوزی می‌شود. این روغن به جنگ کلسترول بد می‌رود و با کاهش آن، فرآیند چربی‌سوزی را آغاز می‌کند.

۴) اسفناج

اسفناج یکی از بهترین سبزیجات برای کاهش وزن است که کالری ناچیزی دارد. فیبر موجود در اسفناج باعث هضم بهتر غذا و ایجاد احساس سیری می شود.

۵) گوجه‌فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از ترکیبات بتاکاروتن، لیکوپن و لوتئین است که مصرف این ترکیبات با کاهش تجمع چربی احشایی در ارتباط است و با بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی مبارزه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، این هشت نوع سبزیجات را بخورید

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1886540

دیگر خبرها

  • تغذیه صحیح به هنگام سحر و افطار
  • چربی‌سوزی مؤثر با این ۵ ماده غذایی
  • چهار ماده غذایی ارزان و سالم مخصوص سفر
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم
  • عوارض خوردن خوراکی و نوشیدنی‌های صنعتی بجای وعده غذایی
  • این غذاها را در بهار بخورید
  • ۶ فایده بی‌نظیر خیار؛ خوردن خیار به این افراد توصیه نمی‌شود
  • مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته در «دیلم» جمع آوری شد