Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:03:37 GMT

روستاییان کالپوش میامی رسیدگی بیشتر را خواستار هستند

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۳۷۴۴

روستاییان کالپوش میامی رسیدگی بیشتر را خواستار هستند

شاهرود-ایرنا- کمبود امکانات و خدمات‌رسانی ضعیف به روستاییان برف زده بخش کالپوش آنان را با مشکلات زیادی روبرو کرده و قطع برق مشکلات مردم را دوچندان کرده است.

به گزارش ایرنا ، مردم روستاهای این بخش در حالی فصل زمستان را پشت سر گذاشتندکه بارش برف راه‌های ارتباطی آنها را با روستاها و نزدیک‌ترین شهرهای اطراف بسته ،
رفت و آمد به روستاها دشوار است و برای رسیدن به این مناطق جاده‌ای پوشیده از برف و یخ را آن هم با دشواری فراوان باید پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بارش برف وکولاک شدید خدمت رسانی نیروهای امدادی را درساعت های اولیه مختل کرده بود و افتادن بیش از 100تیر برق درمسیر های اصلی این بخش زندگی ونوروز سختی را برای مردم رقم زد.
به گزارش ایرنا ، بارش شدید برف که از روز دوشنبه در این منطقه آغاز شد، موجب بسته شدن راه ها و قطع برق و گاز در برخی روستاها شد .
با این که نیروهای خدمات رسان از همان لحظات نخستین تلاش ها را آغاز کردند، ولی هجم بارش و نیز کولاک شدید موجب شده تا همچنان اهالی برخی روستاها مشکلاتی داشته باشند.
ابوالفضل رضازاده یکی از کشاورزان روستای سوداغلن بااشاره به کندی خدمت رسانی درگفت وگو با ایرنا افزود: چند روزاست نبودبرق مردم راکلافه کرده ودربرخی روستاها آب آشامیدنی نیز وجود ندارد .
وی گفت: مغازه ها تعطیل شده ونانوایی ها نیز امکان پخت ندارند واز شهرهای مجاور به سختی نان تهیه کرده ایم.
احمد رضایی یکی از اهالی کالپوش ضمن تشکر از نیروهای راهداری وامدادی درگفت وگو با ایرنا گفت : باتوجه به برف شدید وکولاک حضور نیروهای امدادی بیشتری برای خدمات رسانی به مردم نیازاست .
بیات درادامه باگلایه مندی از حضور نداشتن برخی مسئولان در منطقه افزود : این مسوولان که باید دغدغه مردم راداشته باشد دراین روزها در منطقه حضورندارند.
رضا قربانی از اهالی روستای حسین آباد کالپوش نیز با اشاره به قطع برق در روستاهای کالپوش گفت : درایام نوروز نبودبرق کام مردم رادراین روزها تلخ کرده ، انتظار داریم مسئولان برای برق دارشدن روستاها تلاش بیشتری داشته باشند.
احمدملایری سرپرست فرمانداری میامی بااشاره به بارش برف وکولاک شدید در بخش کالپوش به خبرنگار ایرنا گفت : نیروهای امدادی و راهداری در نخستین ساعت های بسته شدن راه ها در منطقه برای بازگشایی مسیر حضور داشته اند وبی درنگ بعد از فروکش کردن برف عملیات بازگشایی را در محورهای اصلی و بین روستایی آغاز و برخی محورها باز شده است .
وی ضمن تشکراز صبر و شکیبایی مردم گفت: باقطع برق مشکلات فراوانی بوجودآمده است و با اعزام گروه های فنی به دنبال برق دارکردن روستاها می باشیم که تاکنون روستاهای نردین و حق الخواجه برق دارشده اند .
وی خاطرنشان کرد : با تلاش مسئولان مشکل آنتن دهی تلفن همراه دربرخی روستاها برطرف شده است .
وی بااشاره به ادامه بارش برف دراین بخش گفت: دهیاران،شوراهای اسلامی روستاها و نیروهای امدادی ،راهداری ،بسیج مردمی درحال خدمات رسانی می باشند.
این گزارش درحالی تهیه شد که در چند روز گذشته خودروهای گرفتار در برف توسط تیم های امدادی رهاسازی شده است.
بسیاری از افرادی که گرفتار برف شده اند درساعت های نخستین درمساجد وحسینیه روستاها اسکان داده شدند.
رفت و آمد در راه های روستایی بخش کالپوش به خاطر بارش شدید برف از روز دوشنبه دچار اختلال شده است.
بخش کالپوش باطبیعت بسیار زیبا در شمال شهرستان میامی در منطقه کوهستانی واقع شده است.
جنگل دشت شاد ، حسین آباد و نام نیک ، غارنام نیک ،دشت شقایقها و آفتابگرگردان در دشت دانیال ،سدکالپوش ، آبشارهای حسین آباد و نام نیک ازجمله جاذبه های گردشگری دراین بخش می باشد.
مجموع راه های شهرستان میامی 570 کیلومتر است که حدود340 کیلومتر راه روستایی می باشد.
شهرستان میامی با هشت هزارو 600 کیلومتر مربع و جمعیت حدود 40هزار تن درشرق استان سمنان واقع است .
بخش کالپوش با بیش از 25هزارتن جمعیت دارای 12 روستاست.
7357/6167

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وضعيت روستاها بخش كالپوش ميامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۳۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار جنگ نیست/ باید به رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دادیم

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جلسه اخیر شورای امنیت با موضوع بررسی پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی با درخواست این رژیم، اظهار کرد: این جلسه بدون هیچ بیانیه‌ای در محکومیت ایران به پایان رسید، چرا که در شرایط فعلی رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی وضعیت خوبی ندارد و نگاه‌ها به این رژیم منفی است.

وی توضیح داد: حدود ۱۹۰ روز است که رژیم غاصب صهیونیستی، غزه را بمباران و مردم مظلوم فلسطین را به خاک و خون کشیده است. این رژیم به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف جنگ غزه پایبند نبود و آن را اجرا نکرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد: از سوی دیگر دو هفته قبل حامیان رژیم صهیونیستی، در جلسه شورای امنیت مانع محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران شدند و همین مساله باعث شد که آنان این بار در رسیدن به یک دستاورد سیاسی در جلسه شورای امنیت ناکام شوند و نشست شورای امنیت درباره پاسخ ایران به اسرائیل فاقد دستاورد برای این رژیم بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملیات «وعده صادق» بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد انجام شد و اقدام ایران یک اقدام دفاعی مشروع بود. ما در این عملیات به تجاوز رژیم صهیونیستی با هدف احیای بازدارندگی پاسخ دادیم و پاسخی مقتدرانه و در عین حال کنترل شده بود و اثر خودش را گذاشت.

عمویی تاکید کرد: ما از ابتدا اعلام کردیم که خواستار جنگ در منطقه نیستیم، بلکه به دنبال کاهش تنش و رفع مشکلات در منطقه هستیم و مشکل اصلی را هم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می‌دانیم. با پایان این جنایت‌ها و رسیدن مردم فلسطین به حقوق‌شان قطعاً تنش در منطقه هم کاهش خواهد یافت. این خوی تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی است که دائماً باعث افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود.

وی گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران به اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق پاسخ نمی‌داد، این محاسبه غلط در ذهن صهیونیست‌ها شکل می‌گرفت که ایران ناتوان از پاسخگویی است و می‌توانست باعث شود که رژیم صهیونیستی دست به اقدامات خطرناک‌تر بزند. دفاع از خاک و اماکن دیپلماتیک و شخصیت‌های حقوقی کشورمان امری واجب است و لازم بود که این بازدارندگی احیا شود که با عملیات موفق وعده صادق این بازدارندگی احیا شد.

کد خبر 6078946 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اجرای اقدامات برای تامین زیرساخت ها ورفع مشکلات مردم سیل زده
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است
  • تامین آب آشامیدنی مهمترین خواسته مردم میامی است
  • استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است
  • کمک ۸۰ میلیون ریالی روستاییان رباط میاندشت بخش رخ به مردم غزه
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد
  • فرهنگ مدیریت زباله در روستاها نهادینه شود
  • ایران خواستار جنگ نیست/ باید به رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دادیم
  • استاندار مازندران؛ روستاییان را به توسعه بومگردی فراخواند