Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@20:34:07 GMT

رونق اقتصادی عامل ارز آوری و رفاه عمومی است

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۳۷۹۰

رونق اقتصادی عامل ارز آوری و رفاه عمومی است

حمید حاج اسماعیلی گفت: خوشبختانه مقام معظم رهبری در چند سال گذشته بر مسائل اقتصادی تاکید دارند و تولید و حمایت از کالای ایرانی را مورد توجه قرار داده اند، قطعا تاکید ایشان بر موضوع رونق تولید بسیار به جاست و امسال نیز به درستی به این موضوع اشاره شد، از این رو انتظار می روئد دولت در سال ۹۸ تمام توان خود را بر حمایت از بنگاه های داخلی قراردهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید حاجی اسماعیلی کارشناس اقتصادی و فعال کارگری در گفتگو با قدس آنلاین، با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "رونق تولید"، گفت: در شرایطی که کشور دچار تحریم است و تحریم های شدید آمریکا، مراودات ما با کشورهای دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، گزینه اصلی در توسعه ی اقتصادی و افزایش رفاه توجه به گزینه مهم رونق تولید است، رونق تولید در ایران به این دلیل راهگشا است که هم می تواند تامین کننده نیازهای داخلی و هم جنبه های صادراتی را در کشور رونق دهد، درست است در یک داد و ستد شکوفا مراودات تجاری اعم از صادرات و واردات امر مهمی است، اما هنگام تحریم رونق تولید راهکار اصلی و اساسی است که می تواند بخش زیادی از نیازهای کشور را از واردات بی نیاز کند.

وی دراین باره افزود: با توجه به اینکه ایران در دهه های گذشته اعم از قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلاتمی وارد کننده بسیاری از کالاهای غیر ضروری بوده است، رونق تولید می تواند منجر به احیای منابع و ظرفیت‌های داخلی شود و بخش زیادی از مشکلات کشور را حل کند، درعین حال جنبه های صادراتی کالای با کیفیت ایرانی منجر به افزایش  ارز آوری برای کشور می شود.

این کارشناس بازار کار اظهار داشت: از سوی دیگر تولیدات کشورهای همسایه به لحاظ سطح تولیدات و کیفیت نسبت به ایران در سطح پایین تری قرار دارد بنابراین تولید بیشتر با کیفیت بهتر می‌تواند بازارهای  بسیار خوبی را برای صادرات تولید ایرانی فراهم کند، از این رو با رونق تولید با کیفیت می توان بر موضوع مهم صادرات و ارز آوری آن حساب باز کرد.

حمید حاج اسماعیلی با تاکید بر اهمیت موضوعات اقتصادی  رهبری بر آن گفت: خوشبختانه مقام معظم رهبری در چند سال گذشته بر مسائل اقتصادی تاکید دارند و تولید و حمایت از کالای ایرانی را مورد توجه قرار داده اند، قطعا تاکید ایشان بر موضوع رونق تولید بسیار به جاست و امسال نیز به درستی به این موضوع اشاره شد، از این رو انتظار می روئد دولت در سال ۹۸ تمام توان خود را بر حمایت از بنگاه های داخلی قراردهد، در صورتی که از تولید حمایت شود در عین حال که می توانیم تولیدات خوبی برای تامین نیازهای داخلی داشته باشیم با ایجاد ظرفیتهای اشتغال شاهد کاهش بیکاری و بازگشتن نیروهای کار به کارگاه ها و واحدهای تولیدی خواهیم بود.

وی تحقق رونق اقتصادی را منوط به عواملی عنوان کرده افزود: قطعا واردات کالاهای غیر ضروری و کالاهایی که مشابه آن در کشور ساخته می شود از موانع تولید است،  واردات به دلیل اینکه هزینه تمام شده پایین و دسترسی راحتی از راه قاچاق به کشور دارد بخش تولید کشور را به نابودی کشانده که متاسفانه اثرات خود را در سالهای گذشته بر اشتغال و رفاه عمومی گذاشته است.

به گفته این کارشناس اقتصادی، قطعا تاکیدات مقام معظم رهبری و اینکه توجه به تولید باید  جزء سیاستهای کلان کشور باشد، رونق تولید می تواند مشکلات ناشی از تامین ارز را حل کند، در عین حال دولت باید با ایجاد کمیته های کارشناسی و فنی را برای ارزیابی ظرفیتها در کشور به رونق تولید کمک کند، حمایت بانکها از تولیدات داخلی نیز بسیار ضرروی است، انتظار می رود دولت با  کار کارشناسی و فنی بنگاه ها و کالاهای استراتژیکی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد را ایجاد کند و شرایط را برای رونق تولید ایجاد کند.

این فعال حوزه اقتصاد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در بسیاری از صنایع در حوزه مهندسی، صنعتی و کشاورزی شرایط خوبی داریم و می توانیم صادرات خوبی به کشورهای همسایه داشته باشیم، ظرفیتهای خوبی درایران وجود دارد که بسیاری از موانع آن رفع شده است، انتظار می رود، با به کارگیری مدیران مدبر و تکیه بر منابع داخلی و استفاده از تجربه کافی برای حمایت از بنگاه های کشور و با کار فرهنگی و آموزش های مورد نیاز، انگیزه لازم را به تولید کنندگان و مردم در تولید کالای با کیفیت ایرانی و مصرف آن بدهیم تا  شرایط نسبت به سال گذشته تغییر بهتری پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رونق تولید رهبر معظم انقلاب شعار سال 98 مقام معظم رهبری نامگذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو اثر جدید اسما الحسنی توسط گروه محمد رسول الله(ص) منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، گروه همخوانی و تواشیح محمد رسول الله (ص) اولین اثر تصویری قطعه اسماً الحسنی در کشور را در سال ۱۳۹۵ در شهرک نور (محل تصویربرداری فیلم محمد رسول الله ص) انجام داد که موجب شد فضاسازی عمومی در کشور در توجه به این اثر ایجاد شود.

با پیام مقام معظم رهبری به این گروه در تقدیر از تولید این اثر در ۱۱ مرداد ۱۳۸۵، علاوه بر توجه عمومی به اثر اسماءالحسنی، باعث ایجاد انگیزه ویژه و نقطه عطفی در رشد گروه محمد رسول الله (ص) در تولید آثار تصویری بویژه اثرهای جدید اسماءالحسنی شد.

به فضل الهی تاکنون ۱۸ اثر تصویری اسماءالحسنی از این گروه در اماکن مقدسه در ایران، عراق و سوریه تولید شده است که مورد توجه و اقبال عمومی مردم در کشور و حتی میلیون‌ها نفر در اقصی نقاط دنیا شده است.

جدیدترین آثار تولیدی این گروه، دو اثر دیگر اسماءالحسنی می‌باشد که اعضای گروه با حضور در آستان مقدس سلطان علی بن محمد باقر علیه السلام در مشهد اردهال و حضور در چندین ایستگاه مترو تهران اقدام به تولید تصویری این اثرها کرده اند که با تولید این دو اثر تعداد آثار اسماءالحسنی این گروه از سال ۱۳۹۵ تاکنون به ۲۰ اثر رسیده است.

کد خبر 6063526 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • بازدید دستغیب از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور
  • جهش تولید در گرو حمایت از سرمایه‌های خرد است/تثبیت سرمایه‌گذاری عامل تحقق شعار سال
  • دو اثر جدید اسما الحسنی توسط گروه محمد رسول الله(ص) منتشر شد
  • این کشورهای جهان بیشترین بدهی عمومی را دارند (+جزئیات)
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • عامل تیراندازی و قتل در مراسم عروسی در گتوند بازداشت شد
  • ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است
  • جهش تولید به امیدآفرینی نیاز دارد
  • الزام جمع‌آوری گازهای مشعل/ برای حل مشکل ناترازی به معاونت انرژی نیاز داریم