Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@09:50:24 GMT

تورهای رایگان ری گردی از 8 فروردین آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۳۸۱۷

تورهای رایگان ری گردی از 8 فروردین آغاز می‌شود

امیر مصیب رحیم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تورها با همکاری اداره میراث فرهنگی ری و شهرداری منطقه 20 اجرا می شود اظهار داشت: روزانه سه دستگاه اتوبوس با ظرفیت 120 نفر، گردشگران را به محل های تاریخی ری منتقل می‌کند.
وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام در تورهای رایگان ری گردی با شماره های 33747090 و 55972118 تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحیم زاده یادآور شد: تورهای ری گردی با هدف معرفی آثار تاریخی به علاقمندان و مسافران نوروزی در ایام نوروز 98 برگزار می‌شود که طی آن گردشگران از آثار تاریخی نظیر آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، آتشکده ری، برج طغرل، ابن بابویه و تپه چشمه علی بازدید می‌کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استواری و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی شهرری به عنوان شاخص در علم باستان شناسی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.
وجود 198 اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و ... وجود 32 بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی ( ع) ( با 11 میلیون زائر سالیانه) وامامزادگان مجاور و مقابر علما و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی ، شیخ صدوق ، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلینی و ... که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.
1970//6139
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آثار تاریخی ایام نوروز برج شاخص گردشگری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه

عمارت فکری یکی از آثار تاریخی بندرلنگه در استان هرمزگان واقع در در جنوب ایران است.که توسط یکی از تجار مشهور بندرلنگه به‌نام عبدالواحد فکری ساخته شد است .این بنای تاریخی که یکی از ارزنده‌‌ترین خانه‌های بندرلنگه است، بیش از ۱۰۰سال قدمت دارد و مربوط به دوران قاجاریه است و در ابتدای شهر در محله پاکرتی‌ واقع شده و در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۷۵ با شماره ۱۸۳۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3048540 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود