Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@13:24:16 GMT

دو استعفا، کامیابی و ناکامی در یک سال

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۳۸۹۲

کشتی در سال 1397 شروع و پایانی عجیب و سخت داشت. رسول خادم در پی ناراحتی از مسئولان بابت عدم حمایت‌شان از مجموعه کشتی در پی اتفاقی که در مسابقات امیدهای جهان رخ داد از ریاست فدراسیون کشتی استعفا کرد. مجمع فوق‌العاده در روزهای پایانی سال 1396 برگزار شد و همه اهالی مجمع متفق‌القول خواستار بازگشت رسول به فدراسیون شدند، درخواستی که در پایان این سال اجابت 

بوداپست در شوک!

تیم‌های رده‌های سنی مختلف مسابقات قهرمانی آسیا و سپس جهانی را در پیش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار در دو رده سنی نوجوانان و جوانان بسیار خوب پیش رفت؛ سه تیم آزاد و فرنگی نوجوانان و فرنگی جوانان قهرمان جهان شدند و تیم آزاد جوانان هم بر سکوی سومی قرار گرفت. غلامرضا محمدی و فرشاد علیزاده که در آن زمان هدایت تیم‌های آزاد و فرنگی نوجوانان را برعهده داشتند، هر کدام با دو کشتی‌گیری که حالا شرایط سنی حضور در جوانان را پیدا کرده بودند راهی المپیک جوانان شدند و 4 مدال طلا و نقره نیز در بوینس‌آیرس به دست آمد اما کار در رده سنی بزرگسالان به آن خوبی تیم‌های پایه پیش نرفت.

کشتی ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا در 6 وزن آزاد و فرنگی روی تشک رفت که نیمی از تیم هم به مدال رسیدند و این نتیجه‌ای نسبتا خوب برای ورزش اول کشور به لحاظ مدالی، محسوب می‌شد.

بعد از جاکارتا رفته رفته مشکلات مالی فدراسیون کشتی هم در پی افزایش عجیب نرخ ارز شدت گرفت. فدراسیون خادم از وزارت ورزش خواست با توجه به نوسانات ارزی در ماه‌های منتهی به اعزام، ارز دولتی در اختیار کشتی قرار دهد که این موضوع با ابهامات زیادی مواجه شد و حتی کار به جایی کشید که فدراسیون خادم اعلام کرد در صورت عدم کمک مسئولان، تیم‌های ملی کشتی ایران یا به بوداپست اعزام نخواهند شد و یا اینکه با ترکیب ناقص راهی مجارستان می‌شوند، هرچند که کار به اینجا نکشید و دقیقه نود بودجه لازم مهیا شد اما تیم با استرس عدم اعزام روانه فرودگاه شد و ملی‌پوشان بعد از جهانی هم اعلام کردند که تا چه حد این موضوع روی تیم تاثیر منفی گذاشته بود.

شروع مسابقات جهانی هم برای تیم ملی ایران بدیمن بود؛ با شکست حسن یزدانی، امید اول طلای ایران در چند سال اخیر، در همان مبارزه اولش مغلوب تیلور آمریکایی شد تا شوکی بزرگ به تیم وارد شود. او که برای کسب سومین طلای متوالی‌اش یورش برده بود، ناباورانه، درحالیکه پایش به سکو نمی‌رفت، مدال برنز جهان را از آن خود کرد.

علیرضا کریمی و پرویز هادی هم کشتی‌های خوبی در بوداپست گرفتند اما هر دو با یک شکست، از رسیدن به فینال و کسب طلا دور مانده و به مدال برنز بسنده کردند. هفت کشتی‌گیر دیگر هم چیزی جز شکست و حذف از دور مسابقات عایدشان نشد تا همه نگاه‌ها به تیم ملی کشتی فرنگی معطوف شود که بلکه آنها کشتی را صاحب مدال طلا کنند اما آنها نتیجه‌ای به مراتب بدتر و دور از انتظارتر از آزاد گرفتند.

فرنگی‌کارانی که بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا با بحث تغییر سرمربی مواجه شده و چند روزی علی اشکانی به اردو فراخوانده نشد اما درنهایت کار با همین مربی جوان ادامه پیدا کرد، یکی پس از دیگری در بوداپست باختند و اگر مهدی علیاری هم عزمش را برای رفتن روی سکو جزم نکرده بود (مدال برنز)، کار این تیم بدون کسب مدال در جهانی 2018 تمام می‌شد.

بعد از این نتایج، رسول خادم از سمت خود استعفا کرد و در بیانیه پایانی‌اش گفت که دیگر قصد بازگشت ندارد.

پایان حسرت فینال در امیدهای جهان؛ بنی‌تمیم جانشین موقت خادم

بعد از استعفای خادم، اعضای مجمع فدراسیون کشتی از وزارت ورزش خواستند که حکم سرپرستی برای حمید بنی‌تمیم نایب‌رئیس فدراسیون خادم صادر شود که سلطانی‌فر خواسته اهالی کشتی را اجابت کرد و کار با بنی‌تمیم که قبلا رسول خادم هم مسئولیت ریاست فدراسیون را به دلیل درگیری با مسائل فنی تیم ملی کشتی آزاد به او تفویض کرده بود، ادامه پیدا کرد.

تیم‌های ملی آزاد و فرنگی امید روانه مسابقات جهانی شدند، درحالی‌که پیش از آن صحبت از احتمال عدم اعزام آنها مطرح بود. درحالی‌که پیش از آن در 39 وزن از راهیابی به فینال بازمانده بودیم، کامران قاسم‌پور در وزن 86 کیلوی کشتی آزاد امید فینالیست و صاحب مدال طلا شد. این تیم، در بین 4 تیم آزاد و فرنگی بزرگسالان و امید تنها تیمی بود که فینالیست داشت و روی سکوی جهانی (سومی) رفت.

بعد از پایان این رقابت‌ها، پرونده مسابقات جهانی کشتی در سال 2018 میلادی بسته شد و در آذر ماه نیز از لیگ جهانی میزبانی کردیم که در هر دو بخش جام قهرمانی در ایران ماند.

رفته رفته حمید بنی‌تمیم تغییراتی در کادرفنی تیم‌های ملی ایجاد کرد. غلامرضا محمدی در تیم ملی بزرگسالان جانشین رسول خادم مستعفی شد. امیر توکلیان نیز جای غلامرضا محمدی را در تیم ملی نوجوانان گرفت و محمد طلایی به جای تقی اکبرنژاد سرمربی تیم ملی جوانان آزاد شد.

در بخش فرنگی هم فقط تیم ملی بزرگسالان شاهد تغییری بزرگ بود و آن هم بازگشت دوباره محمد بنا به تیم ملی بود. او جایگزین علی اشکانی شد و حمید باوفا و فرشاد علیزاده به کار خود در رده‌های سنی جوانان و نوجوانان ادامه دادند. علیرضا رضایی نیز با حفظ سمت در تیم ملی امید، نایب‌رئیس فدراسیون کشتی شد و جمشید خیرآبادی نیز همچنان به کارش در تیم ملی امید فرنگی ادامه داد.

لایق: کشتی در سال ٩٧ عملکرد موفقی داشت/ تا پایان انتخابات در فدراسیون می‌مانم

کشتی در بهار رئیس جدیدش را می‌شناسد

درشرایطی که همه به یقین رسیده بودند قرار نیست حالا حالاها ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی آغاز شود و حتی صحبت از اداره کشتی با سرپرست تا المپیک 2020 مطرح بود و برخی نیز می‌گفتند وزارت ورزش قصد حمایت از رئیسی خارج از خانواده کشتی را دارد، عصر روز 14 اسفند اعلام شد که ثبت‌نام از 15 اسفند به مدت 10 روز کاری در دبیرخانه فدارسیون کشتی انجام خواهد شد.

در روز اول، امیررضا خادم برای ثبت‌نام اقدام کرد تا به اما و اگرهای موجود در خصوص بازگشتش به کشتی خاتمه دهد و با برگزاری نشستی مطبوعاتی برنامه‌هایش را اعلام کرد تا مشخص شود قصد دارد تا پایان در رقابت حضور داشته باشد.

در هشتمین و نهمین روز از ثبت‌نام نیز علیرضا دبیر، علیرضا حیدری و مجید خدایی ثبت‌نام کردند. چیزی که مشخص است کشتی سال 97 را هم بدون رئیس و با سرپرست به پایان خواهد رساند.

به نظر می‌رسد که با توجه به زمانی که بعد از تعطیلات برای تایید صلاحیت‌ها وقت لازم خواهد بود، انتخابات کشتی در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود.

به هرشکل کشتی با تمام کامیابی و ناکامی‌هایش در سال 97 و در حالیکه دو استعفا را تجربه کرد و آغاز و پایان مبهمی داشته، به استقبال بهار خواهد رفت، بهاری که در آن رئیس جدید فدراسیون مشخص خواهد شد.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کشتی جهان فدراسیون کشتی روزهای پایانی سال مسابقات قهرمانی آسیا المپیک مدال طلا ایران وزن مشکلات مالی وزارت ورزش ارز بودجه استرس فرودگاه تیم ملی ایران تیم ملی کشتی فرنگی تیم ملی کشتی آزاد کشتی آزاد تیم ملی سرمربی تیم ملی جوانان و نوجوانان انتخابات خانواده رقابت تعطیلات کشتی استعفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی کشتی‌گیران تیم ملی از رهبر انقلاب

پیام جامعه کشتی به رهبر انقلاب به این شرح است؛ پیام شما در پی قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابت‌های آسیایی قرقیزستان، مایۀ دلگرمی و اطمینان خاطر جامعۀ کشتی است.

به‌عنوان عضو کوچکی از ایران بزرگ اسلامی، برایمان افتخار است که توانستیم بار دیگر دل رهبر انقلاب و مردم عزیز را شاد کنیم و امیدواریم که با دعای خیر شما و مردم شریف، در میادین بین‌المللی موفق باشیم.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی قهرمانی تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با صدور پیامی افتخار آفرینی جوانان ایرانی را تبریک گفتند.

منبع: خبرآنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • کسب سهمیه کشتی آزاد و فرنگی/ ۵ نماینده ایران رقبای خود را شناختند
  • سیدحسن خمینی پیام صادر کرد
  • قدردانی کشتی‌گیران تیم ملی از رهبر انقلاب
  • پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی 
  • پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • قالیباف قهرمانی تیم کشتی آزاد و فرنگی را تبریک گفت
  • پیام قالیباف در پی قهرمانی تیم کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات آسیایی
  • پیام تبریک قالیباف در پی قهرمانی تیم کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات آسیایی
  • ناکامی رستمی در فینال ۷۲ کیلوگرم؛ کشتی‌گیر ژاپنی طلایی شد
  • ایران بدون 10 کشتی‌گیر زن هم بر بام کشتی آسیا قرار می‌گیرد