Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، این روستا که در 105 کیلومتری شمال شرقی شهرستان میامی قرار گرفته از نظر معماری، تاریخی قابل توجه و اهمیت است، این منطقه با آیین های زیبا و مردمان خونگرم به یکی از اهداف گردشگری استان سمنان تبدیل شده است.
مسجدجامع فرومد ، آرامگاه ابن یمین فرومدی ، آرامگاه شیخ حسن جوری قلعه های قدیمی وطبیعت زیبا در جای جای این منطقه جلوه های بی نظیری را ایجاد کرده که گردشگران با حضور در این فضا لحظات خوشی را تجربه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*** مسجد جامع فرومد
تاریخ ساخت مسجد جامع تاریخی فرومد با توجه به شیوه معماری، نقشه 2 ایوانی و پوشش ایوانها و تزئینات بنا از جمله تلفیق کاشی‌های فیروزه ای و لاجوردی و مقایسه آن با 2 بنای تاریخ دار دوره خوارزمشاهیان یعنی مسجد جامع گناباد و مسجد ملک زوزن، به اوایل قرن هفتم هجری قمری نسبت داده می شود.
مسجد جامع فرومد با شماره 345 به ثبت آثار ملی رسیده است.

*** آرامگاه شیخ حسن جوری
شیخ حسن جوری رهبر قیام سربداران در دوران ایلخانی بود و موفق شد اولین حکومت شیعی را در عصر غیبت تشکیل دهد.
مقبره شیخ حسن جوری در روستای فیروزآباد فرومد از توابع شهرستان میامی قرار داد.

*** آرامگاه ابن یمین فرومدی
امیر فخرالدین محمود بن امیر یمین‌الدین طغرایی مستوفی بیهقی فریومدی مشهور و متخلص به ' ابن یمین ' ، یکی از شاعران بنام ایران در سده هشتم هجری قمری است.
قطعه‌های ابن یمین به سبب برخورداری از اندرز، طعن و طنز رواج و شهرت بسیار یافت و بر زبان شعردوستان جاری شد.
این شاعر بزرگ که در قصیده‌سرایی و مثنوی‌پردازی نیز توانا بود، در سال 769 هجری قمری از دنیا رفت .
از دیگر جاذبه های گردشگری دیگر این منطقه می توان ، زیارتگاه امام زاده سید احمد، کاوانسرای شاه عباسی ، آسیاب ها و قلعه های قدیمی را نام برد.
اهالی روستای فرومد به کشاورزی و دامداری مشغول بوده و زمین های روستا توسط رشته قنات های موجود آبیاری می شود.
در کنار محصولات فراوان زراعی و باغی این روستا فلفل آن زبانزد و فروش خوبی دارد و منبع درآمدی برای مردم می باشد.
زیلوبافی یکی از صنایع دستی در روستای فرومداست که بسیار رایج است.
باتوجه به اینکه هرساله جشنواره غذای بومی محلی برگزار می شود،می توان از غذاهای محلی کال جوش، قوروتی، چلوقاتقی و ششلیک قاتقی را نام برد.
شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است. روستاهای عباس آباد، ابراهیم آباد، نام نیک و نردین از جمله این روستاهای هدف گردشگری هستند. همچنین بزرگ ترین مجموعه کاروان سرای ایران در این شهرستان قرار دارد.
شهرستان میامی با 40 هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان و در مسیر راه تهران - مشهد قرار دارد.
7357/6167
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان سمنان جاذبه های گردشگری فلفل گردشگری مشهد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، سرهنگ زینالی گفت: در جریان بازرسی عوامل فرماندهی انتظامی مراغه از منزلی شخصی در روستای گل‌تپه علاوه بر هزار و ۷۶۰ عدد سکه تاریخی چند قلم اشیای تاریخی نیز کشف شد.

وی اظهار کرد: پس از کشف اشیای تاریخی عوامل یگان حفاظت شهرستان مراغه بلافاصله در محل حاضر شده و طی تفحص یک عدد مجسمه سفالی، مجسمه فلزی تاریخی، کتیبه گچی نقوش‌دار و هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی را کشف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.

سرهنگ زینالی گفت: مردم آذربایجان شرقی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی