Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به توصیه‌ها برای خرید و نگهداری ماهی قرمز شب عید اظهار کرد: ماهی قرمز نماد طراوت و شادابی و آرامش است که خانوار‌ها از این نماد زیبایی و سرزندگی را در سفره شب عید خود قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ماهیان در صورت سالم و شاداب بودن هیچ گونه بیماری را به انسان منتقل نمی‌کند.

رفیعی پور با تاکید بر خرید ماهی از مراکز مجاز بیان کرد: اعتقاد ما بر آن است که اگر مردم می‌خواهند نشاط و شادابی را به زندگی ببرند، از این رو باید از مراکز مجاز که تحت نظارت اصناف و سازمان دامپزشکی است، ماهی سالم را خریداری کنند چرا که ماهی قرمز آلوده خطراتی را برای انسان در بر دارد.

بیشتر بخوانید: تولید ۲۴۰ میلیون قطعه ماهیان زینتی/یک سوم تولید ماهیان زینتی به ماهی قرمز شب عید اختصاص دارد

رئیس سازمان دامپزشکی در توصیه ای به افراد برای رعایت نکات خرید ماهی قرمز شب عید گفت: افراد از خرید ماهی قرمز دارای خوردگی باله ها، وجود زخم بر روی پوست و بیرون زدگی چشم‌ها اجتناب کنند.

وی در ادامه افزود: برای تعویض آب تنگ ماهی باید با آرامش یک‌چهارم از آن ظرف را خالی و سپس کم کم با آبی که یک روز قبل نگه داری، جایگزین کند.

این مقام مسئول مطلوب‌ترین دمای آب را ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: به افراد توصیه می‌شود که برای از بین بردن کلر آب، آب را به مدت ۲۴ ساعت در هوای آزاد نگه داری کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی در پایان با تاکید بر این مسئله که افراد از رهاسازی ماهی قرمز در آب‌های آزاد اجتناب کنند، تصریح کرد: بهترین مکان برای رهاسازی ماهی قرمز حوضچه‌ها و استخر‌ها هستند، از این رو افراد هرگز ماهی قرمز را در آب‌های آزاد رها نکنند.

انتهای پیام/

افراد از رهاسازی ماهی قرمز در آب های آزاد اجتناب کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اصناف کشاورزان نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟

مسعود رسولی از عرضه سراسری گوشت تنظیم بازاری وارداتی از ۲۰ روز دیگر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، وی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: امروز در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین، ران، دست و راسته گوساله به قیمت ۲۹۹ هزارتومان، چرخ‌کرده ۲۷۵ هزارتومان و مخلوط نیز با قیمت ۲۸۵ هزارتومان عرضه می‌شود.

وی افزود: فعلا این گوشت تنظیم بازاری وارداتی برای تهران و البرز است، ولی از روز‌های آینده با افزایش واردات در سایر استان‌ها نیز عرضه صورت می‌گیرد.

دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته بندی و پروتئینی کشور تصریح کرد: به نظر می‌رسد تا ۲۰ روز آینده گوشت تنظیم بازاری وارداتی در سراسر کشور و در کلیه فروشگاه‌ها عرضه شود.

دیگر خبرها

  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • مشتری جت های شخصی در ایران چه کسانی هستند؟ | ۲۵۰ هواپیمای شخصی در ایران
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند