Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:56:56 GMT

پلیس کانادا از دو نئونازی معروف این کشور بازجویی کرد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۱۸۴۱۰۶

پلیس کانادا از دو نئونازی معروف این کشور بازجویی کرد

تهران- ایرنا- روزنامه دیجیتال کانادایی 'وایس' نوشت: در پی حمله نژادپرستانه هفته گذشته به مسجدی در نیوزیلند، دو نئونازی معروف کانادایی تحت بازجویی پلیس این کشور قرار گرفتند.

به نوشته این روزنامه، 'پل فروم'، یکی از این دو نئونازی به خاطر اتهام انتشار و تایید بیانیه ضارب مسلمانان در مسجد 'کرایست چرچ' نیوزیلند و 'کوین گوردرو' نئونازی دوم به اتهام تلاش برای دامن زدن به خشونت های مشابه علیه مردم کانادا تحت بازجویی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گوردرو تصاویر خود را با سینه ای تتو شده در اینترنت منتشر می کند.
این دو از مدت ها پیش با جنبش نئونازی در کانادا همکاری و مشارکت دارند.
'ریچارد وارمن' وکیل مدافع حقوق بشر و از اعضای شبکه کانادایی مبارزه با تنفر گفت: با توجه به همکاری چند دهه ای 'فروم' با جنبش نئونازی در کانادا، از کار او متعجب نشدم. فکر می کنم او با انتشار این بیانیه، پا را از شروط بارگذاری مطالب در اینترنت فراتر گذاشت.
وارمن در شکایتی که علیه گوردرو تنظیم کرد، نوشت: او سال هاست که دشمنان فرضی خود را به صورت آنلاین تهدید به اعمال خشونت می کند. به همین دلیل، به عنوان یک وکیل نمی توانم فاصله گرفتن تو از این تهدیدها را باور کنم.
'برنتون تارنت' راست افراطی متولد استرالیا قبل از حمله به مسلمانان در کرایست چرچ، بیانیه ای 74 صفحه ای به نام 'جایگزینی بزرگ' در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد که پس از علنی شدن هویتش، منتشر شد.
وی در این بیانیه درباره جایگزین شدن دیگران به جای اروپایی ها در قاره اروپا ابراز نگرانی کرده است.
حمله جمعه گذشته به مسلمانان در مسجد کرایست چرچ نیوزیلند 50 کشته و 50 زخمی به جا گذاشت.
آساق**1088**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كانادا نئونازي بازجويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۸۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه عبور قطار آتش‌گرفته از مرکز لندن در کانادا مقابل چشمان پلیس (فیلم)

 

منبع: صداوسیما

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمار مرگ و میر جاده‌ای در تعطیلات عید فطر (فیلم) واژگونی سه خودرو شوتی در جاده یاسوج (فیلم) تصادف زنجیره‌ای ۱۰ خودرو در جاده کاشمر (فیلم)

دیگر خبرها

  • کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر
  • نقشه زن خیانتکار برای قتل شوهر
  • به اتهام تجاوز: دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • لحظه عبور قطار آتش‌گرفته از مرکز لندن در کانادا مقابل چشمان پلیس (فیلم)
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • ببینید | تصاویر عجیب از لحظه عبور قطار آتش‌گرفته از مرکز لندن در کانادا مقابل چشمان پلیس!